Szrága Gergely szovjet járműparkja, melyből megegyezés esetén lehet vásárolni is, de mivel nem elsődleges célom az eladásuk, ezért nem teszem be őket a hirdetési oldalra, akit érdekel, rákérdez innen is. email: szraga@freemail.hu

Képenkénti komment:
Kép 083: 1979 Riga 16, S-58 blokk,K60 karbi, Tatran benzincsappal (sosem folyik); érdekes, de gyári kipufogóval
Kép 084: 1979 Riga 16, S-57 blokk, K35 karbi, légszűrő ohne, ezer apró hibával, gyárilag IZS hátsó lámpával
Kép 085: 1979 Riga 16, S-58 blokk, K35 karbi, már majdnem kész állapotban
Kép 086: Helyrepofozott Simson, mechanikus fordulatszámmérővel, Riga eredetű csomagtatrtóval
Kép 087: 1968 Riga 3, természetesen karbi takarólemez nélkül (kinek van elfekvőben???), a motor már üzemképes, hiányos fékszerkezetek, házilag átfestett (ráfestett)
Kép 088: eredetmegjelölés a 087-es képhez
Kép 089: 1974 Riga 12, S-57 blokk, K35 karbi, számomra ismeretlen, de kiváló benzincsappal, festése javítgatott
Kép 090: 1974 vagy 1975 Riga 12, S-57 blokk, K60 karbi, vázikusan beteg, de üzemképes
Kép 091: 1986 Kárpáti, V-50 blokk, K60 karbi, sok bosszantó apró hibával
Kép 092: 1973 Izs Planeta-3; ha nem csak szerelni, hanem motorozni is szertnék alkalmakra
Kép 093: Ukraina típusú bicaj, 1987-ből

Szrága Gergely

Update 2009.11.24.:
A dolgok állása most
Mivel a képek erős felindulásban készültek, nem túl sikeres minőségűek-bocs.

Kép 48: egyelőre ilyen és ennyi.

Kép 49: valami akkumulátoros kézi fényvetőről lebarkácsolt, bájosan otromba lámpa. Vajmi kis eséllyel kapok megfizethető eredetit, addig jó.

Kép 50: szépen feszít a Komar sárvédő a házi készítésű sárvédőpálcákon. Érdekes, hogy a sárvédő színben ugyanolyan, mint a váz többi része.

Kép 51: járgány közepe és vége, lánctakaró lemez szintén nyema. Nekem kis hátsó lámpám van, így jött.

Kép 52: Házi gányos D6 gyújtás és kivezetése. Hozzávalók: 6 liter erős idegzet, 12 (?)-es menetmetsző, azonosíthatatlan peremes műanyag cső, huzalszeg, fémkupak. A peremes műanyag csőre (melly belsejében szorosan áll a kábel) 12 (?) mm-es külső menet vágása után a blokkba becsavarható lesz. A hagyományos Riga gyújtókábelt felhasználva, annak gyújtó (kombó) tekercs felőli végére egy kis furattal bíró fémkupakot rögzítettem, melybe kb 15-20 mm hosszan huzalszeket nyomtam be. Örökös, szoros, megbízható. A tekercs érintkező rézkontaktusa alá kis gumidarabot raktam, hogy a nyelv ne görbüljön el, ugyanakkor jó szoros kontaktot adjon a kis fém kupakos kábelnek. Aztán az egész, blokkon kívüli gyújtáskábel és műanyag csőhüvely részre autóból kibuherált gyertyapipa sapkát húztam. A másik kivezetésem gyári, de nem HLF anya, hanem valami kúpos végű csavar járna rá.

Kép 53: gyújtás messzebbről. Itt is kellett gányolni, mert a tekercsből kijövő vezeték kb 5 centi hosszú volt talán, így kapott egy forrasztott toldást és egy darabka csövet szigetelni. A töve meg epokittel van kikenve, ott se szakadjon ki. A kis piros karika egy kábelsaru szigetelőről van, az tartaná a zöld gumit-na, ez nem jött be. Kép 54: szóval ez D8, amint látható. A kék vezeték a kondenzátor ideiglenes testelése volt, merthogy akkoriban nem fért be a gyújtáshoz.

Kép 55: a gyári gázkonzol.

Update: 2009. 11. 26.: -Gyári gázkonzolt leszedtem, hagyományos Riga cuccal helyettesítettem, mert akadozva működött minden praktikám ellenére.

Sztender végleg összeomlott egy betekerési kísérlet közben, vázról tartókonzoljával együtt ideiglenesen eltávolítva. Igazából a lemezkonzol roppant össze, a korrózió és az előző tulaj „adott neki”. Én meg..nemkülönben. Béke poraira.

-Gyári gázkonzolba „integrált” gázbowden kiszedése közben apró malőr történt: hőkezeltem a súbert a bowdenvéggel, ezáltal a súber leolvadt a bowdenről. Meglepetés a javából. K35 súberból kis fáradság után pótolva, bár nem illeszkedik tökéletesen méretei miatt. Funkcionál, barmolásmentesen visszatehető egyszer egy gyári súber. ( megjegyzés: a gázbowden végére egy csavarmenetes bowdenvég került, a súber elvileg menetes kötéssel rögzül hozzá. Legalábbis MIUTÁN kiolvadt, így láttam)

 

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.