Az eredeti, angol levél (the Original mail):

Hello,

My name is Martijn Stehouwer. I live in Holland, near Assen.
Aged 31 years. I have a shop for old 2stroke racebikes.
(www.emot.nl)

I collect racers from former eastern block countries.
My aim is to have one from every country. I try to restore and race them. (Not the Riga,is so beautiful its in my living room)
I have also MZ 125 and some Simson 50 from the DDR, Tatran 50 from Czechoslovakia. Busy on restoring a Pannonia p20 racer.
I still need a Tomos from Yugoslavia, and a Minsk,Kovrov or Izh from the USSR.

The Riga is a 15s built for the Motoclub Riga.
The bike was made 20x. Design is by Ruta Kleinberga,chief designer of the Riga factory (She is a woman!!!) Engine is made in Russia by Serpuchov Institute, but also mainly designed by R.Kleinberga.
A few of the Riga bikes were also raced at GP. There is also a 17s version. Is the same bike, but watercooled. This bike is aircooled. Has around 14 HP (!). 6 speed ,dry clutch, rotary inlet. It has beautiful lines, and a clever frame design.
There was also one or two 125cc versions.

Best regards, Martijn Stehouwer

Magyar fordítás (Hungarian translation):

Hello,

A nevem Martijn Stehouwer. HOllandiában élek, Assenhez közel.
31 évesen van egy 2 ütemű versenymotorokkal foglalkozó boltom (www.emot.nl).

A keleti országokból gyűjtök verseny motorkerékpárokat.
A célom hogy minden országból legyen egy. Megpróbálom őket felújítani, generálozni, és versenyezni velük (persze csak veterán kategóriában). Nem a Rigával, ez a motor olyan gyönyörű, hogy a nappali szobámban tartom.
Van még 125-ös MZm, pár Simson 50-em Kelet-Németországból és egy Tatran 5 Cseszlovákiából. Most éppen egy Pannonia P20 versenymotor köti le az idomet, amit restaurálok.
Amit még mindig szerenték/keresek, az egy Tomos Jugoszláviából és egy Minsk, Kovrov vagy Izs a Szovjetúnióból.

A képen látható Riga típusa 15S, amit annak idején a Riga Motor Klubnak építettek.
Ebből a motorból körülbelül 20 darab készült (feltételezés!). A designt Ruta Kleinberga mérnöknő (!) tervezte. A motort a Szovjet Serpuchov Institute (intézet) készítette, de javarészt Ruta Kleinberga tervei alapján.
Egy pár Riga motor is versenyzett a GP-n. Volt egy 17S verzió is, ami csak hűtésében tért el a képen látható 15S-től, ugyanis a 17S vízhűtéses volt. A képen látható motor körülbelül 14 Lóerővel rendelkezik, 6 sebességes, száraz kuplungos és forgotarcsas vezerlesű. Gyönyörű vonalvezetése van, ami egy okosan tervezett vázra épül.
A gyár kiadott egy-két 125 köbcentis verziót is.

Udvozlettel, Martijn Stehouwer

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.