(MTVA/M4 Sport engedélyével)

Időnként a mi kis “szubkultúránk” zárt világa és a fősodort előtérbe helyező külvilág között kapcsolódási pontok jönnek létre. Ha divatba jön a retró, akkor az úttörőnyakkendő, a kockás ing vagy a dunakavics melett vetül némi fény a korszak egyéb kellékeire is. A kerékpár után következő első lépcsőfokként komplett motoros generációknak az álma volt egy…egy…egy… Simson, amit aztán a hiánygazdaság (és a tény, hogy nem mindenki születhet a tanácselnök fiának) részleteket homályossá maszatoló módon Rigává és Verhovinává módosított (bár most olvastam, hogy a Riga 4 3900 Ft-os ára a 70-es évek elején legfeljebb átlagosnak volt mondható az 5600 Ft-os, de sosem kapható Simson Star és 2800 Ft-os, megoldatlan alkatrészellátású Balkan mellett.

A Riga tehát néha elfoglalja helyét a különböző műfajokban megénekelt legendáriumokban, így kerültünk újságok címlapjára, színházba, a Die Hard 5. részébe, Oldtimer Expóra, a Közlekedési Múzeumba, rádióba és tévébe.

Ezúttal azonban nem a retró, sem pedig a műszaki kapcsolódás nem volt szempont, sokkal inkább a márkanév, ami Lettország fővárosa is egyben. Emiatt kerestek meg a ma, vagyis hétfőn (2016.10.10.) megrendezésre kerülő Lettország-Magyarország VB-selejtezőt felvezető, promotáló klip elkészítéséhez a köztévétől, hogy van-e kedvünk részt venni egy forgatáson, melynek során különböző, Riga feliratos Rigákon, a válogatott nemzeti színű felsőjébe és szurkolói sáljába öltöztetve motorozunk fel és alá a város emblematikus helyszínein.

Tulajdonképpen minden rigázás egy-egy lett-magyar mérkőzés, melynek során a lett gyártmányú géppel megmérkőzünk annak érdekében, hogy elvigyen valahová és vissza is hozzon, lehetőleg anélkül, hogy könyékig bele kelljen túrnunk.

Eljött a szombat, a találkozóra a saját garázsomnál került sor (ebből csinálhatnánk rendszert is :)). Jó sokan lettünk, az idő hűvös, de kristálytiszta és napsütéses. Először az állóképek készültek el a feliratokról, majd a készülődés képei pumpálással, benzintöltéssel, bovdencserével, melyek valós történeten alapultak, tudniillik a bobber tankja tényleg üres volt, Tuti úr szelepee tényleg átfordult az első kerékben, Maros gázbovdene pedig tényleg a meredek utcán felfelé szakadt el.

Rigákat meghazudtoló módon minden motor indult és megállt, amikor kellett, mentünk egymás mellett, egymás mögött, miközben külöböző szögekből és mozgó autóból vettek minket, illetve egy időnként átszerelt GoPro kamera készített menet közbeni közeli képeket.

Miután felvertük a Gellérthegy csendjét és odafüstöltünk az Oxygen Wellness vendégeinek orra alá (csak képletesen, mivel az előtte lévő utcán forgattunk, a rezervátum meg tökéletesen szigetelt és légkondicionált), a Clark Ádám téri körforgalomban megtett tiszteletkörökkel gondoltuk megpecsételni ezt a remek munkát. A zebrán turistacsoport haladt át, melynek idegenvezetője természetesen klubtag: Nyeste Zoli dolgozott éppen és ha már amúgy is Budapest nevezetességeit taglalta a rábízott külföldieknek, elmondta hát, hogy miért van itt a mindennapi szintet meghaladó számú kismotor. A Siklóra váró mintegy 100 m-es sor emberanyagának nagy része minket fotózott, miközben járó motorral vártuk a tévéstábot, hogy autójukat letéve be tudjanak állni a felvételhez.

Mindezzel azonban csak előzenekar lehettünk egy óriási motoros felvonuláshoz, amelyet rendőrmotoros biztosítással folyattak keresztül az alagúton és a Lánchídon iszonyatos dübörgés, dudálás közepette. A zajszint olyan durva volt, hogy a járdaszigeten állva nem tudtam eldönteni, az alattam lévő bobber Riga motorja jár-e vagy sem, ami pedig nagy szó.

Hamarosan a felvonulás eltűnt a Duna másik partján, mi pedig hazafelé vettük az irányt a jól végzett munka után. Az elkészült klipet az M4 Sporton lehet megtekinteni változatos időpontokban, de a meccs közvetítése előtt közvetlenül biztosan elcsíphetitek. Az élő premier után pedig ide is feltesszük a készítés közben készült werkfotókkal együtt.

 

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.