

10:21

2016-11-18

Ma megtettem az első “hosszabb” utat a röpsúlykuplungossá alakított VaspaRigával (amit maros Fehér Angyalnak keresztelt el). A kb. 15 kilométeres út során egyszer, a hetedik kilométer után kellett megállni egy gyertyaslussz miatt, egyébként szépen ment a gép. Nagyon szokatlan, hogy röpsúlyos ÉS váltani is kell, szóval a belvárosba csak több ilyen próbakör után mernék bemerészkedni. A kis lánckerék most 15 fogas, így a kilométeróra sem pontosan mér, a kényelmes utazósebességnél 35 körül ugrált, ami 40 vagy afölötti valós sebesség lehetett – ami nem rossz egy 50 éves géptől.
Ha minden jól megy, és nem esik szombaton az eső, ezzel megyek Hajdúböszörménybe a Veterán Futamra – talán még Katonka is tiszteletét teszi rajta, mint tavaly a Verhovettán.
19:20

2015-05-03

16:27

2014-05-28

Újabb eredmények tuningriga fronton: a gyújtás jeladó légrésének minimálisra csökkentésével, 0.4-esre vett gyertyahézaggal megszűnt a darabos üzem kisebb fordulaton, a keverékcsavar kijjebb tekerésével pedig az átmenet is vállalható kis fordulatról közepes fordulatra. A gyújtás az állórészen megadott tartományon jóval kívül van (kb. 3mm az állórészen), nagyobb előgyújtást kapott.
A blokk jelenleg egyesben 20-ig, kettesben 30-ig úgy viselkedik, mint egy jó karban lévő tirisztoros blokk, de egyesben 30-ig szívbaj nélkül kihúzatható, majd onnan kettesben elforog 60-ig.
A hangja nagyon sima, szívesen forog és magas fordulaton sem fogy el, persze a furulyáját vesztett kipufogón keresztül ordít, mint a fene.
A hang és a menetteljesítmény nem rossz, de a nyomaték még lehetne több közepes fordulat, de még a bejáratás elején vagyunk. Fordulaton már van ereje. A gyertyakép viszont elég fekete és alapjáraton is van látható füstje fullszintetikus olajjal is, ami normál esetben nem kéne, hogy legyen – talán sokat kap.
Azt hiszem, ezzel megyek Bélapátra, talán út közben egyrészt bejáródik, másrészt meg még tudjuk finomhangolni a technikát.
15:07

2014-05-28

Nem írom le annyiszor, de a napokban mindennap megyek kb. 5 km-t a 22-essel. Lacival összeraktunk egy 60-as “tuning” blokkot, ami a gyakorlatban egy nagyobb, kb. 56 köbcentis hengerből, módosított felömlőkkel (de csak kétfelömlős) készített hengerszettből és egy nyitott kipufogóból áll. Ennek a beállítgatása, bejáratása zajlik jelenleg (gyújtásbeállítás, gyertyahézag, tirisztoros gyújtás légrése, karburátor beállítása, gyertya hőértéke, főfúvóka mérete). A motor szépen megy, de az optimális kombináció felé vezető út hosszú még. Ha bejáródik és még kicsit erősebb is lesz, akkor elég jó kis blokk lesz belőle, 2-esben óra szerinti 40-nél vehemensen megindul és óra szerinti 60-ig megy, ami nagyjából 55 lehet igazából, szóval közelít egy széria, de már folytás nélküli Jawa Mustang menetteljesítményeihez. Tovább még nem volt szívem kínozni.
Egyelőre a kis fordulati sima működés problémás még, az átmenet az alapjáratból a közepes fordulatba, illetve némileg nyomatékszegény közepes fordulaton, de hátha a beállításokkal sikerül ezeket kiküszöbölni. Egyelőre úgy tűnik, hogy a teljes működési jelleggörbét 6-8 km/órával feljebb sikerült hozni úgy, hogy a blokknak egészséges, szép hangja van.
13:19

2016-11-18

Rigazúgás gyalázta meg ma a Nagyerdő csendjét; a Debrecen melletti Panoráma úton mentem egy 16km-es karikát. Ez nem sok, de lényegében az első hosszabb próbautam az újjáélesztett 1969-es Riga 4-essel.
Már egy ideje készen van, de megbízhatatlan volt a gyújtás: túlmelegedett, kihagyott. Végül Terra tekercset tettem bele, trafó nélkül muzsikál, hibátlanul.
Az átalakított villamos rendszernek is ez az út volt a próbája: LEDes első világítás, féklámpa, index, mindez egy 12V-os akkuról, amit a generátor tölt. (Köszönet Potekának és Németh Gyurinak a bölcs útmutatásért, telefonos segítségért.)
És egy-két kép, hogy miből mi lett.
20:55

2014-05-26

Sziasztok Rigás társak!
Elővettem Riga- 4 és 12 motorjaimat. Előző 6 míg a 12-es 4 éve nem volt beindítva. Leporoltam őket és feltöltöttem a tankokat benzinnel. Akik ismernek tudják, hogy a 12-esem csak tolásra indul mert hibás a berúgó mechanikája. Benzincsap kinyit,szívat és pöcc röff! Elsőre indult mind a kettő!!! Elképesztő!
Rubens
22:52

2014-05-28

kipe mondta
…megpöfögtettük őket
a borsó, elsősorban kiállításos gép lesz, már visszaraktam a műanyag oldal dobozokat amik csak a szállításhoz voltak levéve és szereztem hozzá szép krómos első sárvédőt is, az R4-nek viszont aktív nyugdíjas éveket szánok
(kiszámoltam, szerintem 2004-2006 körül ment utoljára
)
A benne lévő benzint elvihetnéd lassan OT-vizsgára 🙂
poteka mondta
kipe mondta
Ma jártam Lacifalvána BMC műhelyben (Bíró Motor Classic)
Hazahoztam a frissen elkészült gépeimet:
Na de mennyit mentél ma a Rigáddal? :))))
…megpöfögtettük őket
a borsó, elsősorban kiállításos gép lesz, már visszaraktam a műanyag oldal dobozokat amik csak a szállításhoz voltak levéve és szereztem hozzá szép krómos első sárvédőt is, az R4-nek viszont aktív nyugdíjas éveket szánok (kiszámoltam, szerintem 2004-2006 körül ment utoljára
)
Kipe,
Klub Elnök - Magyar Riga Motoros Klub
Ma jártam Lacifalván
a BMC műhelyben (Bíró Motor Classic)
Hazahoztam a frissen elkészült gépeimet:
Hosszú-hosszú idő után újra falhatja az utakat a mályva-krém R4-es és a legutolsó szerzeményem is, a borsózöld V6 is megbízható, menetkész állapotra lett felhozva. Ha már ott jártam összeeresztettünk két ritka színvariációs Verhovina hatost is néhány kép erejéig
Az R4-es teljes motorgenerált, új láncot és egy kis megerősítést kapott a sztenderére, a Verhovina “csak” simán vissza lett hozzva az élők sorába kitudja hány év tetszhalott állapotából + mindkét gép kapott pár bowdent, gumibelsőt és egy-két apróságot. Köszönöm LACI!
A következő felhasználók mondanak köszönetet kipe , a hasznos poszt miatt:
biro73Kipe,
Klub Elnök - Magyar Riga Motoros Klub
11:12

2014-05-28

kipe mondta
maros mondta
Valami miatt elmaradhatott a gyáli fiúk hagyományos december 30-i túrája, vagy csak itt a fórumon felejtették el meghirdetni. Sajnálom mert készültem rá.Hogy mégse maradjon el a mínuszokkal való találkozás, önerőből oldottam meg a dolgot. Kerestem valami nyomós okot, mondjuk gyufáért elmenni a szomszéd faluba. Igen, ez elég volt ahhoz, hogy beöltözzek és motorra üljek. Meglett a gyufa, sőt még tettem egy kis kitérőt, mindösszesen majd 30 km teljesült. Csak az arcom és a kesztyű ellenére az ujjaim fáztak.
Kétszer voltam már a srácokkal, ők úgy(is) védekeztek a hideg ellen, hogy minden kocsmánál megálltunk picit átmelegedni, forró teát inni. Én ezt most sajna nem tettem.
A motor jól ment, visszafelé viszont alacsony fordulaton rángatni kezdett valami miatt, mintha kihagyott volna a gyújtás. Nem akartam már gyertyát cserélni, hazaevickéltem hogy minél előbb megölelhessem a kályhát.
Leszámítva, hogy egyedül voltam, nagy élmény volt.
Ezzel az év végi motorozással úgy gondolom stílusosan búcsúztattam 2016-ot.
“Szia Maros, Hello mindenki!
Elsőnek Búék minden kedves klubtagnak és klub szimpatizánsnak. Bár én most nem volt elérhető pár hétig, de lendületünk a jövő (most már idei) szezonban is rendületlen
A gyáli Mikulás motorozás ( http://gyal.babamama.info/gyal…..as-2016/ ) idén is megvolt, itt talán nem, de a facebook-on Szebeni Kati ki is írta….”
Isten hozott Elnökünk, már hiányoztál!
A gyáli motorozást illetően érzésem szerint két malomban őrlünk. A mikulás-felvonulás is egy külön program, ezt nem mi (Rigások) szervezzük. Ezt már több éve megrendezik és ezeken számtalan motoros vesz részt, sokan beöltözve.
Amire én utaltam, azt évekkel ezelőtt a Szebeni Zsolték találták ki az év utolsó előtti napjára meghirdetve (itt a fórumon!) Bárki csatlakozhatott hozzájuk a Rigások közül. Érintettük a környék településeit, (mint említettem kocsmáit is) és kb 35-40 km-t tettünk meg. (Egyszer kocsival is kísértem őket, a videó valahol talán még megnézhető) Szóval hóban, jégben, maskara nélkül. A Szebeni fiúk hárman, talán még Tuti úr és az elmaradhatatlan Némeg Gy.
Na én most ezt hiányoltam.
Szerény megjegyzésem, hogy ha a fórumon mindenre kiterjedő kommunikáció folyna és minden tisztelt klubtag ezt használná, olyanok is akik egyáltalán nem szólalnak meg, de sokszor együtt mozognak a csapattal, biztosra veszem, nagyobb létszámú motoros élet lenne a klubon belül ami egyúttal több személyes kontaktust eredményezne. Tapasztalatom szerint a közös rendezvények, de elsősorban a közös motorozások adják azt az élménymuniciót amelyre azután tudunk építkezni.
17:03

2014-05-28

Már-már nálam is hagyománnyá válik, hogy az év első napján (na jó, ez most egy napot csúszott) megsétáltatom a teljes Riga-parkot. Csak néhány km-t megyek ugyan és inkább műszaki okokból, de idén külön ünnepelnivaló is akadt.
Riga 3-asom 2017-ben 50 éves lett, így ma életemben először 50 éves járművet vezettem. A remek motor a hosszú állás után egyetlen taposásra indult (ellentétben a 22-essel, amit legalább 4-5 rúgást kért) és némi melegítés után gond nélkül ment hegyen-völgyön keresztül a mínuszokban. A jó tíz évvel ezelőtti restaurálás óta ugyan begyűjtött néhány nyomot az élettől (az akkor nullázott km óra most fordult át a 2400-on), de műszakilag igazán az utóbbi 1-2 évben állt igazán össze.
Az a tervem, hogy idén ezzel veszek részt a nagy túrán, majd nyugdíjba küldöm; szétszedés után kap egy alapos tisztítást és a fényezést is javítom, vagy ha szükséges, teljesen újrafényeztetem. Az idei idény végeztével tényleg parádés motor lesz, csak rövid, egynapos, csomag nélküli túrákra.
maros mondta
Valami miatt elmaradhatott a gyáli fiúk hagyományos december 30-i túrája, vagy csak itt a fórumon felejtették el meghirdetni. Sajnálom mert készültem rá.Hogy mégse maradjon el a mínuszokkal való találkozás, önerőből oldottam meg a dolgot. Kerestem valami nyomós okot, mondjuk gyufáért elmenni a szomszéd faluba. Igen, ez elég volt ahhoz, hogy beöltözzek és motorra üljek. Meglett a gyufa, sőt még tettem egy kis kitérőt, mindösszesen majd 30 km teljesült. Csak az arcom és a kesztyű ellenére az ujjaim fáztak.
Kétszer voltam már a srácokkal, ők úgy(is) védekeztek a hideg ellen, hogy minden kocsmánál megálltunk picit átmelegedni, forró teát inni. Én ezt most sajna nem tettem.
A motor jól ment, visszafelé viszont alacsony fordulaton rángatni kezdett valami miatt, mintha kihagyott volna a gyújtás. Nem akartam már gyertyát cserélni, hazaevickéltem hogy minél előbb megölelhessem a kályhát.
Leszámítva, hogy egyedül voltam, nagy élmény volt.
Ezzel az év végi motorozással úgy gondolom stílusosan búcsúztattam 2016-ot.
Szia Maros, Hello mindenki!
Elsőnek Búék minden kedves klubtagnak és klub szimpatizánsnak. Bár én most nem volt elérhető pár hétig, de lendületünk a jövő (most már idei) szezonban is rendületlen
A gyáli Mikulás motorozás ( http://gyal.babamama.info/gyal…..as-2016/ ) idén is megvolt, itt talán nem, de a facebook-on Szebeni Kati ki is írta. A Szebeni família, mint minden évben megjelent és képviselték a rigásokat, kaptunk is egy képet az előkészületekről. Egyébként idén is több száz motor/motoros vonult fel. Mr2T Pisti egészségügyi okokból most nem ment, jómagam is inkább olyan veterános eseményt ( http://trabantklub.hu/index.ph…..orum_hova= ) választottam ahol közrefog egy kis bódé és némi meleg.
Most is mint már oly gyakran: minden elismerés Németh Gyurinak aki a már jól ismert motorjával jött ki a Pólus Centerhez, ahol egyedüli motorosként jelent meg a szintén rengeteg résztvevő közt!
Kipe,
Klub Elnök - Magyar Riga Motoros Klub
19:10

2014-05-28

Valami miatt elmaradhatott a gyáli fiúk hagyományos december 30-i túrája, vagy csak itt a fórumon felejtették el meghirdetni. Sajnálom mert készültem rá.
Hogy mégse maradjon el a mínuszokkal való találkozás, önerőből oldottam meg a dolgot. Kerestem valami nyomós okot, mondjuk gyufáért elmenni a szomszéd faluba. Igen, ez elég volt ahhoz, hogy beöltözzek és motorra üljek. Meglett a gyufa, sőt még tettem egy kis kitérőt, mindösszesen majd 30 km teljesült. Csak az arcom és a kesztyű ellenére az ujjaim fáztak.
Kétszer voltam már a srácokkal, ők úgy(is) védekeztek a hideg ellen, hogy minden kocsmánál megálltunk picit átmelegedni, forró teát inni. Én ezt most sajna nem tettem.
A motor jól ment, visszafelé viszont alacsony fordulaton rángatni kezdett valami miatt, mintha kihagyott volna a gyújtás. Nem akartam már gyertyát cserélni, hazaevickéltem hogy minél előbb megölelhessem a kályhát.
Leszámítva, hogy egyedül voltam, nagy élmény volt.
Ezzel az év végi motorozással úgy gondolom stílusosan búcsúztattam 2016-ot.
A következő felhasználók mondanak köszönetet maros , a hasznos poszt miatt:
Ekecs10:44

2014-05-28

Az utóbbi időben egy javításra nálam járt, gyári 50-es Yamaha Aerox R-rel járok napi szinten teszt jelleggel. A hétvégén mentem egy-egy pár km-es kört hegyen-völgyön a Riga3-asommal és a 22-essel is. Megdöbbentően kellemes élmény volt a sportrobogó után. Ennek betonkemény futóműve, széles gumijai, ideges CVT-váltója van, ráadásul elég nehéz görgőkkel, így 80-at tud alattam, de 20-ig alig gyorsul. Az ülése is kőkemény, múltkor 40 km után zsibbadt a fenekem és a combjaim is.
Ehhez képest Rigáim rugózása puha, lágy, a gumik is elnyelnek az egyenetlenségekből, főleg a 3-as 19 collos kereke. A 22-esen meg az ülés nyújt mennyei kényelmet. A manuális váltó és a kuplung pedig lehetőséget ad a beavatkozásra, ha meredek emelkedők kaptatok fel, míg a robogónál ha nem sikerül 20 fölé gyorsulni, akkor megette a fene és alacsony fordulaton bömbölő motorral, síró variátorral 15-tel vánszorog felfelé (egyszer reflexből a kuplung tusírozásába kezdtem, mint a Rigákon, csak itt a bal hébli a hátsóféket aktiválja, így még jobban sikerült lelassítani. Gyorsulásban megfelelő váltó- és kuplungkezeléssel, némi lábbal lökéssel indulásnál nem tartom fel a forgalmat, a robogón nincsenek erre eszközeim, csak ülök rajta mint egy hülye és tépem a gázt, várva a csodát.
Bevallom, Agárd óta nem ültem Rigán és ezalatt szinte elfelejtettem, hogy mennyire kulturált tud lenni egy Riga menetkomfortja, ha jó műszaki állapotban van.
Azért jó ha egy foci eb-n pont a Magyar csapat játszik, mert akkor gyakorlatilag a nullára redukálódott (kül)városi forgalom tökéletesen alkalmas egy kis stresszoldó Rigázásra plusz még abból a szempontból is megnyugodhattam hogy a Bíró Művek ismét egy remek kis blokkot adott ki a keze közül és minden aggodalom nélkül vághatok neki a holnapi Moped-Metálnak
(ja, egyébként meg hajrá magyarok! )
Kipe,
Klub Elnök - Magyar Riga Motoros Klub
21:32

2014-05-28

Ma végre sikerült normális féket csinálnom előre és hátra is a Riga 3-asomon, így egy kb. 5 km-es kört mentem fel és alá a Gellérthegyen.
A kipufogódob persze elszabadult, lelökte a könyökről és szabadon kalimpált a tartóbilincsénél fogva, így a legnagyobb, egyesben is fingatós emelkedő közepétől irdatlanul recsegő-üvöltő kipufogóhanggal mentem fel, pedig már azelőtt is mindenki engem nézett. Jó vót, na
20:52

2014-05-28

A mai napsütésnek köszönhető, hogy motorozhatnékom támadt. A tavasz illata megcsapott, elő is vettem a kedvencet, hál’ Istennek egyből indult. Beöltözés, neki a hegyeknek. Tükörből láttam az elmaradhatatlan kék füstöt amely aztán elhomályosította az addig fényesen csillogó Napot.
Több mint 40 km-t “száguldoztam” minden gond nélkül. A hátsó részem viszont megérezte, és ez csak félszáz km volt. Elgondolkodtam, talán elszoktam a hosszabb utaktól? És hogy fogok én így kiseggelni egy hét alatt több mint 6száz km-t? Na még erre kell valami megoldást találni.
A következő felhasználók mondanak köszönetet maros , a hasznos poszt miatt:
kipe08:43

2014-05-26

maros mondta
Tegnap tettem egy 30 km-es kört a Börzsönyben. (hegyen völgyön, árkon bokron) Nem volt gondom, pedig az állatorvosi lóval motoroztam. Talán kitaláljátok, melyik is az?
Maros Bácsi! Melyik is lehet az a bizonyos állatorvosi ló? Nincs ötletem, szabad a gazda…
Én a nyári motort már leállítottam ugyan, de a zöld négyes vígan eregeti a kék füstöt. Ez tavaszig így is lesz.
A Riga és én... Felejthetetlen páros.
08:24

2014-05-28

Torma László mondta
maros mondta
Kipe! A schmittpálozásodon jót derültem.Csak nem a 3-asra kapaszkodtál fel?
Juteszembe, mi lehet a többiekkel, csak nem lezsírozták a fiúk télire a motorokat.
Én már szeptember elején elpakoltam mind
Laci, ez nem lehet! Olyan szép a városod, és a környéke, most összel pedig még csodálatosabb az erdő. Milyen jó átsuhanni rajta, a lehullott leveleket felkavarni, a bógő szarvasokat megzavarni és élvezni, ahogy a 2T-s füst keveredik a hajnal ködével…
Laci, az autósok még fel sem tették a téligumikat, Te meg elpakoltál?
Bütykörészés azért még marad, ugye? Szerencse viszont, hogy a tabulátorodat előhagytad!
Legtöbb felhasználó valaha online:39
Jelenleg online:
3 Vendég(ek)
Ennyien olvassák most az oldalt
1 Vendég(ek)

Legtöbbet hozzászólók:
maros: 178
biro73: 176
Rubens: 121
Ekecs: 120
Csepel1951: 92
Felhasználói statisztika
Vendég hozzászólók: 2
Tagok: 151
Moderátorok: 0
Adminok: 3
Fórum statisztika
Csoportok1
Fórumok:4
Témák:36
Hozzászólások:2835
Legújabb felhasználók:
arleenvanwagenenAdminisztrátorok:Riga Klub - Admin Team: 19, kipe: 1092, poteka: 443