Hónap elején küldte nekünk levelét friss márkatársunk, Tamás. Majd hamarosan érkezett a második levél is 🙂

Sziasztok! A múlt héten kaptam a nagybátyámtól  egy 1984-es Riga 22-est életem első Rigáját. Igazi pajta lelet, több évet állt , de csak 1082km-ert mutat az óra. Az évek során sajnos egy-két dolog elkallódott a motorról, a berúgókar és a gyújtás oldali dekli, viszont a fényezés  gyári, a mai nap beszereztem a hiányzó deklit is, amint lehet fel is szerelem, csak hiányoznak a csavarok. Az első képeken még nincsenek a helyükön a prizmák, de ezeket sikerült pótolni, sajnos az egyik piros. A görbe sztender ki lett javítva, arról nem készült kép még. A motort már sikerült beindítani, kicsit ki is tudtam próbálni, viszont az évek során az egyes vagy a kettes sebesség is elveszett, a kezelési útmutató másképpen írja le a sebesség fokozatokat.

Sziasztok! A második Rigám  (és második levelem) történet úgy kezdődött, hogy amit hetekkel ezelőtt kaptam Riga 22-est, amit sikerült is beindítani és kipróbálni, de kiderült hogy váltóhibás. Neki álltam blokkot keresni donornak a javításához, akadt is egy v-50-es blokk , ami jónak tűnt, de elvitték előlem,ezt akkor nagyon bántam, persze azóta örülök, hogy így történt. Pár nappal később egyik apró hirdetési oldalt böngészve találtam egy komplett 22-est ugyanolyan, mint a már meglévő. Sokat gondolkodtam a megvételén, mert elég messze árulták, végül arra az elhatározásra jutottam, hogy még is megveszem a motort ,olcsóbb volt,mit egy kiszerelt kétséges állapotú motorblokk. Szerdán mentünk érte, annyit tudtam , hogy a motor forog és csak egy-két apróság hiányzik a motorról. Megvétele után alaposabban szemügyre véve kiderült, hogy csak 504km-ert futott ez a 22-es még ha sajnos az idő vasfoga nyomokat is hagyott rajta, egy dolog hiányzott csak róla a tanksapka. A gumijai még szőrösek, maguk a gumik árulták el, hogy mikor évjáratú 85-ös jelölés található rajtuk, mert az adat tábla sajnos olvashatatlanul rozsdás. A kilométeróra meghajtó szerkezet is a helyén van még a gyárban beszerelt spirállal. A kormány gumi markolatai sajnos elöregedtek, de újra kapható gyári forma szerint utángyártott markolattal szeretném pótolni. Alapos mosás és karburátor tisztítás után, sikerült beindítani a motort, ami szépen jár, a váltó is rendben van, a világítás és a féklámpa is működik, szerintem az elmúlt több mint harminc év alatt most lett először lemosva a huszonkettes. Az ülés alá nézve pedig meglepetés ért, mert ott találtam még egy szerszámkészletet , amit szerintem új korában hozzá adhattak. Egyértelmű, hogy egyik Riga sem lesz megbontva, sőt a másik is meg lesz javítva. Csak azért is megmutatom, bebizonyítom, hogy egy Riga is lehet jó motor.

Ha sikerül talpra állítani a motort / motorokat, az érdi Rigások táborát erősítem majd. 😊

Üdvözlettel:
Lázár Tamás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.