Az első igazi RIGA! Könnyen felismerhető sárvédőjéről, láncvédőjéről és a karburátor takaró lemezeiről. A 19”-os kerekek lehetővé teszik a rendkívül jó gyorsulást és emellett 2-es fokozatban is nyugodtan neki vághatunk az emelkedőknek. Csomagtartója kissé instabillá válhat rendszeres használat után mivel a vékony alumínium lemez eltörik elhajlik.

Főbb jellemzők:
Hosszúság: 1850 mm
Szélesség: 690 mm
Magasság: 970 mm
Tengelytáv: 1170-1200 mm
Szabad magasság a két kerék között (hasmagasság): 130mm
Legnagyobb sebesség: 50 km/óra
Üzemanyagtartály befogadó képessége: 5,5 liter
Üzemanyag fogyasztás kb. 25 km/óra sebességnél: 1,6 liter/100km

Motor: 
Típus: S51
Működési mód: kétütemű, porlasztós; léghűtés szembehaladó légárammal
Hengerek száma: 1
Hengerfurat: 38mm
Dugattyúlöket: 44mm
Lökettérfogat: 49,8cm3
Kompresszió viszony: 7,7-8,5:1
Legnagyobb teljesítmény: 2,2 LE
Üzemanyag: 72-76 oktánszámú gépkocsi benzin olajjal keverve 25:1 arányban /bejáratott motornál/ és 16:1 arányban / a bejáratós időszakban/
Sebességváltó kenés: télen – SAE-10 nyáron – SAE- 30 olaj
Olaj mennyisége a sebességváltóban: kb. 0,4 liter, a szintjelző csavarig töltve
Porlasztó típusa: K35B
Levegőszűrő típusa: száraz, szitaszűrő
Sűrítési viszony: 8,5

Erőátvitel:
Tengelykapcsoló: kéttárcsás, olajfürdőben
Sebességváltó: kétfokozatú, kézi kapcsolású
Sebességváltó hajtása: ferdefogazású fogaskerekek
Főhajtás (kerékmeghajtás): P-2 görgős lánc
A főhajtás áttételi viszonya: 3,08
Az erőátvitel teljes áttételi viszonyai: Első sebességnél: 29,4 Második sebességnél: 14,6
A sebességváltómű olaj-befogadóképessége: 0,3 liter

Futómű:
Váz: hegesztett csőváz
Első villa: teleszkóp-rugós
Hátsó villa: lengőkaros
Az első és hátsó villa lengéscsillapítói: rugósak
Kerekek: csereszabatosak
Abroncsok mérete: 2,25-19
Fék: pofás típusú
A fékdobok átmérője: 120 mm

Villamos berendezések: 
Gyújtásrendszer: Váltakozó áramú magdino kivezetett gyújtótekerccsel
Magdino: MG-100 típusú lendkerék
Gyújtótekercs: KM-01
Gyújtógyertya: A7, 5U
Fényszóró: FG-200B
Hátsó lámpa: FP-7V
Kürt: SZ-34A
Sebességmérő: SZP-101
Kapcsoló: tompított és országúti világytás P-25-A kürtgombbal

Főbb beállítási adatok:
Megszakítóhézag a dugattyú felső holtponti helyzetében: 0,35-0,40 mm
Gyertyahézag: 0,6 mm
Előgyújtás a felső holtpont előtt: 2,6-2,9 mm
Fékkar és tengelykapcsolókar holtjátéka: 5-10 mm
Meghajtólánc szabad belógás a felső ágban: 15 mm

Forrás: Bacsi

Tagged with →  

One Response to Riga 3

  1. Tibor szerint:

    Nagyon sok dolgot megtudtam édesapám gépéről. Tőle örököltem meg, valamennyire még működött is, Szimeringet kellett cserélni benn. Utána ment rendesen, de kb. fél óra használat után mikor jól bemelegedett mindig leállt. Kiderült, hogy a tekercsekkel van gond. Cseréltem, ment, de régóta nem indítottam, be. Szeretném rendbe hozni. Viszont már eleve nem volt rajt oldalsó védőlemezek a légszűrőnél. Az évtizedek során eltűnt. Meg valami irigy emberke egy ut során mikor bementem fizetni a tankolásért, eltörte a hátsólámpám. Az a kerekded formájú volt rajt. Hol lehetne beszerezni a hiányzó dolgokat hozzá? Gázbovden is jó lenne. Megosztok egy érdekességet vele kapcsolatban. Már jó ideje keresztapunál állt az udvaron egy szalmakazalhoz támasztva. 10 éve nem indították be. Édesapám fogadásból azt mondta a munkatársainak, hogy a motor be fog indulni um. pöccre. Megtörtént a fogadás, apu megzézte a gyertyát, a tankba töltött üzemanyagot majd rálápett a pedálra és jól lenyomta – mint a berugókaros tipusokét – és láss csodát a gép ment vagy 5 percig. Aztán leállt. Sajnos ugye a szimmering. Mikor meghalt a gépet hazahoztam, elkezdtem javítgatni. De ezek miatt elakadtam. tudnátok segíteni? Köszönettel: Tibor.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.