Helo

motorokról:van egy riga 12-es em : apámé volt, de keresztapám elkérte tőle. motorozott vele egy darabig utána szétszedte valamiért és nem tudta összerakni normálisan.(műszaki anlfabéta)

berakta az eresz alá és ott ázott több évig. szóval szétbamolta. beázott a blokk és gajrament a főengely. az ülés sem volt már mg hozzá meg egy jópár alkatrésze sem volt meg. mikor visszakértük tőle szétszedtem és szépen kitakarítottam. miden tökéletes volt csak a főtengely volt a rossz. becsomagoltam az alkatrészeket egy dobozba és felraktam a polcra. több évig ott állt mikor eszembejutott hogy szerezni kellene hozzá alkatrészeket.

nézegettem egy jódarabig a hírdetéseket , kérdezősködtem ,hogy volna e valakiniek egy eladó rigája. ez is eltartott egy évig mire ráakadtam egy hiányos rigára aminek a kerkei hiányoztak. azt is szépen letakarítottam meg szétszedtem és a kettőből összehoztam egyet. pöcre indult. egyedül a karbival volt egy kis gondom hogy mindíg folyt belőle a benzin. azóta semmit nem kellet csinálnom rajta és minimum 5 hónapja megy gond nélkül megy. majd télen amikor lessz időm akkor vissza akarom hozni eredeti állapotába. majd mikor kész rakok fel róla képeket.

van még egy sárga babettám azt nagyanyámtól örököltük , apámmal közösen használjuk. egy simson star-om is van azt egy távoli rokonomtól vettem. az MZ apámé de nem használjuk ,az is működik.

magamról: Bandinak hívnak 15 éves vagyok Békés megyében lakom.

Update 2010. március 20.:

Elkészült végre az öreg vas, mintha megfiatalodott volna.
Több hónapnyi munka árán de végül szemetgyönyörködtető a végeredmény. Igaz hogy pár krómozott cuccot nem tudtunk megmentei , azokat feketére,fehérre festettük. A tankra a feliratot még nem tudom hogy hogy fogom megcsinálni de lehet hogy csináltatok az eredeti mintájára egy ugyanolyan maricát. Az ülést megcsináltattam mert a régi eléggé kopott ész foltozott volt. A hátsólánckerekek újra lettek csapágyazva, a főtengely is, és a szimeringek is kilettekcserélve. Beszereztem egy másik riga blokkot, meg valami hasonlót alkatrészek+még egy jópár egyéb alkatrészt is. Ha lessz időm a másik rigát is összerakom, azis így fog kb. kinézni.

röviden ennyi.

üdv.:Bandi

update 2010. augusztus 15.:

Helo

Bvült kisseb gyüjteményem egy új motorral egy jawa 210-el. Multkor ahonnan megvettem a simsonomat ot volt mellette ez a babetta és eszembe jutot hogy azt is megvehetném, hogy ne legyen magányos ott. El is mentem érte és 7000 ft-ért meg is vettem. Eléggé szutykos volt meg erzett hiszen több évig egy fészerben ,de lemostam és egy drágakincs lapult a kosz alatt. A kromozása meglepően jó volt és alig rozsádás . Katam hozzá ajándékba két külsőt és egy belsőt. Hát azok ojanok is voltak. Szóval semmit nem értek. Kiderült hogy mellette dolgozott a kőműves és ősszecsapta malterral. Sajnos nem tudtam leszedni rólla de majd télen átfestem pirosra.

A porlasztó teljesen tele volt lerakódással. Szoval kilett pucolva az egész. Láncokat gázolajba áztatam egy napig mert azok is teljesen bevoltak rozsdásodva meg az ezer éves zsír is rá volt száradva.Motorikusan aránylagrendben volt.A főtenely abszolult nem lóg nem is csörömpöl. Új csapágyakat kapott meg szimeringeket, új kislánckeréktengely mert erőssen lógott.Teljesen új váltót kapott ,váltópofákat, idítópofákat, új tömítéseket is kapott. Gyári végsebessége elvileg 40km/h de valahogy ez viszi az 50-55 is. Naggyábol ennyi is volt röviden. És még lefotóztam őket együtt is. Remélem még bővülni fog kis gyüjteményem.

Üdv:Bandi

update 2012.07.26.:

Végre elkészült a babetta is.Közel gyári állapotba került. Elkészült immárom teljesen a 12-esem, felkerült a tankra a csík és a felirat is. Szereztem egy riga16-ost. Kapott pár krómozott alkatrész. A blokkja bontatlan gyári, egyedül a szimeringeket cseréltem ki. A motor annyira jó ,hogy hidegen melegen pöccre indul , már két éve megvan és semmi hibája nem volt azon kívül hogy talán kétszer vagy háromszor állítottam gyújtást.A gumik is gyáriak rajta.

Karácsonyra kaptam egy JAWA mustangot elso tuljatól. Teljesen gyári állapotú, minden papírja megvan , a jótállási kiskönyv,kézikönyve , szevízkönyv, és még a boltban kiállított blokk ,a gyári eü-s csomag is.

Felújítottam egy s51-es simsont is, Szereztem egy 22-es rigát. szegény kuplung hiányos ezért csak a szobám dísze míg nem találok hozzá kuplungot.

Update 2013.03.24.:

Sziasztok

Bovült gyujteményem pár darabbal: A jófogáson találtam egy riga 3-ast és potom 16 ezerért meg is vettem, szerencsére nem kellet messzire menni érte mert Csabán volt. Full feketére lefestették de semmije sem hiányzott, ráadásul nem is volt nagyon rozsdás.Elkezdtem felújítani de ido szukében lassan halad. A blokkja még egyszer sem volt széthúzva a tulaj állítsa szerint, de ez meg is látszik mert a blokkban a csavarok épek, a kuplung kinyomó alig kopott. A krómozott cuccok sajnos lemattultak. Egyrészét már le krómoztattam de a maradékra még gyujtenem kell.Sajnos aranyárban krómoznak.
Kicsit kipofoztam a babettámat is, és el is cseréltem a vehovinára amit azelott még én hoztam rendbe ismerosömnek azzal ,hogy egyszer még az enyém lesz, hát eljött a várva várt csere.
Annyit lehet róla tudni ,hogy egy iskolában volt bemutató motor ,és szinte semmit se használták. A diákok keze nyoma sajnos meglátszik rajta mert a tankon van pár horpadás és az ülést is kivágták.
Elkezdtem csinálgatni egy zöld 12-es is amibe találtam egy vadonatúj fotengelyt, és blokkházat.

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.