A képeken látható „motor” a 2010-es Oldtimer Expóra készült el, körülbelül 600 munkaóra felhasználásával.
Nem is a fizikai folyamatok igényelték ezt a nagyjából 1 hónapot, hanem a vágások legcélszerűbb helyének megtalálása, azok összehangolása. Alapanyagul egy 1981-es évjáratú Riga-16 szolgált, de a teljes installáció összeállításához egyéb alkatrészek felhasználására is szükség volt. Amennyire a lehetőségeim engedték, igyekeztem más célra már nem alkalmas, de esztétikailag azért jó állapotú elemeket felhasználni, tekintve, hogy a motor mégiscsak kiállítási darabnak készült. A szemléltető metszések hagyományos kéziszerszámokkal kerültek végrehajtásra.
A vázszerkezet jelenleg piros részei a kiablakolást követően lettek lefestve, a bronz kiegészítők bevonatrendszere gyári (kivéve a láncvédőt). A munka során az egyik legnagyobb kihívást a 90 fokos lendkerék-cikk kimetszése jelentette.
Flexszel vágtam és a mágnespor visszatapadása miatt gyakori volt a korong megszorulása.
Nehézséget okozott a kimetszett ablakok kontúrfestésének megvalósítása, különösen a vázon volt ez problematikus. Többféle módszer kipróbálása után végül a kistubusos, saját ecsetes gépkocsi-javítófesték vált be, gyorsan szárad és 1 rétegben is tökéletes a takarása.

A Riga-metszet időközben több kiállításon is nagy sikert aratott. Állapotának megőrzése speciális gondoskodást és szinte légmentes takarást kíván. A kivágott héjazat miatt a belső részek intenzív szennyeződésnek és rozsdásodásnak vannak kitéve, azonban túlzottan zsírozni, beolajozni sem szabad ezeket a látogatók kezének és ruházatának védelme érdekében.

(A Riga-16 metszet elkészítése lényegében nem volt lehetetlen feladat és így a selejt átalakult hasznos és dekoratív fémszoborrá.)

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.