Sziasztok!
Íme a saját használós vas —ilyen garantáltan nincs még egy, mi itt Borsodban keményen nyomjuk 🙂

RH9684518_n

Nagy vonalakban a sztori: Asszonykámnak lett véve anno ez a 16-os, afféle tanulós, első motornak. Egy idő múlva rakoncátlankodni kezdett, folyton lerohadt. Mindenféle lett a gyújtásán cserélve,még a gyújtótekercs is újra lett egy kisöreg által tekerve…a váz kifli alakú volt gyárilag :)szóval sok sebből vérzett szegény. Végül miután melóból haza többet toltam mint mentem vele, elég lett, és a garázs mélyére lett száműzve. Poén, hogy mikor kapott 2 új külsőt,akkor rohadt le végleg a gép :)-ez elég dühítő volt. Eladni nem volt értelme, sokba volt. Végül a blokkot és pár nem kellő cuccot értékesítettem belőle. Ott maradt a kósza váz. A holmik eladása javarészt azért csökkentette a bekerülés fájó költségeit,így már nem néztem rá olyan csípősen…(agyalás:mit kezdjek vele…valami ütős kéne…valami ami még nincs…) A formája meg a színvilága alapján nekem a régi kis japó mopedek ugrottak valamiért be—ezen a szálon indultam el. Hevert egy mindössze 3e km-t futott kínai Jincheng blokk a garázsomban. No ez jó lesz!

Klasszikus Honda klón, léghűtéses, fekvőhengeres, 4 ütemű és 4 sebességes 50ccm. Üres 1,2,3,4-lefele—ez a kiosztása. Manuális hagyományos kuplunggal. A gyári kormány nem illett a képbe, szúrta a szemem, túl magas volt …mindig is a régebbi Riga kormány tetszett-volt egy szép darab, hát felpattintottam rá 🙂  Talán kap egy lefele ívelő verseny kormányt -akkor végképp cafe-raceres lesz. A dob gyári, csak kihúztam a furulyát belőle…eredmény: brutálkemény hang. Egy gyönyörű klasszikus formavilágú „csupafém” motor, dinamikus, új erőforrással, vadítóan menő hanggal!

Na igen…van más is a garage-mélyén…:): 60ccm 4 felömlős Mustang, szigorúan feketére fényezve a metálbordó csoda asszony különgépe (szintén 4T Honda-klón blokkal szerelt, de ez gyári vas.)

Aztán nemrég hozzám vágtak egy 1975-ös R12-est…mindösszesen 1500km-t futott, nos a tulaj elmondása alapján ennek nagy részét úgy hogy búzás zsákokat toltak vele egyik faluból a másikba.(ezt támasztja alá a kopásmentes pedálgumi,és a fénylő megszakító.) Élete további szakaszában egy disznóólban lakott használaton kívül,mert a papó megöregedett, innen hozta el egy veterános más vasakkal együtt. Mikor a melóhelyemen látta hogy a 4t Rigával közlekedek, intett h mutat valamit. Szöveg: “Te biztos nem vagy teljesen normális hogy Rigával mászkálsz, hát tessék, a tied.” 🙂
Üdv minden Rigásnak!
Tóth Péter
Tagged with →  

One Response to Szíverősítés – 4T/50 ccm

  1. Ekecs szerint:

    Na végre valami ami nem a favágító tükén végzi nálad! Jólvan,nem piszkállak,szép munka. Aztán a china blokkhoz van-e alkatrész,vagy cserejavítós? Mindegy,tekerj vele sokat,amíg ilyen gond felmerülne! Üdv:Ekecs

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.