Gyorsan tisztázzuk, még az elején : igen ez egy Jawa Stella, a  jól ismert automata blokkal szerelve  ami a Jawa Babettából  (is) lehet ismerős. Hogy akkor mit keres itt, a Riga weblapon?  Mer ez is a “mi kutyánk kölyke” ! Nem mennénk most bele bővebb és hosszabb gyártástörténeti leckékbe, – de röviden legyen csak annyi elég a mesterhármasról, hogy ezek testvérmodellek. Nagyon leegyszerűsítve, az akkor már haldokló KGST piac 3 kismotorgyára így próbálta túlélni a nehéz napokat és valami frisset, újat mutatni a fiataloknak akik már akkoriban az autós-motoros lapok hasábjain inkább a nyugati termékek fotóira csorgatták a nyálukat. A Riga Stella – Jawa Stella – Romet Stella közös platformra épültek, a Rigai gyár adta a vázat mindhárom gyár részére és mindenki a saját motorblokkját építette bele.

Most egy ilyen Babetta blokkos variáció felújítását olvashatjátok itt el néhány sorban :

A jármű 1989-es, a legelsők közül való. Ezt az is alátámasztja, hogy a kormány rögzítőcsavar még fémből van, nem műanyag. De mindenekelőtt a leglényegesebb, hogy a vázszáma két nullával kezdődik. Szovjet gumik, lámpák vannak rajta, a hátsó fék még fékpedállal működik. Futásteljesítménye megvásárláskor 707 km. Egy akkoriban Tengizben dolgozó magyar munkáscsapat kapott egy raklappal a Rigai gyártól. Ez az egyik példány a raklapról. Tank és porlasztó tisztítás után üzemképes, jelenleg az óra 736 km.-en áll.

Az első képen a fellelt állapot, a többin motor esztétikai felújítás utáni állapota látható. Gyorsan készen lett, mert  a kihelyezett munkák (szinterezés, galvanizálás) egy hét alatt elkészültek. Mivel a 707 km-t futott motorkerékpár gépészetileg tökéletesnek bizonyult, megkapta a neki járó esztétikai felújítást. Néhány alkatrész beszerzésre került, a kék (a színét megváltoztattam, mert piros Stella már van a háznál…) és fehér      részletek porszórással és lakkozással (szinterezés) készültek. Kemény, beégetett tartós bevonat. A lakktól magasfényű. A krómozott részek tisztítva, részben cserélve lettek. Csavarok, és galvanizált fémalkatrészek Wellness hétvégén voltak Egerbocson. Hiányok pótolva lettek. A műanyagok tisztítást, műanyagápolót kaptak. Elektromos berendezések, vezetékek tisztítva, rendbe téve.

Tegnap készült el, ma reggelre az út felszáradt, és lehetőség nyílt a próbaútra. Jól működik. Pár kör még, mert élvezetes a vele való motorkerékpározás, aztán a tankból a benzin eltávolítása, és bekerül a kis házi múzeumba.

(Szolgálati közlemény!

Néhány képen látható dátumozás senkit ne zavarjon meg, az csak a véletlennek és a technika ördögének tudható be 🙂 …friss, augusztusi képeket látsz és ropogós- friss sztorit olvasol )

Tagged with →  

One Response to Pirosból kéket – Laci Stellája

  1. Markovics János szerint:

    Gratulálok, nagyon szuper lett!

    Nekem is van egy piros, de ilyen is marad, viszont sajnos nincs meg a láncvédő… 🙁

    Esetleg tudna valaki segíteni, honnan tudnék szerezni???

    Előre is köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.