A korábbi évek élményeinek hatására egyre többen vagyunk rigások a Mopedmetálon annak ellenére, hogy a rendezvény rövid, vasárnap délután kerül sorra és általában a lépésben araszolás-üvöltő egyes-büfögős kettes környéki tempó jellemző másfél órán keresztül a városon a nyári melegben, aztán meg a Görzenál pályáján maximum egymással és egy-két kehesebb Vespa Ciao-val tudunk gyorsulni vérmes győzelmi reményekkel.

Persze mindenkit valahogy az érzés keríti hatalmába és nem az egyéb gyártmányok felett aratott diadal. A Mopedmetálban az a jó, hogy ami egyedül a városban közlekedve skarlát betűként ránk égő bélyeg (büdös, lassú szarral lassítod a forgalmat, ráadásul szoci vassal) az 200 társsal az idiotizmusban menő, külföldiek által rommá fényképezett esemény.

A találkozó titkos helyszíne most is a Várkert Bazár volt, ahol pont megtöltöttük a néhai Várkert Kaszinó előtti területet. Kisvártatva a Várkert Bazár területe fölötti levegőt is megtöltöttük, de azt kesernyés-édes kék füsttel, mikor a kicsit megkésett indulás után egyszerre üvöltött fel szűk 200 moped. Az égre nézve semmi kétségünk nem volt affelől, hogy a másfél órás belvárosi ámokfutás során tokától bokáig el fogunk ázni. Sötét felhők gyűltek, nyomott volt a levegő és az időjárás-előrejelző oldalak is apokalipszist ígértek.

Mindezek ellenére a városi vonulás nagyrészt szárazon abszolváltuk fürödve a turisták megkülönböztetett figyelmében és rajongásában. Megvolt csaknem az összes belvárosi Duna-híd (Petőfi-, Erzsébet-, Lánc- és Margit-híd), a rakpartok és a Clark Ádám téri körforgalom is, ahol a szokásos módon addig köröztünk, míg a menet vége nem oldódott fel a köröző mopedek örvényében. Autósként persze a guta kerülgetne, ha huszadikként a sorban ezt kellene néznem, de ennél értelmetlenebb okból is zárták már le a várost, másrészt vasárnap délután talán belefér.

A körútról a Petőfi hídra fordulva Buda felé a hídfőnél az emelkedőn köhögni kezdett alattam a félszáz éves R3, a sebességfokozatokat végigkapcsolva sem találtam olyan konstellációt, amiben vonóerő jelentkezett volna. Ekkor a derült (bár inkább már fenyegetően esőre álló) égből érkezett egy Honda Cub-os kolléga, aki a nyomatékos négyütemű hátán több tíz méteren át tolt kézzel, mire a Riga is megemberelte magát, tüsszentett egyet és visszatért bele az élet. Azóta sem tudom, mi a fene lehetett, azóta sem jött semmi panasz a forgattyúsházból. Németh Gyurinak nem volt ekkora szerencséje, neki az Erzsébet-hídról lefelé a Mátyás Pince előtt lehörgött a gépe némi gyertyaslusszból kifolyólag, de a hangzavart jól illusztrálja, hogy amikor elhaladtam mellette, akkor úgy tűnt, semmi gond, közben akkor már rég álló motorral vitorlázott.

A Parlament előtt elhaladva a Margit-hídra fordulva már kövér cseppekben esni kedzett az eső, de igazából az is csoda volt, hogy eddig kibírta. A budai rakparton a Görzenálig az utat már tisztességes esőben tettük meg, a pályán a tiszteletkör után be is húzódtunk a büfébe. Végül mindenki szerencsésen beért és együtt vártuk az eső végét, vagy legalább az intenzitás csökkenését.

Végül annyira elfogyott a víz fentről, hogy még versenyre is keltünk egymással, R3, R4 és Babetta feszült egymásnak, az eredményt fedje a feledés jóindulatú homálya, meg nagyjából mindegy is, mert ha gyorsan akar menni az ember akkor nyilván nem a Rigát tolja ki a garázsból.

Az örömkörök után szétszéledt a társaság, mi is hazafelé indultunk az időközben kiderült időben a váratott/feltartott autósok maradék haragja is szertefoszlott. A záportól gőzölgő utakon hamar hazaértünk egy olyan rendezvényről, aminek látszólag semmi értelme, ennek ellenére mégis biztos vagyok benne, hogy jövőre ismét nagy számban jelenünk meg rajta.

(Poteka)

Somlai Joci barátunk Székesfehérvárról jött (a fenti képeken látható )Rigával, hogy együtt gurulhasson a többiekkel a Moped-Metálon. Néhány sor az Ő élményeiből is:

“az utam olyan sima volt hogy megvagyok döbbenve milyen jó motor a Riga, stabilan hozott 40-es tempóval, az idő is kegyes volt. Csak mikor már hazaértem,  21:40 utána jött a zivatar. Ismét jó volt a Rigásokkal találkozni, nagyon kényelmes a motor egyáltalán nem zsibbadtam el rajta, ez egy szerethető motorka”

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.