Az előd 3-ashoz képest a 4-eseknek már „csak” 16”-os kerek jutottak eltűnt a szoknyás sárvédő és láncvédő, helyette lett a magasztos egyenes láncvédő és a rigás sárvédő. További változás hogy a sebességfokozatok itt már forditva vannak fent az 1-es lent a 2-es fokozat. A fém levegőszűrőt műanyag dobozra cserélték le, a csomagtartó sokkal kisebb lett a vékony alumínium lemezt felváltotta a vastag aluminium? cső. Továbbá a gyújtása kikerült a blokkból és transzformátort kapott.

Főbb jellemzők:
Hosszúság: 1850 mm
Szélesség: 690 mm
Magasság: 970 mm
Tengelytáv: 1200 mm
Tömeg (üzemanyag és szerszám nélkül): 50kg
Szabad magasság a két kerék között (hasmagasság): 100mm
Legnagyobb sebesség: 40 km/óra
Üzemanyagtartály befogadó képessége: 5,5 liter
Üzemanyag fogyasztás kb. 30 km/óra sebességnél: 2,2 liter/100km

Motor: 
Típus: S52
Működési mód: kétütemű, porlasztós, áramló levegőhűtésű
Hengerek száma: 1
Hengerfurat: 38mm
Dugattyúlöket: 44mm
Lökettérfogat: 49,8cm3
Kompresszió viszony: 7,7-8,5:1
Legnagyobb teljesítmény: 2,2 LE (1,62KW) 4900-5500 f/p között
Üzemanyag: 72-76 oktánszámú gépkocsi benzin olajjal keverve 25:1 arányban /bejáratott motornál/ és 16:1 arányban / a bejáratós időszakban/
Sebességváltó kenés: télen – SAE-10 nyáron – SAE- 30 olaj
Olaj mennyisége a sebességváltóban: kb. 0,4 liter, a szintjelző csavarig töltve
Gyújtási rendszer: lendkerékmágnes gyújtás, külső transzformátorral
Elektromos rendszer névleges feszültsége: 6V
Porlasztó típusa: K35 V
Levegőszűrő. dobozos, kapronbetétből álló szűrőelemmel

Erőátvitel:
Tengelykapcsoló: kéttárcsás, olajfürdőben
Sebességváltó: kétfokozatú, kézi kapcsolású
Kapcsoló áttétel: ferdefogazású fogaskerekekkel, áttétel: 1:4,75
Kerékhajtás: PR-12,7-1880-1 típusú görgőslánc a GOSZT 10947-64 állami szabvány szerint
Olaj mennyisége a sebességváltóműben: 0,35 liter
A kerékhajtás áttételi viszonyszáma: 2,77
Az erőátvitel áttételi viszonyszáma: az első sebességnél: 26,4 a második sebességnél: 13,1

Futómű:
Vázszerkezet: hegesztett kombinált váz, csőgerinccel
Melső villa: teleszkópikus rugóstagok, száraz lengéscsillapítással
Hátsó kerék felfüggesztés: lengőkarba épített teleszkópikus rugóstagok, száraz csillapítással
Fékek: belsőpofás dobfék
Kerékméret elől- és hátul: 2,50-16 (65-405mm)

Villamos berendezések: 
Áramforrás: lendítőkerekes dinamó nagyfeszültségű transzformátorral összeszerelve
Dinamó: G-420
Nagyfeszültségű transzformátor: B-300
Gyújtógyertya: A7,5U a GOSZT 2643-54 állami szabvány szerint
Fényszóró: FG-200B
Hátsó lámpa: Fp-7V
Kürt: SZ-34A
Sebességmérő: SZP-101
Tompított és az országúti világítás átkapcsolója a kürt nyomógombjával: P-25-A

Főbb beállítási adatok:
Megszakítóhézag a dugattyú felső holtponti helyzetében: 0,35-0,40 mm
Gyertyahézag: 0,5-0,6 mm
Előgyújtás a felső holtpont előtt: 2,6-2,9 mm
Fékkar és tengelykapcsolókar holtjátéka: 5-10 mm
Légnyomás az első kerékgumiban: 1,2 kp/cm2
Légnyomás a hátsó kerékgumiban: 2,0 kp/cm2
Meghajtólánc szabad belógás a felső ágban: 20-25 mm

Forrás: Bacsi

Tagged with →  

One Response to Riga4

  1. Kóczián CSaba szerint:

    Az egyes lent van, a kettes fönt,legalábbis az én 4-esemen ami gyári.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.