Úgy tunik, mostanában minden klubtag olyan szegletét járja a világnak, ahol rigás kötodésu élményekrol tud beszámolni. Árpi Beregszászon járt, és ha már ott járt, nem felejtette el megörökíteni, mi maradt a szovjet kismotorgyártás megszunése után.


Gondos Árpi Beregszászon járt Az elso sorozaton és a klipben a beregszászi kisvasút talán URAL-motoros hajtánya szerepel, melyet német és magyar vasútbarátok béreltek ki. A motorkocsihoz több pótkocsi tartozik, melyek a vonal adott pontjain pályán kívül vannak tárolva, illetve az egy pót a gépes kocsival Ilosván áll.

A jármu 750 és 1524 mm-es nyomtávolságban is létezik, lehetséges, hogy sorozatban gyártották. Sajnos további részleteket nem tudok.
Részletek a vasútról itt: http://kisvasut.hu/showgallery.php?tip=1&f=123&a=240

Kárpátalján, augusztus elején van a Borzsavölgyi Gazdasági Vasút vasutasnapja. Ilyenkor néhány napra kimegyünk. Ki hajtányozik, ki várost néz (érdekes a piac, finom a pirog) a gulyásozásssal, beszélgetésekkel, vonatozással bovelkedo nap elott: én ez utóbbit szoktam csinálni. Eddig csak az autók, buszok érdekeltek (csak és kizárólag a szovjet autóipar termékei). A tavalyi volt az elso alkalom, hogy ruszki motorokat is lessek – sajnos vagy késon vettem elo a gépet vagy már túl sötét lett volna a fotózáshoz. Így be kellet érni két BrignaRigával és egy Deltával/Forával – nem tudom, milyen lehetett, mert felirata nem volt a tank oldalán, közel pedig nem mentem.

Láttam néhány szakadt, de muködo Verhovina 6-ost és menet közben egy Stellát.
Érdemes átnézni a beregszászi és az ilosvasi, valamint a nagyszolosi piacokat – nagyok és sokminden kapható, bár közelrol csak a beregszásziban jártam – Riga/Verhó/Karpati alkatrészek, motorokhoz szerszámok vannak, mégha nem is sokminden.

Gondos Árpád, Budapest

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.