Szimpla megoldas a valtobowden potlasahoz.

Ha valaki eddig is meg tudta oldani a valtot mukodteto bovden potlasat, akkor azoktol elnezest kerek. Az egesznek az alapja, egy mountain bike hatso fekbovden amit a vas-muszakibol szinte gombokert lehet megkapni, ennyi anyagi raforditas szukseges.

A bovdent eloszor megszabaditottam a burkolatatol, majd befuztem a kormanyba. A bovden vegen levo apro kis gumot, ami elvileg megakadalyozna a bovden szetbomlasat – eltavolitottam, helyette inkabb egy hatalmas ullovel rautottem egy otos anyacsavart, ezt persze ki, ahogy latja, rajta is lehet hagyni, bar ez a megoldas nem tunik idotallonak. Az anyacsavar hatranya mindossze annyi, hogy reszelni kell belole, hogy kenyelmesen elferjen a valtokarban.

A kormanynal igy mar konnyen befuztem a bovdent, utana az allitocsavarokat. Ezt a burkolat kettevagasaval oldottam meg, ahova mar gond nelkul felfuztem az allitocsavarokat a kettevagott burkolat koze. A masik veget egyszeruen beakasztottam a helyere, a blokk oldalaban levo fogba. Innentol kezdve a dolog turelemjatek, megtalalni az idealis bovdenhosszusagot, es vigyazni, nehogy felcserelodjenek a sebessegek. Nekem mindig felcserelodik.

Ha felcserelodik, altalaban az allitocsavaron be lehet allitani, ha ott nem, akkor a masik vegen, a bovdenen vagy lazitani, vagy huzni kell, ezert erdemes egy kis felesleget hagyni, mielott vagnank a bovdenbol.

Remelem, hogy a fogalmazasom szokincs hijan ertheto, kepet sajnos nem tudok csatolni, esetleg azt kesobb.

Ha nem ertheto, akkor nrm736@freemail.hu es probalok segiteni.

Sok szerencset!

Nagy Roland 2008.10.

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.