Üdv Rigás társak! Rubens bácsi megérkezett Bélapátfalváról a bélapáttfalvai motorosok szentélyéből a Bélkő hegy lábától! Pokol és Mennyország! Mindkettőt megjártuk, de a hétvége csodálatosra sikeredett minden körülményt összevetve! Kipe leírta már online közvetítésében a hétvége eseményeit, de összefoglalom én is!

Amikor 21.-én 08,30 körüli időben elindultam Kipétől még álmomban sem gondoltam, hogy néhány perc elteltével az is kétségessé válhat, hogy nem teljesíthetem a túrát amit már egy éve annyira vártam, vártunk!!! A X., Maglódi úton haladva túra 4-esemmel, már előre láttam a kis csapatot amint vár a Shell kútnál és indulunk. Merengésem során villamos vágány keresztezte utamat melyen áthaldva elszálltam a sínen és csak csúsztam-csúsztam a betonon miközben motorom felüvöltő hangja közepette hallotam amint karcolja az aszfaltot a vas! Felpattantam és konstatáltam a helyzetet egy pedált vesztettem és a hátsó fékbowdenem szakadt, de a motor egyben van! Tovább indultam hát, hogy mihamarabb odaérjek a találkozó helyre és 100 métert követően ismét egy sín és ismét egy hatalmas zakó! Hátizsákomon csúszva felvillant, hogy számomra most ért véget az ami még el sem kezdődött!

Kormyány,villa elcsavarodva, tükör törött, mestékek megkoptak világítás elszállt,fék nincs csak egy kis lassító első! Szép kilátások voltak ott a Maglódi úton, de örültem, hogy élek, mert a forgalom atályon már nagyon nagy! Több sebből vérezve elindultam hát ismét és 9 órakor megpillantottam lelkes csapatunkat, akik már a Shell kúton voltka! Poteka és Maros mosolyogva, boldogan várt és örömmel látták gesztikulációimat amiről azt hitték, hogy azt mutatom, hogy két sebességes a motorom és azért rázom a fejem, mert örülök, hogy megérkeztem! Amikor leszálltam a motorról akkor értették meg, hogy a V alakban feltartott újjam a két bukást még az örörm tánc a motoron valójában egy káromkodás sorozat eredményének rángatózása volt!

A csapat azonnal elemezte a helyzetet amikor is Németh Gyuri is megérkezett! Közöltem a túra nem torpanhat meg ilyenen és akár fék és minden nélkül elindulok! Rendeztük sorainkat! Maros gondosan ellátta sebeimet. – sajnos cérna nem volt nála, így a nadrágom megvarrására nem kerülhetet sor! :))) – Németh Gyuri brilliáns megoldással két 5-ös anya segítségével megoldotta a hátsófék problémát is. A pedállal nem tudtunk mit kezdeni, de egy körtelefon és már is segítségek garmadát kaptuk. Biró Laci mondta, hogy szembe indul velünk pedállal és alkatrészekkel, de a kézenfekvő hiba elhárítást Újvári István Rigástársunk megoldása jelentette miszerint Nagytarcsán műhelyében élesszük újra a 4-esemet! Ez így is történt és ellátott bennünket alkatrészekkel mint bowden ill. egy első gumi, mert egy hossziránti repedés keletkezett az elsőgumimon is!

Riga Peti már úton volt Budaörsről mivel késve indult így nem találkoztunk! Az expedíció kezdett életrekelni és újjáélesztett reményekkel folytattuk utunkta! 5 km múlva Németh Gyuri 12-esének hátsókerekét kelett javítani a kistarcsai virágbolt előtt! Azonnal felhasználtuk Újvári István által adott belsőt és már mentünk is tovább! Az úton többször is meg kelélett állnunk, mert Gyuri motorja rakoncátlankodott és a kissebb javításokat el kellett a karburátoron végezni és természetesen a kötelező gyertyacseréket is! Ismét rendeződtünk, de ekkor már Riga Peti Biró Laciva találkozott több óra előnyben volt így arról döntöttünk, hogy nem vár be minket hanem mint előre tolt ék hasít be a találkozó helyszínére és viszi hírünket! Bátonyterenyén találkoztunk Biró Lacival és onnan már együtt mentünk Pétervásárára! Út közben nagy megdöbbenéásünkre a tapasztalataink ellenére Poteka 22-eséből kifogyott a benzin! Laszívás, beöntés és gó tovább! Nemsokkal később Maros Minije is hasonlóan járt, Németh Gy. 12-esét is tartalékra kellett tenni! Én láttam el a szomjas motorokat benzinnel, mivel valami csoda folytán a 4-esemből nem akart kifogyni a benzin! Jó 1 litert osztottam szét és a pétervásári kúton 3,5 liter fért bele! Ez mindenkit derűsen érintett és természetesen a poénkodás sem maradt el!

Megpihentünk Laciéknál és újult erővel vágtunk neki az utolsó 35 km-nek, amit már hiba nélkül teljesítettünk! Felérve 21 óra körül a hegy lábához, boldogságunkban felbőgettük a motorokat jelezvén érkezésünket! A kapuban már aggódva vártak minket mikor érkezünk, Berci és a Bélapátiak köszöntöttek minket és természetesen mindenki tudta a két zakómat a sínen ami az egész hétvége egyik központi része lett, ha poénkodásra került a sor! Vagyis egész hétvégén ezzel húztak! Letáboroztunk, majd átadtuk magunkat a találkozó hangulatának! Vacsi, szörp-hörp és koncertek! A csapat nagyobbik része éjfél után nem sokkal nyugovóra tért én 4 órakor kerestem meg a sátramat.(nem volt egyszerű) Reggel nem sokat aludva ébredtünk.

Váradi Balázs is megérkezett robogóval, mert sajnos a közelmúltban kuplung problémái adódtak a Minijének! Reggeliztünk és idult a nap! Szereléseket végeztünk, gumicsere a 4-eseme, Biro Laci 16-osának hátsó villa felfüggesztése leszkadt, Németh Gyuri is szétszedte még a hátsó kerekét vagy kétszer… A délelőtt másik része vetélkedéssel telt amikben igen jól szerepeltünk! Biro Laci oktatást tartott söröshordó gurításból elsőkerékkel, míg Poteka és Riga Peti traktor gumi cipelésből mutatta meg hogyan is kell 4 kőrt vinni egy olyan nagy baszott kereket! Sajnos én kimaradtam az erőlködésből, mert éreztem, hogy nagyobb a baj mint gondoltam. Ellátta a mentős a sebemet, amiről kiderült, hogy begyúladt! Menni alig bírtam, de már nagyon vártam a délutáni felvonulást! A Bélapátfalvai motorosok elnöke Berci megvendégelte a Riga klub tagjait ebéddel és a V.I.P. részen fogyaszthattuk el a finom ételt! Németh Gyuri ebéd után indult útnak! A felvonulás 16 órakor indult. Nagyon jól éreztük magunkat a sok nagy gép között és büszkén vonultunk Bélapátfalva utcáin az integető tömeg között!

A ment során törött tükrömben egy régi Szovjet pumpaszárat látok közeledni egy sisak mellet, majd elhúz mellettem tulajdonosa egy ismeretlen Verhovinával! Mint később kiderült Skodi volt az a miskolci különítmény előfutára mert Sákó és Zs.Zsolt lemaradtak egy kicsit! A 30 km-es felvonuláson nem vettünk részt csak a bélapáti cementgyárig kísértük a konvolyt és ott megálltunk, hogy a visszaútra bevárjuk majd őket! Ekkor érkezett meg a miskolciak maradék csapata Sákó egy 12-esel és zs.Zsolt egy 22-esel. Bemutatkoztunk és jól elbeszélgettünk és örültünk, hogy végre személyesen is találkoztunk! A menet nemsokára visszaért és bevonultun Bálapát központjába ahol megcsodálták motorjainkat és népviseletbe öltözött nénik kínálgatták a sok finom pogácsát! A miskolciakkal felmentünk a bélkő lábához és órákat beszélgettünk! Kiderült, hogy Sákó hátsó lengővillájának felfüggesztése hasonló képpen törött el mint Biró Laci 16-osának mert hogy az is kiderült, hogy az övé is törött! Beszélgetés közben kiderült, hogy Riga eti 12-esének volt tulaja is itt van a találkozón és rájöttünk milyen kicsi a világ! Este 19 óra körül búcsúztunk Skodiéktól és megbeszéltük, hogy jövőre újra itt! Büszkék vagyunk rátok srácok amit TI ott Miskolcon csináltok!!! Az a berohadt gyári első szelep az nagyon komoly volt!!!

Ezt követően kaptuk a hírt, hogy Kipe úton van hozzánk Csabi barátjával egy Hornettel! Meglepetésként hatott és örültünk, hogy elnökünk a helyszínre tart! Azonnal intézkedtünk, hogy az esti ceremóniára várjuk meg! Berci természetesen partne volt ebben és csúszás is volt a prgramba! Kipéék megérkezése után lesátorozta, vacsi aztán elérkezett a nagy pillanat! Berci szólította a Riga klubot a szinpadhoz mivel bejelentése van! Felsorakoztunk és hívatalosan bejelentésre került, hogy a Bélapátfalvi Motorosok és a Magyar Riga Motoros Klub ezennel baráti klubként tevékenykednek az elkövetkezőkben! Bercitől átvettük a kitűzőket és Kipe feltűzte Bercinek a mi kitűzőnket! Az eseményt nagy taps követte, nagyon jó volt ott lenni a nagy motoros klubok előtt, egyenrangú partnerként és beleolvadva mostmár visszavonhatatlanul a Magyar motorostársadalomba IS!!! ( a veteránba már régen beolvadtunk! 🙂 ) Biró Laci ezután indult el haza és Váradi Blázs elkísérte robogójával, hogy ha kell segítség ott legyen révén az éjszakai söttben bármi lehet! Ezután következett a Zoall zenekar koncertje! Kipe által prezentált egri borocskákkal, Csabi folyamatos utánpótlás unimuckjaival hangoltunk a koncertre!

És ekkor olyan történt amire nem számított egyikőnk sem! A Zorall frontembere felkiálltott két szám között ” Itt vannak a Rigások???” És a számok összekötő szövegeiben elmondta, hogy ő is Rigával kezdett, de az első gázbowden elszakadása megpecsételte a továbbiakat! Több alkalommal is említést tett rólunk és kihagsúlyozta, hogy a Rigásoknak a színpad előtt a helye nem mehetünk el!!! Váradi Balázs az utolsó számokra megérkezett és együtt tombolt velünk! Német Gyuri is jelezte, hogy haza ért! A koncert végén azonnal behatoltunk a lezárt V.I.P. részre ahol a zenakar tartózkodott és átnyújtottuk kitűzőinket amit büszkén fel is raktak! A két táncos és tűzfúvogató lány is feltette a kitűzőt a cicje fölé és az egyikük azt mondta, hogy az ott is marad! :))) A zenekar többi tagjával is beszéltünk és nekik is volt Rigájuk! Nagyszerű csapat és valahol Ők is Rigások!!! Óriási buli és élmény volt számunkra amit ott és akkor megéltünk! Körbevettek minket más motoros cspatok, boroskannák úsztak a levegőben amit nem győztünk meghúzni ugye Kipe??? :))) Óriási volt! Ezek után Riga Petit tréfáltuk meg egy kicsit mivel nem kelt fel a jelenlétünkre a sátrában alud, így 12-esét keresztbe fordítottuk a parkolóban! Éjszaka Kipe,Poteka és Váradi Balázs még józanító sétát tettek a Bélkőn, ahová én már nem tartottam, mert úgy fájt a lábam, hogy menni alig bírtam! (mondom a lábam fájt… :)))) )

Vasárnap reggel droid hadikorcsként keltem fel és kinézve a sátorból tudatosult bennem, hogy hamarosan indulunk vissza! Megettük maradék kajáinkat, majd semmi kedvel csomagolva 10 órakor útrakeltünk! Rövid búcsú Bercitől és a bélapáti csapattól, majd indulás bedarálni azt a cirka 170 km-ert! Váradi Balázs hozta hátizsákomat sérüléseimre való tekintettel! Nagyon lelkes és segítőkész Rigástárs ! Minden hiba nélkül érkeztünk Biró Lacihoz, ahol megpihentünk és tankolás után indultunk tovább! Hiba és eső nélkül érkeztünk Pásztóra ahol egy hotel éttermében megebédeltünk és mentünk tovább! Balázs Aszódig jött majd hazament onnan Visontára! Minden gond nélkül haladtunk a végcél felé amikor kb. 30 km-re Gödöllő és Domonyvölgy között a 4-esem furcsa, ciripelő fémes hangot kezdett hallatni! A hang erősödött a hajtás már kezdett kihagyni és egyszer csak vége! Egy erdő szélen megszünt a hajtás így mentést kértem Kipétől, míg Poteka és Maros tovább indultak haza! Kipe és Maresz utánfutóval jöttek értem. Amíg vártam rájuk Bélapátfalváról érkező Transalpos srác visszajött mert megismert és felajánlotta segítségét! Végig integetésben volt részem, mindenki köszönt aki csak arra motorozott úgy hogy nem voltam egyedül. Egy Apriliás srác is megállt dumcsizni, eltelt az idő míg a mentés megérkezett! Futó aztán Kipe depó! :))) A túra teljesült, mert a Rigás szív együtt dobban és a bajban összetartunk!

Büszke vagyok rá, hogy együtt lehettem veletek és mindig segítettük egymást! Mindenki kivette a részét! Büszkék vagyunk új Rigás társunkra Marosra is aki első ízben teljesítette a túrát és tudjuk milyen áldozatot hozott, hogy velünk lehessen!!! Jövőre remélem mindenki eljön és akik most hiányoztak azok is ott lesznek!

Bélapátfalvai Motorosok, köszönjük a fogadtatást, a vendéglátást és azt a baráti szeretetet amit tőletek kaptunk az egész hétvégén!

Rubens

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.