Jelenleg 3 Rigával és egy Verhovinával rendelkezem, egy 1970-es Riga 4essel, két “testvér” Riga 12, melyek közül az egyik egy 1975ös, a másik pedig egy 1976os, különbségük szinte csak az, hogy a ’75ösnek nincs csíkozás a sárvédőin.

Az utóbbi két Rigát 2011 őszén, előbbit 2012 tavaszán vettem Katonka Balázs barátomtól, s a ’75ös jelenleg felújítás alatt áll. A Riga 4es szép állapotban van, de főbb alkatrészeire bontva került hozzám, de egy kis tisztítás, majd az összerakás után ismét gyönyörűen néz ki.

A Verhovináról csak annyit, a 12esekkel együtt hoztam el, ez jelenleg még nincs motorozható állapotban, de remélem hamarosan az lesz:]. Ezek mellett van egy felújított pedálos Moszkvicsom és két régi Csepel kerékpárom.

Update 2012.09.25.:

A nyárnak tagadhatatlanul megvannak az örömei, de nekem még is az jelentette a legnagyobb örömöt, mikor apám beállított egy 1985-ös Riga 22-essel. Kívülrol elég viharvertnek nézett ki, pedig 1651 km volt benne. Kinézetére az a magyarázat, hogy ez a motor egy pincében, talajvízben állt elég sok ideig, ahoz legalább is épp elég volt, hogy a korrózió megtámadja a festett és krómozott részeket, bár még menthetoek. A blokkja teljesen be volt állva, bár az ki volt belole szerelve és egy külön zsákban volt, de még így is beállt. Egyedül a felniket ítéltem cserére, mivel azokon olyan durva rozsdaréteg jött fel, hogy azt már nem lehetett egy kis wolframmal megtisztítani. A kerekeken kívül kapott egy új karburátort (azért állították, le annak idején, mert a karburátor folyt, aminek egyébként utóbb Katonka Balázs elvtárs megtalálta a hibáját: a tuszelepen lévo gumigyuru nem volt rajta, ez okozta a folyást is.) és két új szimeringet. Akik itt voltak augusztusban Hajdúböszörményben azok tudják, hogy kicsit (nagyon) nem emelt ki a kuplung, azóta megvan a probléma forrása: nem volt benne elég olaj.

A másik motor egy 1972-es Riga 4, ez is elég leharcolt állapotban. A km óra 94652 km-t mutat, de ez a klubtársak szerint lehetetlen. Külsore elég turheto állapotban van, a blokkja sincs beállva, a tavaszra egy jó kis motor lesz belole- remélem:D

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.