Szia!

Tóth Ferenc vagyok Budapest, XVIII. kerületből és szeretnék a klubbotokhoz csatlakozni ha lehetséges.

A Rigás pályafutásom még 1980 -ban kezdődött egy Riga 16-al, és sok jó és rossz emlékek fűz hozzá. Nem sokáig tartott mert 1983 ban lecseréltem egy Simson S50B-re ami még mindig megvan de már 51-es blokkal. A fiam is Riga Deltával kezdte a motorozást, de mostanára már egy Honda NSR 125-öst hajt. A napokban került hozzám egy Kárpátija moci amit a kolégámtól kaptam, eléggé leharcolt állapotban. A motorról annyit lehet tudni, hogy 1991 ben használták utoljára azóta egy garázsban állt.

Első lépésben a tankot pucoltam ki a rengeteg rozsdától aztán a benzincsap és végül a karbi pucolása történt meg. És láss csodát, harmadik rúgásra már pöfögött is a motorja és szép csöndes hangja van. A km óra szerint csak 2545km van a motorba. Hát azért vannak hibái mégpedig az első teló be van állva a hátsó lengő villa oldalra lóg, defektes hátsó gumi és a kuplungja is egy kicsit csúszik. Majd a téli napokon szépen rendbehozom a motort és arrol is küldök majd képeket. Hát röviden ennyit a motorom történetéről.

update 2012. június 13.:

Tóth Ferenc újragondolt Bringa-Rigája
A ZIF-77 es em felújításának rövid története.

A vázat a márciusi Szigetszentmiklósi börzén láttam meg egy árusnál elég lerobbant állapotban. Elso ránézésre nem ismertem fel miféle váz lehet ez de amint a váznyaktáblát megpillantottam és a vázon a kikopott blokk felfogatási helyet, mindjárt beugrott, hogy ez egy bringa Riga váz féleség lehet. Tüzetesebb átvizsgálás után nem sok reményt láttam, hogy ebbol lesz még valami. mert az elso villanyakba be volt rohadva a villa, meg a kerekek sem az eredetijei voltak és még a hajtómu is hiányzott, de mivel sikerült egy korrekt árat kialkudnom, így nem hagytam ott. Hát úgy döntöttem felújítom, mivel már régebben vettem egy szinte ,,0″km -es D8 as blokkot és most ehhez a vázhoz feltudom használni. Elkezdtem keresgélni a neten képeket, leírásokat, hogy hogy is nézett ki annó eredetileg. Elég sok információt találtam, ezért úgy döntöttem újjáépítem.

Mivel a hiányos alkatrészek beszerzése nehéz, ezért úgy döntöttem, hogy más alkatrészekkel helyettesítem azokat. Eloször is az elso villát kellet kioperálni ami be volt rohadva és csak melegítés hatására adta meg magát, úgyszintén az ülés csövet is csak így lehetett kiszedni. Nagy meglepetésemre a tank belseje szép rozsdamentes állapotban találtam, aminek nagyon megörültem. A festék lemaratásával kezdtem, utána a tank tartó lemezkét kellet pótolni mivel a fele hiányzott, de az ülés csonél a merevítés is elengedte a forrasztás, ezt is meg kellet forrasztatnom. Elkezdtem tervezgetni, hogy mivel helyettesítsem a hiányzó alkatrészeket és lassan össze is állt.

A beépített alkatrészek :
ZIF-77 es váz,
RIGA 7 es elso kerék, Verhovina elso villa, kormány,
kuplung és a fék kar az eredetije, BMX markolattal (igaz a kuplung kar is fék kar volt, de átalakítottam rögzítosre)
a hajtómu az is egy BMX bringáé
a hátsókerék egy montenbike acél felnibe fuzött angol Sturmey Archer háromsebességes kontrás agy
Babetta 207 es ülés
Cruiser bringa sárvédok
a kilométer óra hajtását egy 26″ VDO hajtás adja a Sach Huret bringa km. órának
az elso lámpa az is eredeti a hátsó az egy régi bringa lámpa
az eroforrást egy ,,0″ km es D8-E motor adja
a kipufogó dob egy korábbi típusról való
Simson lánc, és s.k. készítésu láncvédo és feszíto
a hátsó lánckerék valamilyen Puch kismotoré

az alkatrészek nagy részét is börzéken szereztem be.

A projekt kezdete 2012.03.18.a, és a jelenlegi állapot 2012.06.02.

Üdvözlettel: Tóth Ferenc Budapest, 18.ker.

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.