fd003

Nehezen lehetne “elmerottyantabb” színt kitalálni egy motornak mint a metál-lila szín, pláne meglepő a színválasztás ha tudjuk, ez egy gyári variáció. Ezt a gyárban, a gyártósorra kerülő motorokhoz találták ki és adták a motornak a korabeli szakik. Szóval, meglepő, na 🙂 Viszont ha  valami meglepő és ritka, az érik be később, abból lesz a különlegesség.

Fazekas Dezső mutatja be gyári állapotú Riga 16-os motorját:

Sziasztok!  Nagyon örülök, hogy bemutathatom a motoromról készült fotókat. 2011-ben került hozzám a motor egy kollégám garázsából, ahol saját elmondása szerint 1985 óta állt. Tökéletesen száraz helyen három tábla gipszkarton és egy szekrénysor mögött! Bármennyire hihetetlen, minden ép volt rajt! Látszólag! Utánfutón hazahoztuk, két nap múlva el is indult néhány percre, aztán némaság, szikrátlanság következett. Nem adtuk fel a Fiammal! Kicseréltük a kábelt a trafóig, a kondenzátort, semmi. Baráti tanácsra a megszakítónál a fíber alátétek is cserélve lettek. Utána a szimeringek. Az látszott, amit mondott a gazdája is, fel volt újítva mechanikusan. Végre szikra!!! A kondenzátor olasz gyártmányúra lett cserélve. Tömítések cseréje, karburátor felújítás, két új külső-belső gumi! Tankmosás light kólával, meg egy új benzincsap! Biztosításkötés! Aztán mentünk a regölyi veterán találkozóra! Hiba nélkül teljesítette! Mindenhol azt kérdezik, hogy hol az utánfutó? Nekem autóm sincs, nemhogy utánfutóm! 45 km-t megteszi hiba nélkül! Nagyon szeretem, mert kényelmes Vele motorozni! Csak veterán motorjaim vannak!

Üdvözlettel!

Fazekas Dezső! (flúgosdonner002) 

 

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.