P1010038: Itt is van a bevezetoben beharangozott talányos típus. Biztos, hogy van némi kötodése a gyárhoz, mivel boven vannak rajta ismeros részletek. Eredetét egyelore homály fedi; ha valakinek van ötlete, szóljon!

P1010046: A múzeum gyönyöru Riga 1-ese a kétszínu fényezéssel, cirkalmas festett típusjelzéssel. Sokan sokat adnának ezért a gépért, többek között én is…Látható, hogy ebben még annyira Jawa-származék a blokk, hogy a Jawa-felirat is bennemaradt.

P1010040: Az ismeretlen ismeros. A kormány, lámpa, kürt, kipufogó, csomagtartó Riga, de a blokk, a tank, a szerszámos doboz és az ülés valahonnan jöhet. De honnan? Talán Jawa?

delta_naptar: Nyolcvanas évek vége. A Szovjetunió minden eresztékében recseg-ropog, de az akkor megjeleno Delta motor sportos vonalaira ragadnak a nok. A naptárt azért adták hozzá, hogy a vad motoros valahogy rendezni tudja a randiidopontokat.

K60B: Nem gondoltuk volna, hogy van ilyen még a föld kerekén, de ez egy boltban kapható K60B karburátor-felújítókészlet. Minden mozgó-elmálló-kopó alkatrész benne van, kivéve persze a tuszelep kis o-gyurujét, amivel a legtöbbet szívunk.

P1010041: Újabb 1-es fotó. Jól látszanak a késobb a Verhókon feltuno, görbített feju küllos kerékagyak, valamint a barna markolatgumi.

P1010042: Valami érdekes rudazat jön elo az elso kerékagy bal oldala mellol, ami lehetne a sárvédot tartó pálca is, de a másik oldalon nincs. Érdekes, hogy nem a szokásos orosz pedál van rajta, hanem az a fajta, ami nálunk a Csepel Kempingeken vált ismertté. Persze simán lehet, hogy ezzel pótolták a múzeumban az eredetit.

P1010039: Voltak ismeros részletek a kékeszöld csodán, de a blokk biztosan nem az. Az íves domborítás Jawa-örökséget mutat. Teljesen burkolt a lánc, hasonló volt a régi MZ-ken (MZ RT 125). A karburátor már eltunt, vagy pedig valami urkorszaki megoldással állunk szemben.

P1010012: Mr2t ezt a képet is minden kommentár nélkül küldte át, én egy V-sorozatú bloknak nézem, amire a gyári légszurot, idegen karbit és egy membránt fabrikált valaki.

P1010053: Egy Riga 3-as részletet látunk, múzeumhoz méltatlan állapotban. A kipufogó illesztése elég esetleges. Az elotérben pedig egy furcsa színösszeállítású csíkozás, piros alapon fehér csíkok, a Riga 16-on és 22-n ismeros arányokkal és elrendezésben.

P1010032: Ami elsore feltunik, az a Mini-kerék a bódé alatt. A színe már elég rendszerváltós. Hogy a kétlovas blokk hogy bírta az effajta igénybevételt, azt nem tudni, de nem lett nagy siker belole, az tuti.

P1010047: Itt a pálca közelebbrol, de a funkciója még mindig nem derül ki. Van rajta két bilincs, amelyek a semmibe lógnak. A sárvédo a villához kapcsolódik, a km-óra pedig itt még hátulról kapta a kihajtást. De akkor mi célt szolgál? Az biztos, hogy a Riga 3 már tökéletesen jól megvolt nélküle is.

P1010050: Rigán sohasem látott mintájú gumik intakt állapotban. Rejtélyes pálcánknak pedig még külön konzolja is van, valamire biztos jó, ha ennyit foglalkoztak vele…

Képek: Mr 2t Szöveg: poteka

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.