Szűcs Gábor vagyok, Miskolcon lakom.Szeretem a régi járgányokat,kedvencem a Verhovina kismotor,autók közül pedig a farmotoros Skodák ezen belül az 1000MB tipus:)A motorozás iránti érdeklődés kb 4-5 éve kezdődött,amikoris hozzánk került az 1.bordó Verhovina 5-ös moped.A gépet 1 lomosból bányásztuk elő és 2000Ft ellenében már vihettük is a romokban heverő kincset aminek sok alkatrésze hiányzott(pl az első tengelyt vasbeton rúd helyettesítette,ha jól emlékszem még gumi sem volt a kerekén)és igy vontattuk haza biciklivel:D.Sokáig csak gurultunk vele le a hegyről,de már ez is nagy élmény volt.A motor hivatalosan a bátyámé volt mert ő az idősebb,így hát én szereztem 1 Bervát amit soha az életben nem sikerült megjavítani:(A verhó viszont lassacskán felépült,és végre beindult a haverék kamrájában,mindenki nagyon boldog volt mikor először meghallotta az “iván” technika zenéjét:)Volt úgy hogy 3-an utaztunk rajta rohamsisakban,fék nélkül(később gyányoltunk rá drótkefenyélből 1 pedált)A következő egy zsír,5000km-es Riga 16-os volt ami nagyon ment,de sajna a váz nem bírta a kiképzést(ezért jobb a verhó mert annak erősebb a váza,és jobban is néz ki szerintem)Ezzel 1 időben jött egy 22-es riga is romokban.Ez 2-esben nem is bírt menni:(A verhovinát tesóm ekkor neonzöldre festette,újrakárpitoztatta az ülést stb,én pedig a 2 rigából csináltam 1et(a kék szinű a képen)Sokáig ez a két motor üzemelt,de a rigát újból “hazavágtam”és a haver minirigájával próbálkoztam ami valahogy hozzánk került,de nem igazán kedveltem a gépet ezért elcseréltem a zöld-szürke riga 12-esre amiben gömbölyű blokk volt.Telt az idő,és rájöttem hogy nekem is Verhovina kéne…..pont kapóra jött egy pincéből előszedett narancssárga 6-os Verhó(a képen már felújítás után van),ehhez adott a pacák 1 komár mopedet is ami üzemképes volt!(a képen a piros)Innentől kezdve már tele voltunk alkatrésszel és 2 megbízható Verhovinát szereltünk össze.Tesóm 5-ös Verhója metálkék lett,az én 6-osom pedig narancssárga majd később metálzöld.Hogy mi a különbség 5-ös és 6-os verhó között??A 6-oson nagyobb és zárható ülés van,hátul nagyobb lámpa,berúgós blokk,a sárvédők nem takarják annyira a kereket(a rigás könyv szavaival”kisebb hornyúak”,a tankon fém “bepxobnha felirat van a gumi MOTO 50 helyett stb.De a legutolsó verhókon már a fém feliratot matrica helyettesíti,az ülés levehető(nemcsak felhajtható),a vázból pedig elkezdték kisajnálni az anyagot(alkatrésznek vettünk 1 ilyet is,de erről nincs kép mert sose működött):((Szóval a két Verhó sokáig bírta,de nemrég a metálzöld is nyugovóra tért a rigák mellett a sufniban.A metálkék tovább él,de nemrég fekete fényezést és teljes felújítást kapott:) A képeken látható 2 romos Verhovina(lejtett tankos3-as és hagyományos 5-ös)a MÉH telepről,beolvasztás elől lett megmentve olcsó pénzért. A sárga-fekete 12-es riga szintén darabokból kelt életre,de ez az egyik haveré volt nem a miénk:(1000 Ft-ért vette,használta 1 ideig,majd eladta 1 srácnak az utcában (akinek szintén voltak rigái),de sajnos az esett vele és a motor összetört:( Tehát érdemes foglalkozni ezekkel a( sokak által szarnak vélt : (mocikkal! Nem mondom hogy mindent kibír,de ha karban tartjuk őket akkor sokáig elpöfékelhetnek még és rengeteg örömet okozhatnak gazdájuknak.Szerelni pedig minden motort kell,nemcsak a rigákat.Mert ha a riga megáll,akkor könnyen megszereled akár helyben is ha nincs nagy baj……..viszont ha mondjuk 1 halszagú robogó bedöglik akkor csak néz a csávókám mert a sok elektronika+műanyag burkolat láttán hozzá se mer nyúlni,arról nem is beszélve hogy még be se lehet tolni őket:DDDD
Szóval ruszki kismotorok 4ever!!!!!!!!!!

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.