“Már sokadszor veszünk részt az Agárdi Motoros Találkozón. Nyugodtan leszögezhetjük, hogy az adott év egyik legélménydúsabb eseménye, ahogy szokták mondani; jókedv – móka – kacagás. Ez idén sem volt másként. “
(Maros)

Minden év pünkösdi hétvégéjén kerül megrendezésre az Old Motors szervezésében a POMF (Pünkösdi Old Motors Fesztivál). Idén, -szintén hagyomány – hogy ismét lemotoroztunk oda. Voltak évek amikor sokan, voltak mikor kevesebben, de ide mindig lemegyünk “lábon”.  A reggeli órákban volt a találkozási pont Budán egy benzinkútnál, heten mint a gonoszok 😉

Az első néhány kilométer eseménytelenül telt, szó szerint csak néhány mert még Buda agglomerációját sem hagytuk el, Kadó frissen restaurált, alig 900 km-t futott Deltája megállt.  Gyors szemrevételezés, a baj nagy : a vadi új Ukrajnából származó főtengely ennyit bírt, és vitt magával mindent…hengert, dugót, mindent…ez a motor már nem megy tovább. Mire jó a csapatszellem? Jött is Poteka  felajánlása egy cseremotorra, hazarobogott az R3-al, visszajött autóval, felpakolta a beteg Delát és lovasát majd ismét hazamentek és hipp-hopp, alig még egy óra már ott is volt ismét a két hős egy-egy Riga nyergében. Folytatható az út! Volt még egy-két gyertyaslussz, valami dugulásos macera, de semmi extra.

Megérkeztünk Agárdra.  Mi mindenkinél hamarabb már pénteken, kis fürdés a tóba, autóval (motor az utánfutón) érkezők fogadása (így már kilencen, hol tízen voltunk) stb,  fürdés a tóba, gyors kuplungozás Maros klubtárs MINIjén,  este kis sütögetés, iszogatás, dumálás hajnalig. Másnap szombaton korán kelés mert már érkeztek a népek a rendezvényre.  Tízkor motoros felvonulás Velence-Gárdony-Agárd útvonalon, közös nagy motoros kiállítás a kemping területén és hab a tortán – a tó megkerülő átlagtartó verseny. Idén a szervezők ránk is gondoltak, voltak külön márkakupák és volt Riga-kupa is. A tavat kétszer, hol jobbról hol balról kell megkerülni lehetőleg minimális idő különbséggel.  Az időt a szervezők mérik a rajt és a célvonalnál és a két kör idejét vetik össze. Időmérő, stopper, gps és egyéb kütyü használata tiltott, csak a kilométer óra használata engedélyezett.  Figyelembe véve kedvenc kis motorjaink lelkesen és hevesen kalimpáló km/h óra mutatóját hatalmas eredmény hogy a Riga kupán kívül mindkét összetett kategóriában (motorok 1984-ig, motorok 1984 után) hoztunk el serleget. Bíró Lacinak  4 másodperc különbséggel sikerült teljesíteni a tó megkerülést (ne feledjük, nehezítésként mindkét irányból kell, nem ugyanazon az útvonalon) amivel saját kategóriánkat tornymagasan megnyerte de ezzel az összesítettben is dobogós volt…kapott is serleget és ajándékot bőven, alig bírta felgumipókzni a Rigájára 😉

Eredményhirdetést követően gyorsan motorra pattantunk. Ezek a motorok imádják a hazautat!!!

Sok-sok túra tapasztalata, hazafelé sosincs gond, műszaki probléma…az mindig csak odafele van. Most is így volt, egyszer álltunk le Riga(Rigás) miatt, Bíró Laci elhagyta a nyeremény pezsgőjét ami végigpattogott  az úton, berepült a füves-gazos árokba……és nem tört el 😉 Miből volt ez a pezsgősüveg ???? Egyszer még egy lerobbant Pannóniás és egy Uralos kolléga mellet álltunk meg, segíthetünk-e.  Este hét körül érkeztünk a kiindulási pontként is szolgáló budai kúthoz ahol elbúcsúztunk egymástól és mindenki ment hazafelé a maga útján. Remek két nap volt!

(a végére egy kis videó Agárdról :  https://www.youtube.com/watch?v=sUVG7M_sF54#t=19  )

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.