A képen látható MINI RIGA-t 7 éve cseréltem egy SIMSON S50-esért, és némi pénzt is kaptam mellé. Akkor még a „gyári” állapot állt fenn a gépen, mármint a színe, és a felszereltsége tekintetében. Eléggé lelakott volt szegényke (az igaz, hogy a Szimó sem volt éppen fénykorában). Gondoltam boltba járni pont jó lesz. Volt rajta kiskosár elől- hátul, fék meg sehol. Ezt azonnal orvosoltam. Sokáig jártam így vele, de sajnos (szerencsére?) a gyári blokk nem igazán bírta a gyűrődést. Állandóan szétugrott a kuplung kosár. Akkor döntöttem úgy, hogy kapjon egy SIMSON-STAR blokkot. Ekkor indult el a fejlesztés. Az első, meghajtó fogaskerék 21 fogas ETZ kerék lett, hátulra is készíttetettem kisebb fogszámú lánckereket. Így a végsebessége a mérések szerint 65 km/óra lett, a folyamatos 50 km/órás utazósebességet könnyedén tartja. Kapott egy statikus festést, ami azt jelenti, hogy közel 1 mm vastag műanyag réteg lett ráégetve. Az első villákat megnyújtottuk kb. 15 cm-rel, a kormány viszont rövidebb lett. Az új erőműnek köszönhetően már elég jól gurult a jármű, de a bakelit fékek már előtte sem bizonyultak igazán hatásosnak. Pedig mindent megtettem érte: fékszabályzás, új betétek, stb. Sajnos, csak időszakosan oldotta meg a lassítást. Ezért most SIMSON fékpofák feszítik a dobot. Ezek már tökéletesen működnek. A hátsó fékbowdent leszereltem, és átalakítottam pálcásra a mechanikát. A fényerővel sem voltam megelégedve, így fogtam a tekercseket, és áttekertem őket. Most nagyon kiváló világítás van a járművön, amit a gyújtáskapcsolóval lehet aktiválni. Idén végre megkapta a rég áhított irányjelzőket. Ehhez viszont akkusra kellett alakítanom a villamos rendszert, ami most ketté van osztva. Az első, és hátsó lámpa közvetlenül a tekercsekről van megtáplálva. A féklámpa, az irányjelző, a harsona, és a vészvillogó az akkuról működik, amihez keresztapám készített egy tirisztoros egyenirányító-feszszabályzót. Elég nagy feltűnést keltek vele, és élvezem a meglepett pillantásokat, amikor meglátják az én kis szívem csücskét. Voltam már vele motoros találkozón is. Nagy sikere volt, főleg a kicsik és az idősebbek között. Utóbbiak még emlékeznek a SZOCIMOCIK-ra. Már többen felajánlottak érte elég jó pénzt, de nem adnám oda semmiért. Sok munka, és idő van benne. Ő az én első gyermekem.

Tagged with →  

One Response to Kindák „Doky” László StaRigája

  1. Doky szerint:

    Update:
    2012-ben új festést kapott a jármű! Immár kék, ezüst, fekete színekben pompázik. Ezen felül a hátsó fék is átalakításon esett át. A belső kilincsművet külső kilincsesre alakítottuk, így már igényesebb kinézetű, és sokkal megbízhatóbb lett a fékberendezés. Valamint a teljes villamos rendszert is újrafűztem, minden lehetséges helyre könnyen oldható csatlakozók kerültek, hogy egy esetleges javítás során ne kelljen végigbontani a köteget. Az új köteg minden elérhető centimétere kábeltakaró spirálba került.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.