Talán a legismertebb modell. Pedálos kivitel ahol már a vízszintes tank jelent meg. A régi fémházas lámpabúra lecserélésre került ahova is egy szép piros négyszög alakú lámpabúra került. A motor ülése már hosszú akár 2személy szállítására is alkalmas. Az alacsony kormány, pedálos blokk, rövid csomagtartó és vízszintes tank által könnyen felismerhető.

Főbb jellemzők:
Hosszúság: 1850mm
Szélesség: 750mm
Magasság: 1060mm
Tengelytáv: 1250mm
Tömeg (üzemanyag és szerszám nélkül): 54kg
Szabad magasság a két kerék között (hasmagasság): 100mm
Legnagyobb sebesség: 40 km/óra
Üzemanyagtartály befogadó képessége: 5,5 liter
Üzemanyag fogyasztás kb. 30 km/óra sebességnél: 2,2 liter/100km

Motor:
Típus: S57
Működési mód: kétütemű, porlasztós, áramló levegőhűtésű
Hengerek száma: 1
Hengerfurat: 38mm
Dugattyúlöket: 44mm
Lökettérfogat: 49,8cm3
Kompresszió viszony: 7,7-8,5:1
Legnagyobb teljesítmény: 2,2 LE (1,62KW) 4900-5500 f/p között
Motor kenés: az üzemanyagba kevert kétütemű olajjal
Üzemanyag: normál benzin (72-76 oktányszámú) és AROL 2T kétütemű olaj 25:1 (1000km-ig 20:1) arányú keveréke
Olaj mennyisége a sebességváltóban: kb. 0,4 liter, a szintjelző csavarig töltve
Gyújtási rendszer: lendkerékmágnes gyújtás, külső transzformátorral
Elektromos rendszer névleges feszültsége: 6V
Porlasztó típusa: K35 V
Levegőszűrő. száraz papírszűrő (mosni tilos, ha piszkos cserélni kell)

Erőátvitel:
Tengelykapcsoló: tárcsás, olajfürdőben
Sebességváltó: kétfokozatú, kézi kapcsolású
Kapcsoló áttétel: ferdefogazású fogaskerekekkel, áttétel: 1:4,75
Kerékhajtás: görgős lánccal
Sebességváltó fogaskerék áttételek: I. 1:2,01 II. 1:1
Összes motoráttétel a motortól a hátsókerékig: I. 23,2:1 II. 11,54:1

Futómű:
Vázszerkezet: hegesztett kombinált váz, csőgerinccel
Melső villa: teleszkópikus rugóstagok, száraz lengéscsillapítással
Hátsó kerék felfüggesztés: lengőkarba épített teleszkópikus rugóstagok, száraz csillapítással
Fékek: belsőpofás dobfék
Kerékméret elől- és hátul: 2,50-16 (65-405mm)

Villamos berendezések: 
Áramforrás: G 420 típusú lendkerékmágneses dinamó
Gyújtótranszformátor: V 300 vagy V 302 típusú
Kürtnyomógombos fényváltókapcsoló: P 200 típusú
Fényszóró típusa: FG 200 G vagy FG 239, vagy európai rendszerű
Kürt típusa: SZ 34 vagy SZ 34 A
Sebességmérő óra típusa: SZP 101 vagy SZP 143
Gyújtógyertya típusa: M14/175

Főbb beállítási adatok:
Megszakítóhézag a dugattyú felső holtponti helyzetében: 0,35-0,40 mm
Gyertyahézag: 0,5-0,6 mm
Előgyújtás a felső holtpont előtt: 2,6-2,9 mm
Fékkar és tengelykapcsolókar holtjátéka: 5-10 mm
Légnyomás az első kerékgumiban: 1,2 kp/cm2
Légnyomás a hátsó kerékgumiban: 2,0 kp/cm2
Meghajtólánc szabad belógás a felső ágban: 20-25 mm

Forrás: Bacsi

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.