Az alábbiakban a karburátor hibáit ecsetelem, és a javításukra néhány tanács.

Aki K35-ös porlasztóval rendelkezik, annak nincs sok tennivalója. Ez egy annyira egyszerű szerkezet, hogy gyakorlatilag nincs ami elromoljon benne. Max az úszót érdemes ellenőrizni, meg az úszóházfedél és fúvóka alatti tömítést Ennek hiánya sem okoz nagy problémát, csak az elfolyó benzin növeli a fogyasztást. A tömítéseket olajos flakon oldalából lehet pótolni, úgy mint a K-60-asnál, aminél más a helyzet. A K60-as ha jó, akkor lényegesen többet hoz ki a motorból mint elődje, és a hidegindítás is könnyebb. Ezt viszont érdemes rendbe tenni mielőtt elindulunk.

A legnagyobb problémát a tűszelep gumikarikája okozza, ami szétmállik, leesik, megkeményedik. Pótolni nehéz a megfelelő anyag és megmunkálás miatt. Sokféle barkácsmegoldás létezik, az öngyújtótömítéstől a cipőtalpig, de ezek nem megbízható megoldások, meghibásodásuk sehol és semmi közt igen kellemetlen tud lenni.

A legcélszerűbb módszer, a kapható Yamaha Jog karburátor felújítókészletében lévő tűszelep, ami stimmel mind a K60, és K60B porlasztókba. Ezen vulkanizált benzinálló gumihegy van, ami örökös. Persze lehet más motoré is jó bele. Például valamelyik kis traktoré (Terra, Robi?)is.

tűszelep

Ha a rövidebbik fajta kell, egyszerűen le kell csípni az alján lévő rugózó bütyköt, majd elsimítani. Nekem ez van a motorban és kitűnően működik, igaz egy ilyen készlet 1300pénz körül van, és maga a tűszelep külön nem kapható. De van más típusé is ami jó, a mintával el kell menni a motorosboltba, és nézni valamit.

2008.01.15.

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.