Az alábbiakban a karburátor hibáit ecsetelem, és a javításukra néhány tanács.

Aki K35-ös porlasztóval rendelkezik, annak nincs sok tennivalója. Ez egy annyira egyszerű szerkezet, hogy gyakorlatilag nincs ami elromoljon benne. Max az úszót érdemes ellenőrizni, meg az úszóházfedél és fúvóka alatti tömítést Ennek hiánya sem okoz nagy problémát, csak az elfolyó benzin növeli a fogyasztást. A tömítéseket olajos flakon oldalából lehet pótolni, úgy mint a K-60-asnál, aminél más a helyzet. A K60-as ha jó, akkor lényegesen többet hoz ki a motorból mint elődje, és a hidegindítás is könnyebb. Ezt viszont érdemes rendbe tenni mielőtt elindulunk.

A legnagyobb problémát a tűszelep gumikarikája okozza, ami szétmállik, leesik, megkeményedik. Pótolni nehéz a megfelelő anyag és megmunkálás miatt. Sokféle barkácsmegoldás létezik, az öngyújtótömítéstől a cipőtalpig, de ezek nem megbízható megoldások, meghibásodásuk sehol és semmi közt igen kellemetlen tud lenni.

A legcélszerűbb módszer, a kapható Yamaha Jog karburátor felújítókészletében lévő tűszelep, ami stimmel mind a K60, és K60B porlasztókba. Ezen vulkanizált benzinálló gumihegy van, ami örökös. Persze lehet más motoré is jó bele. Például valamelyik kis traktoré (Terra, Robi?)is.

tűszelep

Ha a rövidebbik fajta kell, egyszerűen le kell csípni az alján lévő rugózó bütyköt, majd elsimítani. Nekem ez van a motorban és kitűnően működik, igaz egy ilyen készlet 1300pénz körül van, és maga a tűszelep külön nem kapható. De van más típusé is ami jó, a mintával el kell menni a motorosboltba, és nézni valamit.

2008.01.15.

Tagged with →  

One Response to Karburátor

  1. Kuksi21 szerint:

    Sziasztok kedves Klubtagok! Köszönöm szépen a befogadást! Egy Riga 16 tulajdonosa vagyok. A gépben 58 km van. Amikor kaptam, még ment, azóta (kb. 5 éve) áll és megpróbáljuk feléleszteni. Szikra van, üzemanyag van, de nagyon nem akart beindulni. Nyilván mi nem csinálunk valamit jól, minden szakmai jótanácsnak, segítségnek örülnénk. Már ott tartunk, hogy gyertya cserék után napi egyszer beindul Riga Úr, de egy két perc, küszködős, fulladásos működés után leáll és arra a napra ennyi. Aztán henger szellőztetés, majd másnap ugyanez… Ha valaki tudna valami hasznosat mondani, mit nem csinálunk jól…? Hol a titok? 🙂 Előre is köszönjük: Én és a Kisöcsém 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.