A megszakitást egyszerűen oldottam meg, elvágtam két gyújtás alaplapot, és a két megszakitós részt egymással szembeforditottam, és a tekercsekkel van összefogatva. Nincs benne világitótekercs, hanem két gyújtótekercs van benne. A két dugattyú egymással szemben, felváltva jár nem egyszerre.
Jelenleg elemről megy a világitás, Babetta világitótekercsen gondolkoztam, ezt a lendkeréken kivülre lehetne feltenni, kérdés elég e a lendkerék deleje áramtermelésre kivül is.
A porlasztón nincs semmi alakitás, eredeti fúvókával, tekintve hogy felváltva működik a két henger, nem egyszerre. (ezért lehet 250-es MZ karbit is feltenni Trabantra alakitás nélkül).
Működik, használható, de illene felújitani. Talált összeszedett használt alkatrészekből lett összerakva kisérleti jelleggel, és a kezdetleges problémák kiküszöbölése után most szét kéne szedni, és két egyforma méretű és kompressziójú (esetleg fúrt) hengert kéne rátenni, esetleg új főtengelycsapágyakat.
Nos dióhéjban ennyi.

Tamás részletes válasza az ennek a motornak szánt fórum topic-ban: Nos kell két blokk, három főtengely. Két főtengelyt szét kell préselni, és a két kuplungoldali sonkával összerakni. Össze kell rakni a két blokkot: Egyikben az új főtengely, kuplung, váltó, másikban csak a főtengely. Meg kell erősiteni, és kicentirozni a kuplung főtengelyre menő tárcsáját (ami bordásan illeszkedik a főtengelyre), illetve további furatokkal kiegésziteni. Ezeknél fogva lessz a két főtengely összefogatva. Ezeket fel kell szerelni, pontosan kihézagolni, stabilan álljanak a főtengely végén, ne lötyögjenek, ne üssenek. A váltós blokkba a deklifelfogató csavarok helyére hosszú tőcsavarokat tettem be, az üres blokkba meg átmenő furatokat készitettem, igy lett a két blokk összefűzve. Egy gújtásdekliből levágtam egy szeletet, igy lett a két blokk közt kihézagolva amit a kuplungtányérok eltartottak. Mivel szimmetrikus a blokk mindkét fele, igy teljesen egybefüggő a két blokk összefűzve. Mivel a két főtengely felváltva jár, igy kell egy spéci gyújtás. Két alaplapot, ahol a legvékonyabb elvágtam, és a két megszakitós részt a két gyújtótekerccsel összefogvakész a gyújtás. Hátránya hogy igy most nincs világitótekercs, viszont Babetta vagy ilyesmi tekercset a lendkeréken kivülre felfogatva talán kivitelezhető a világitás áramellátása. Kezdetben két K35-ös porlasztóval kisérleteztem, csináltam “bowden elosztót”, de (tudom ezzel csak én vagyok igy:-)) a megbizhatatlansága miatt, inkább egy Y-al egy darab K60-ast tettem rá, igy üzembiztosabb lett. Mivel egyszerre csak egy henger tölt, igy minden módositás nélkül jó a széria fúvókákkal.
A hátsókereket átforditottam, mivel a vázba épitve a blokkot a másik oldalra került a hajtás. A féket pálcával akartam megoldani, e célból a féklapot külső kulcsosra kellett átalakitani, de nem igazán jött be: a féknek két állása van: ki-be. Átmenet nincs, tehát maradni kell a bowdennél, csak aki ismeri a Mustang-ot… Nos nem részletezem.
Dióhéjban ennyi, ha van még kérdés irjatok.

Ugrás a “Kéthengeres Riga” fórum topicra

Tagged with →  

One Response to Tomacsek Tamás KÉTHENGERES(!!) rigája

  1. Gergő szerint:

    A két blokk összeépítéséről kérhetnék pár információt mert én most tervezgetem csak ehez nem nagyon értek én személy szerint riga 12-höz (S-52) tervezem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.