Jawa Mustang blokkos Riga4:

Életem első Rigája, mikor hozzám került 2006-ban, szinte még tök üres váz volt, mint az egyik képen látható. Lomtalanítás áldozatává vált, amit én nem hagytam, és hazahoztam. előtte kb 20 évig élt a fészer mögött egy fa alatt, esőben, hóban, fgyban. A vázcső a tank alatt szét is van fagyva, valamint több rozsdával van burkolva mint festékkel. Egy lajikus le se köpte volna, de nálam 1 évig várta a sorsát a kerben, és aztán 2007 nyarán mikor néztem a polcon a Mustang blokkot, akkor megjött az ihlet 😀 Szépen elkezdtem rárakosgatni a dolgokat, amiket otthon találtam(jawa kerekek, hátsó villa, Simson trafó hegesztés, flexezés), tankot cserélni kellett, mert kb tenyérnyi lyuk volt az alján.
Így az összetört Mustang alkatrészeit felhasználva összeállt annyira, hogy menni lehetett vele, nagyjából üzembiztosan. Első utam az egy Budapest- Gödöllő, meg vissza út volt, azért, mert Gödöllőre jártam akkor még suliba. Miért is ne menjek evvel xD. Ekkor még se kipufogó, se légszűrő, se lámpa, se ülés nem volt rajtra(a vason ültemxD), csak a működéshez legszükséges dolgok, mert ezeket is alig tudtam öszeszedni otthon:P. Nemmondom, akadtak csodálóim. 🙂 Az utat megtette a gép, egy szovjet rohambilivel a fejemen, és gond is alig volt vele. A láncot ledobálta, a kuplung csúszott, a benzin folyt mindenhol, gyenge volt, de ment. Az ezután következő 3 év meg a fejlesztésekkel, és próbautakkal telt. Kapott lámpákat, szűrőket, kipufogót, ujabb bowdeneket, ülést, frissen fúrt hengert, új láncot, markolatgumikat, kipufogót. A mászkálásoktól, egy csomó helyen elkezdett törni a váz, azokat kiheggesztgettem.
2010 Nyarára egy egész üzembiztos masinát csináltam belőle, olyannyira, hogy be mertem vele vállalni a Bp.-Pécs távot, amit sikeresen is teljesített nagyobb gondok nélkül.(a túra képeit hamarosan küldöm…). Ma meg egy mászkálós motor lett belőle. ~3000Km-t belehajtottam mióta használom. Napiszinten használatban van. Szerintem most éli fénykorát ez a motor. Eléggé különleges vele motorozni, de már megszoktam. Sokan mondják, hogy miért nem festem le? Erre mondom, hogy mert ezt az idő már lefestette. Nekem így tetszik, így jobban megnéznek az emberek 😀

2010 Cingi

Riga 16

Lehet, hogy ez a gép már ismerős páraknak, Bacsitól vettem 2009-ben. Van is kép a galériájában róla. Volt vele egy kis munka, főleg elektromos, de hamar működőképessé hoztam. A gép ’83as évjáratú, majdnem 22-es, de még 16-os. Gyári a fényezése, minden működik rajta, kivéve a dudát. Ezzel is szoktam mászkálni de nem olyan sokat. Jó, és teljesen egyben van. Alig kell szerelni, ez még sosem hagyott ott sehol. Nagyon jó gép. Egy igazi RIGA!

2010 Cingi
update 2011.09.17.:

Küldök pár képet R4 felújitásról. Majd még küldök hozzá a végleges állapotról.
Ezt méhteleprol mentettem, még régebben. Sokáig várta a sorsát, majd tavaj nyáron nekiálltam és utolsó csavarig felújitottam. Ezzel voltam az 1. Nemzetközi Riga túrán Szlovákiában!!! 😀 Hozzáteném még, hogy ez volt az elso útja is a motornak a felújitás óta.
Verhók
2db Verhovaina 6 Szintén gödölloi méhteleprol mentve, még egyenlore várják a sorsukat. Az egyiben gyári pumpa, és szerszámkészlet is volt.

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.