A A A
Felhasználó

Please consider registering
guest

sp_LogInOut Bejelentkezés sp_Registration Register

Register | Elfelejtetted a jelszavad?
Advanced Search

— Forum Scope —





 

— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

No permission to create posts
sp_Feed Topic RSS sp_TopicIcon
Javítás-szerelési trükkök, tapasztalatok
Tippek, trükkök kedvencünk szereléséhez, javításához.
2019-12-14
10:52
Felhasználó
kipe
Adminisztrátor
Forum Posts: 1096
Member Since:
2014-05-26
sp_UserOfflineSmall Offline

Kipe,
Klub Elnök - Magyar Riga Motoros Klub

2019-04-28
19:20
Felhasználó
biro73
Member
Tagok
Forum Posts: 176
Member Since:
2014-05-26
sp_UserOfflineSmall Offline
222sp_Permalink sp_Print

arpibatya mondta
Sziasztok . Szeretnék érdeklődni, hogy hogyan tudnám beállítani a Riga 22es gyújtását ,esetleg ha van róla videó megköszönném!  

R-22, tehát a tirisztoros gyújtásról van szó. A dekli levétele után az állórész külső peremén megkeressük a félkör alakú kivágást (jelet). Ezt vonalba állítjuk a blokköntvényen lévő vonallal. A 3 rögzítő csavart meghúzzuk. Ilyenkor az állórészen kívülről 2 csavarral felszerelt jeladó tekercs nagyjából alulra esik. Ezt követően a szóban forgó tekercs vasmagjához állítjuk a lenkerék kisebb átmérőjű részén lévő jeladó mágnest Feltett állórésznél csak ez látszik a lendkerékből). A beállítás akkor jó, ha a lendkeréken lévő “kidudorodás” van a vasmagnál. A tekercs csavarjait fellazítjuk, a mágnes és a tekercs között 0,4 mm hézagot állítunk be. Ha helyesen jártunk el, és valamennyi alkatrész jó, akkor a motornak most már be kell indulnia. Beindulás után az előgyújtási időpontot esetlegesen az állórész kismértékű elmozdításával még “fülre” lehet állítani. Ezt persze csak szakavatott füllel rendelkezőknek ajánlom.

A következő felhasználók mondanak köszönetet biro73 , a hasznos poszt miatt:

kipe

A Riga és én... Felejthetetlen páros.

2019-04-28
12:09
Felhasználó
arpibatya
New Member
Tagok
Forum Posts: 1
Member Since:
2019-04-28
sp_UserOfflineSmall Offline
221sp_Permalink sp_Print

Sziasztok . Szeretnék érdeklődni, hogy hogyan tudnám beállítani a Riga 22es gyújtását ,esetleg ha van róla videó megköszönném!

2018-11-19
18:36
Felhasználó
Blenar
Member
Tagok
Forum Posts: 3
Member Since:
2018-11-12
sp_UserOfflineSmall Offline
220sp_Permalink sp_Print

Blenar mondta

Leesik a kinyomólap, zégert már próbáltam mind kettő oldalán, mindegy volt neki hogy hova raktam. A mostani kuplung szinte érintetlen, a kinyomólap is jó állapotban van. Ha a hétvégén eljutok oda hogy megint nekiesek, felteszek egy rakat képet.
Előre is köszi a segítséget 🙂  

Nos, vasárnap volt egy kis időm, és nekiestem újból, amit láttam az meglepett. Maga a lamella csak kb fél centin mászott arrébb a vájatból, a helyére kalapáltam, majd raktam rá zégert is (előzőleg nem volt). Visszaszereltem mindent, elkezdtem tekerni, és úgy a negyedik-ötödik tekerés után mintha megakadt volna az egész, nagyon nehézkesen, nagyon erősen kellet nyomni hogy egyáltalán megmoccanjon a pedál. Gondoltam leesett a lamella, de nem. Minden a helyén maradt, jött egy ötlet és leszedtem a gyújtásnál a takarót. Ez után vettem észre, hogy a lendkerékhez hozzáér az egyik tekercs széle, és fordulatonként eggyet súrlódik. Még 3-4 hete babráltam a gyújtást ismerősömmel, valószínű akkor “mászott” arrébb a mostani állásába. Sajnos már bőven rám esteledett, és nem bírtam már rendesen a helyére igazítani, de amit akkor próbáltam nem tűnt túl biztatónak.(Nem találtam olyan állást ahol nem súrlódott volna) Még egy másik dolog aggaszt, a gyújtás elég sok ideig nem volt tökéletes, mivel nem volt ék a lendkeréknél,azóta már szereztem, csak attól tartok hogy pont az ék tolja el, annyira minimálisan hogy hozzáér a gyújtáshoz.
Jövőhéten folyt. köv.

2018-11-16
11:27
Felhasználó
Gaben277
Member
Tagok
Forum Posts: 17
Member Since:
2014-05-26
sp_UserOfflineSmall Offline
219sp_Permalink sp_Print

Sziasztok. Gyors kérdés, a Riga 4 kerékcsapágyat hogyan lehet kiszedni?

2018-11-13
18:36
Felhasználó
Blenar
Member
Tagok
Forum Posts: 3
Member Since:
2018-11-12
sp_UserOfflineSmall Offline
218sp_Permalink sp_Print

vermes tibi mondta

Üdv!

A “ledobálja” alatt mit értesz? Leesik a kuplung a helyéről? (Lehagytad az anyát.) Megforog a tengelyen? (Kihagytad az éket.) Vagy leesik a kinyomólap a stucnikról? Leginkább erre tudok gondolni, bár ez sem tipikus hiba (szerintem), hogyha zégereket is teszel a stucnik végére, akkor ennek elvileg nem szabad megtörténni. (Ha a zéger a kinyomólapon kívül kerül a stucnira.)

Ha tennél fel képet, hatékonyabban tudnánk segíteni. Képet ide közvetlenül nem tudsz feltölteni – előbb fel kell raknod egy képmegosztó oldalra (indafoto, képfeltöltés, stb.) és onnan tudod belinkelni. Videókkal ugyanez a helyzet.

Sok sikert a felújításhoz.  

Leesik a kinyomólap, zégert már próbáltam mind kettő oldalán, mindegy volt neki hogy hova raktam. A mostani kuplung szinte érintetlen, a kinyomólap is jó állapotban van. Ha a hétvégén eljutok oda hogy megint nekiesek, felteszek egy rakat képet.
Előre is köszi a segítséget 🙂

2018-11-13
07:15
Felhasználó
vermes tibi
Member
Tagok
Forum Posts: 44
Member Since:
2016-11-18
sp_UserOfflineSmall Offline
217sp_Permalink sp_Print

L.Tomi mondta
Sziasztok! Egy újabb Riga 22-essel bővült a gépparkom, 1985-ös óra szerint 504km-ert futott, spirál, meghajtó szerkezet a helyén.

A három állású kapcsolóval kapcsolatban lenne kérdésem, ami a jobb kormányszarvon van. A kar törött de még így is kapcsol. Talán délután és mini van még ilyen. A másik motoron egy két állású kapcsolóval cserélte ki valaki  Melyi állásban indítható a motor?

Előre is köszönöm!  

… Én a helyedben kipróbálnám az egyik állásban, és ha nem indul (nincs szikra), átkapcsolnám …

2018-11-13
07:11
Felhasználó
vermes tibi
Member
Tagok
Forum Posts: 44
Member Since:
2016-11-18
sp_UserOfflineSmall Offline
216sp_Permalink sp_Print

Blenar mondta
Sziasztok! Egy verhovina 4 est újítok fel, szenvedek a kuplungal,mert folyamat ledobálja…
Próbáltam zégerrel, nélküle, semmi változás. Volt hogy jó volt 1-2 kanyar erejéig, utána megint ledobta. Azóta már kicseréltem az egész kuplungot egy sokkal jobb állapotúra, amit egy donorblokkból szedtem, persze ezt is ledobta szokásához híven. Ha tudtok bármiféle tippet adni, amire figyelnem kéne, szívesen fogadom. 
Szép napot!  

Üdv!

A “ledobálja” alatt mit értesz? Leesik a kuplung a helyéről? (Lehagytad az anyát.) Megforog a tengelyen? (Kihagytad az éket.) Vagy leesik a kinyomólap a stucnikról? Leginkább erre tudok gondolni, bár ez sem tipikus hiba (szerintem), hogyha zégereket is teszel a stucnik végére, akkor ennek elvileg nem szabad megtörténni. (Ha a zéger a kinyomólapon kívül kerül a stucnira.)

Ha tennél fel képet, hatékonyabban tudnánk segíteni. Képet ide közvetlenül nem tudsz feltölteni – előbb fel kell raknod egy képmegosztó oldalra (indafoto, képfeltöltés, stb.) és onnan tudod belinkelni. Videókkal ugyanez a helyzet.

Sok sikert a felújításhoz.

2018-11-12
18:37
Felhasználó
Blenar
Member
Tagok
Forum Posts: 3
Member Since:
2018-11-12
sp_UserOfflineSmall Offline
215sp_Permalink sp_Print

Sziasztok! Egy verhovina 4 est újítok fel, szenvedek a kuplungal,mert folyamat ledobálja…
Próbáltam zégerrel, nélküle, semmi változás. Volt hogy jó volt 1-2 kanyar erejéig, utána megint ledobta. Azóta már kicseréltem az egész kuplungot egy sokkal jobb állapotúra, amit egy donorblokkból szedtem, persze ezt is ledobta szokásához híven. Ha tudtok bármiféle tippet adni, amire figyelnem kéne, szívesen fogadom. 
Szép napot!

2018-11-09
08:16
Felhasználó
L.Tomi
Member
Tagok
Forum Posts: 18
Member Since:
2018-09-23
sp_UserOfflineSmall Offline
214sp_Permalink sp_Print

Sziasztok! Egy újabb Riga 22-essel bővült a gépparkom, 1985-ös óra szerint 504km-ert futott, spirál, meghajtó szerkezet a helyén.

A három állású kapcsolóval kapcsolatban lenne kérdésem, ami a jobb kormányszarvon van. A kar törött de még így is kapcsol. Talán délután és mini van még ilyen. A másik motoron egy két állású kapcsolóval cserélte ki valaki  Melyi állásban indítható a motor?

Előre is köszönöm!

2018-10-07
15:16
Felhasználó
kipe
Adminisztrátor
Forum Posts: 1096
Member Since:
2014-05-26
sp_UserOfflineSmall Offline
213sp_Permalink sp_Print

S

tmerenyi mondta
Sziasztok,

Teljesen véletlenül hozzám került egy Riga-4. Pajtában állt 30 évet, 1972-es gyártású, 6700km-t mutat az óra.
Sajnos a komplett elektronikája egy dobozban hever. Szeretném ha valaki lefotózná részletesen, hogy gyárilag minek hol kéne lennie, mit hová kössek, melyik vezetéket merre vigyem, hová kössem, milyen csavart használjak, stb, annak érdekében, hogy minnél inkább gyári maradjon. Semmi kókány dolgot nem fogok rajta csinálni, ezért lenne szükségem képes segítségre.

 
Ami a jó hír, hogy gyári gumis, gyári dugós, a henger és a dugó karc mentes, gyári a motorolaj (talán ezt annó kenő olaj / zsírnak hívták). Szóval én szedtem szét elsőnek. Teljesen gyári, a csavarok, anyák sértetlenek.


Két karburátor szűrő is van a dobozban, természetesen egy kis felújításra szorulnak, így ez ügyben is örülnék ötleteknek, hogy hogyan csináljam meg, milyen szűrőt tegyek bele.

Természetesen nem ingyen kérem a segítséget! Cserébe a Rigában lakó orosz anyanyelvű motoros barátaimat meg tudom kérni, hogy segítsenek alkatrészt beszerezni. 

Köszönöm szépen előre is,

 Tamás

  

Szia, üdv a fedélzeten!

 

Nem biztos hogy szükség van fényképekre, hiszen a “Rigás cikkek / Kezelési útmutatók” rovat csomó idevágó hasznos dolog van, pl. elektromos bekötéshez:

 

http://riga.hu/riga-4-gepkonyv…..ik-verzio/

http://riga.hu/riga-4-gepkonyv…..ik-verzio/

http://riga.hu/riga-4-es-verho…..-magyarul/

http://riga.hu/riga-4-eshez-al…..katalogus/

 

…de hasznos lehet a képgalériát is böngészni (kereső modul a fejlécben jobbra fönt)  és átnézegetni az eredeti állapotú gépek fotóit vagy itt a fórumban a Típusspecifikus témák

-nál a Riga 4 -es topicba bele lapozgatni. Természetesen bármi kérdés felmerül, szívesen megválaszoljuk!

 

üdv

 

Kipe

Kipe,
Klub Elnök - Magyar Riga Motoros Klub

2018-10-07
13:42
Felhasználó
tmerenyi
New Member
Tagok
Forum Posts: 1
Member Since:
2018-10-07
sp_UserOfflineSmall Offline
212sp_Permalink sp_Print

Sziasztok,

Teljesen véletlenül hozzám került egy Riga-4. Pajtában állt 30 évet, 1972-es gyártású, 6700km-t mutat az óra.
Sajnos a komplett elektronikája egy dobozban hever. Szeretném ha valaki lefotózná részletesen, hogy gyárilag minek hol kéne lennie, mit hová kössek, melyik vezetéket merre vigyem, hová kössem, milyen csavart használjak, stb, annak érdekében, hogy minnél inkább gyári maradjon. Semmi kókány dolgot nem fogok rajta csinálni, ezért lenne szükségem képes segítségre.

 
Ami a jó hír, hogy gyári gumis, gyári dugós, a henger és a dugó karc mentes, gyári a motorolaj (talán ezt annó kenő olaj / zsírnak hívták). Szóval én szedtem szét elsőnek. Teljesen gyári, a csavarok, anyák sértetlenek.


Két karburátor szűrő is van a dobozban, természetesen egy kis felújításra szorulnak, így ez ügyben is örülnék ötleteknek, hogy hogyan csináljam meg, milyen szűrőt tegyek bele.

Természetesen nem ingyen kérem a segítséget! Cserébe a Rigában lakó orosz anyanyelvű motoros barátaimat meg tudom kérni, hogy segítsenek alkatrészt beszerezni. 

Köszönöm szépen előre is,

 Tamás

2018-09-23
15:53
Felhasználó
L.Tomi
Member
Tagok
Forum Posts: 18
Member Since:
2018-09-23
sp_UserOfflineSmall Offline

Sziasztok! Én még új vagyok itt, tegnap megkaptam életem első Rigáját, 1984-es 22-est. A kuplunggal és a váltóval kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A bovdent  beállítottam, a blokknál lévő szerkezetnek ugye nyomnia kell a stiftet? Az a probléma, hogy nem tudom kivenni sebességről azóta sem. Előre is köszönöm a segítséget!

2018-09-15
05:36
Felhasználó
Godspeed
Member
Tagok
Forum Posts: 12
Member Since:
2018-07-21
sp_UserOfflineSmall Offline
210sp_Permalink sp_Print
Köszönöm a bíztatást aludtam rá egyett és én is arra jutottam ha már eddig sikerült összerakni és beindul akkor innen már nem lehet visszavonulót fújni. 
Nos rossz fogalmazás volt csak fehér füstöt okádott, valamint a villamossági rész úgy érzem a télbe fog csúszni. Gyanítom hogy a hengerfej tömítés a ludas. Faragtam egyett 0,5 aluból hát nem mondom hogy lézer precízitású lett de tömít, felhelyezést követően egy tőcsavart el is törtem meghúzás közben úgyhogy abból is kapott 4 újat. Így sikerült eléggé meghúzni már nincs kifújás a hengernél amire elsőre azt gondoltam a kipufogó nincs kellően tömítve. 
Szerintem még nem tökéletes így ha esetleg valaki gyárt precíz pontos hengerfej tömítéseket avagy megtudjátok mondani hol lehet venni mert neten nem igen találtam beszerzek egyett!
Cserébe felfedeztem hogy a tankból is szivárog az üzemanyag benzincsap környékén, felújító készlet már úton. 
Kezdem úgy érezni hogy ezek az Orosz lányok szeretik ha költve van rájuk. 
Ismét sikerült egy nagyobb kört menni.
A következő a tapasztalat a motor nem pörög ki szerintem teljesen és ha kapja a kettest nagyon alacsony fordulatrol kűzdi fel magát. 
Még mindig jobban füstöl mint illene neki úgyhogy lehet a tömítés nem lett tökéletes avagy nem tudom mi lehet még a fehér füst oka 1:40es keveréknél teljesen szintetikus olajjal? 
A gyengébb teljesítmény miatt a karburátorra gyanakszom hogy nem ad le eleget. 
Kezdetnek átteszem a K60as fúvókáját és meglátom itt jut eszembe esetleg megtudjátok mondani a fúvóka méretet? 
2018-09-11
09:29
Felhasználó
biro73
Member
Tagok
Forum Posts: 176
Member Since:
2014-05-26
sp_UserOfflineSmall Offline
209sp_Permalink sp_Print

A

poteka mondta

Üdv, megpróbálok válaszolni az összes kérdésre:
 
Ha magas a fordulat, az lehet az alapjárati csavar. Ha felpörög és nem akar leállni, akkor ömlik bele a benzin és esetleg falslevegőt is szív. A felújítókészlet jó szokott lenni, az újban már piros, gumiszerű anyagból van az úszóháztömítés. Kicsit játszani kell vele, az úszóház felszerelésekor kicsit nyomkodni kell, hogy mindenhol ott legyen, ahol kell.
 
Motorolajos flakon sík oldalából inkább a régi K-35-ös “kiskarbi” úszóháztömítése faragható ki, de ide is legyártható bármiből, ami bírja a benzint.
 
Az egyik, a motor elejéhez közelebbi csavar az alapjárati csavar, egyszerűen azt szabja meg, hogy a síktolattyú a karburátorban mennyire eshet vissza (mennyire nyomhatja vissza a rugó). Ha kitekered (balra), esik az alapjárat, ha betekered (jobbra) akkor meg emelkedik. A másik csavar az alapjárati keverékcsavar, azaz a benzin-levegő keverék arányát szabályozza, ha jól emlékszem konkrétan a levegőt adja. Kitekerve több levegő, azaz szegényebb keverék, betekerve dúsabb. Kb. ütközéstől másfél-két fordulatra jó szokott lenni, legalábbis onnan érdemes finomhangolni. Elméletben legalábbis, mert a legtöbb K-60 nem nagyon reagál a levegőcsavarra, mert annyira nem pontos a belső megmunkálása, így tág határok között ugyanúgy viselkedik a motor.
 
Romet benzincsap tehető rá, ha leveszed róla a menetes hollandert, mert a Riga tank belsőmenetes.
 
Dellorto karbiból csak a Vespa-karbikkal találkoztam még, így nem tudom, hogy rámegy-e, de ha fizikailag rámegy és a torokátmérő nagyjából stimmel, akkor megfelelő fúvókázással jó lehet az is. Ha ugyanaz a főfúvóka mérete, akkor nagy különbséget nem tud adni. Ezzel együtt a K-60 jó szokott lenni, ha egyszer jól össze van rakva és be van állítva. A beállítás nagyjából arra korlátozódik, hogy tömítsen és a benzinszint megfelelő legyen az úszóházban. Akkor jó, ha úszóház nélkül fejjel lefelé állítva az úszó vízszintesen áll, ezt az úszón lévő rézfül hajlítgatásával lehet elérni, ha nem olyan.
 
Az ideális keverék kb. 1:33-as, fullszintetikus olajból akár 1:40 is elég lehet. A fehér füstöt meg a kormot nem értem egy mondatban, azt látni kéne. A dús fehér/kékesszürke füst az inkább túl sok olaj.
 
A km óra jó rá, bár a tipográfiája a Deltáknak és a késői Rigáknak más, mint a belinkelt darab, de méreteit és szerkezetét tekintve ugyanaz. Az óra a felső villahídon lévő rögzítésre jön elvileg az első lámpa háza mögött, egy műanyag házban van gyárilag. A bovdenje alul jön ki belőle, menetes hollander tartja és a blokk jobb oldalán lévő gyújtásoldali deklibe megy bele, ahol egy kihajtásba csatlakozik bele, amit az első lánckerék forgat.
 
Indexet lehet rá tenni, de akkor már elképzelhető, hogy kell rá egy egyenáramú kör és egy valamilyen akku is, mert a Riga-generátor azért annyira nem bika, hogy alapjáraton elbírja a világítást, egy kitett indexet és esetleg egy féklámpát is. De a Stella gyári megoldása talán pont ilyen, de azt még nem láttam közelebbről. Nyilván akkor egy váltóáramú villogóautomata kell rá. A féklámpa a hátsó fékre kötve gyárilag van Deltán, a fékpedál tengelye a pedállal ellentétes oldalon egy féklámpakapcsolót mozgat, ami a kipufogótartó konzolra van rögzítve. A hátsó lámpában két izzó van, az alsó a helyzetjelző, a felső a féklámpa, ha jól emlékszem.
 
Ne keseredj el, egy frissen összerakott blokknak kell egy kis idő és használat, mire minden összeáll. Próbálgatni kell a gyújtást, a karbi beállításait, a gyertya hézagját is. Érden nem tudunk klubtagot, de Budapesten többen is vagyunk. Valamikor szívesen ránézek én is, ha annyira nem sürgős a dolog.  

Poteka által leírtakhoz annyit tennék hozzá, hogy a tirisztoros Riga áramfejlesztője teljesítmény tekintetében (is) túl van méretezve. Elbírja az indexet (lásd Stella, akksija nincs) a többi fogyasztóval együtt. Nem jó rá viszont sem a klasszikus hőszálas villogóautomata, sem pedig az elektronikusan működő villogórelé. Egy egyszerű bimetalos kapcsolócska kell rá. Annak mindegy, hogy egyen, vagy váltakozófeszültség működteti.

A Riga és én... Felejthetetlen páros.

2018-09-10
18:21
Felhasználó
poteka
Adminisztrátor
Forum Posts: 443
Member Since:
2014-05-28
sp_UserOfflineSmall Offline
208sp_Permalink sp_Print
Üdv, megpróbálok válaszolni az összes kérdésre:
 
Ha magas a fordulat, az lehet az alapjárati csavar. Ha felpörög és nem akar leállni, akkor ömlik bele a benzin és esetleg falslevegőt is szív. A felújítókészlet jó szokott lenni, az újban már piros, gumiszerű anyagból van az úszóháztömítés. Kicsit játszani kell vele, az úszóház felszerelésekor kicsit nyomkodni kell, hogy mindenhol ott legyen, ahol kell.
 
Motorolajos flakon sík oldalából inkább a régi K-35-ös “kiskarbi” úszóháztömítése faragható ki, de ide is legyártható bármiből, ami bírja a benzint.
 
Az egyik, a motor elejéhez közelebbi csavar az alapjárati csavar, egyszerűen azt szabja meg, hogy a síktolattyú a karburátorban mennyire eshet vissza (mennyire nyomhatja vissza a rugó). Ha kitekered (balra), esik az alapjárat, ha betekered (jobbra) akkor meg emelkedik. A másik csavar az alapjárati keverékcsavar, azaz a benzin-levegő keverék arányát szabályozza, ha jól emlékszem konkrétan a levegőt adja. Kitekerve több levegő, azaz szegényebb keverék, betekerve dúsabb. Kb. ütközéstől másfél-két fordulatra jó szokott lenni, legalábbis onnan érdemes finomhangolni. Elméletben legalábbis, mert a legtöbb K-60 nem nagyon reagál a levegőcsavarra, mert annyira nem pontos a belső megmunkálása, így tág határok között ugyanúgy viselkedik a motor.
 
Romet benzincsap tehető rá, ha leveszed róla a menetes hollandert, mert a Riga tank belsőmenetes.
 
Dellorto karbiból csak a Vespa-karbikkal találkoztam még, így nem tudom, hogy rámegy-e, de ha fizikailag rámegy és a torokátmérő nagyjából stimmel, akkor megfelelő fúvókázással jó lehet az is. Ha ugyanaz a főfúvóka mérete, akkor nagy különbséget nem tud adni. Ezzel együtt a K-60 jó szokott lenni, ha egyszer jól össze van rakva és be van állítva. A beállítás nagyjából arra korlátozódik, hogy tömítsen és a benzinszint megfelelő legyen az úszóházban. Akkor jó, ha úszóház nélkül fejjel lefelé állítva az úszó vízszintesen áll, ezt az úszón lévő rézfül hajlítgatásával lehet elérni, ha nem olyan.
 
Az ideális keverék kb. 1:33-as, fullszintetikus olajból akár 1:40 is elég lehet. A fehér füstöt meg a kormot nem értem egy mondatban, azt látni kéne. A dús fehér/kékesszürke füst az inkább túl sok olaj.
 
A km óra jó rá, bár a tipográfiája a Deltáknak és a késői Rigáknak más, mint a belinkelt darab, de méreteit és szerkezetét tekintve ugyanaz. Az óra a felső villahídon lévő rögzítésre jön elvileg az első lámpa háza mögött, egy műanyag házban van gyárilag. A bovdenje alul jön ki belőle, menetes hollander tartja és a blokk jobb oldalán lévő gyújtásoldali deklibe megy bele, ahol egy kihajtásba csatlakozik bele, amit az első lánckerék forgat.
 
Indexet lehet rá tenni, de akkor már elképzelhető, hogy kell rá egy egyenáramú kör és egy valamilyen akku is, mert a Riga-generátor azért annyira nem bika, hogy alapjáraton elbírja a világítást, egy kitett indexet és esetleg egy féklámpát is. De a Stella gyári megoldása talán pont ilyen, de azt még nem láttam közelebbről. Nyilván akkor egy váltóáramú villogóautomata kell rá. A féklámpa a hátsó fékre kötve gyárilag van Deltán, a fékpedál tengelye a pedállal ellentétes oldalon egy féklámpakapcsolót mozgat, ami a kipufogótartó konzolra van rögzítve. A hátsó lámpában két izzó van, az alsó a helyzetjelző, a felső a féklámpa, ha jól emlékszem.
 
Ne keseredj el, egy frissen összerakott blokknak kell egy kis idő és használat, mire minden összeáll. Próbálgatni kell a gyújtást, a karbi beállításait, a gyertya hézagját is. Érden nem tudunk klubtagot, de Budapesten többen is vagyunk. Valamikor szívesen ránézek én is, ha annyira nem sürgős a dolog.
2018-09-07
20:34
Felhasználó
Godspeed
Member
Tagok
Forum Posts: 12
Member Since:
2018-07-21
sp_UserOfflineSmall Offline
207sp_Permalink sp_Print
Hát itt kell meglengetnem a fehér zászlót a kezdeti mosoly némileg legörbült el el indul némi rúgdosást követően azonban itt lenne szükség egy tapasztaltabb fülre aki megmondja hogy hol a bibi mert úgy érzem csak finomhangolni kéne a dolgokat véleményetek szerint Érd környékén Riga segélyt találhatok? 
Továbbra is köszönettel! 
2018-09-06
15:35
Felhasználó
Godspeed
Member
Tagok
Forum Posts: 12
Member Since:
2018-07-21
sp_UserOfflineSmall Offline
206sp_Permalink sp_Print
Hát mégegyszer köszönöm a sok segítséget megvolt az első próba kör. Hatalmas mosolyt csalt az arcomra csodás kis paripa. 
Remélem nem fogtok megkövezni de sikerült a dellorto karbit rátennem egy régi olasz robogó szívócsonkját kellett némi köszörülés és méretre szabással beiktatnom hozzá. Ezt a karbit már ismerem egyszerű és nagyszerű azt nem tudom hogy a K60assal nagyobb teljesítményt ad-e le? 
Na most nem tudom mennyire kéne neki füstölnie de ez eléggé kormol. 
Fehér füst de dús 1:25 avagy 1:40 es az ideális neki? 
Még 2 dolog volna rajta amit majd orvosolnék a kilométeróra teljes hiánya 
Órát már találtam jófogáson bár nem tudom hogy miként tudom és hova bekötni? 
Illetve a Deltára jó ez a típus? 
Illetve szeretnék indexet szerelni rá és ha jól olvastam fék is beköthető a hátsó lámpára? 
Ezeket követően már csak a következő Rigás találkozóra szeretnék eljutni hogy megköszönjem személyesen a segítséget! 
 
Továbbra is köszönet, 
2018-09-04
08:18
Felhasználó
Godspeed
Member
Tagok
Forum Posts: 12
Member Since:
2018-07-21
sp_UserOfflineSmall Offline
205sp_Permalink sp_Print
Heuréka!! 
Beröffent a drága ugyan rövid időre de hangját hallatta. 
A jelenség a következő volt:
3-4 rúgás után (legszűrő nem volt rajta) indult szivatón elég magas fordulaton majd kicsit elkezdett felpörgöni gázt adtam hogy kiugrjon a szivató, aztán iszonyat elkezdett felpörgöni es akkor leállítottam utána nem indult be. 
 
A karburátorhoz vettem felújító készletet. Viszont az úszóház tömítése pont annyira nem fed hogy ömlik mellette a benzin. 
Olvastam itt hogy olajos flakonból készíthető. Motor olajos flakonból értendő? 
Illetve a 2 állító csavar pontosabban miként is szabályoz? 
 
Benzincsap picit csöpög. A leírás alapján még megpróbálok húzni rajta. 
Remélem nem köveztek meg de felmerült bennem hogy van egy tartalék Babetta benzincsapom szerintetek kompatibilisek egymással? 
Illetve van egy dellorto sha 14.12es karbim es láttam hogy létezik hozzá egy átalakító amivel feltudnam tenni a Deltára. 
Babettáknál olvastam olcsóbb es megbízható alternatívának van értelme vagy a K60 megbízható ha egyszer jól összeraktam?
2018-08-31
06:34
Felhasználó
poteka
Adminisztrátor
Forum Posts: 443
Member Since:
2014-05-28
sp_UserOfflineSmall Offline
204sp_Permalink sp_Print

Godspeed mondta
Üdv ismét, 

No sikerült összerakni a blokkot újra csapágyazni, szimeringek is kicserélve, dugattyú is kapott friss gyűrűket. 

Kapott új olajat új kuplung bowdent. 

Friss gyertyát aminél volt szikra is apró de volt. 

Aztán most már piszkosul mennék vele egyett. 

Így feltöltöttem a tankot és gondoltam berúgom és kész. 

Itt merült fel a következő probléma benzin csap nyit üzemanyag folyik sajnos a karburátorból ömlik így azt mégegyszer le kell vennem és atnezni, gyertyát kitekertem pár rúgás után de az meg por száraz gondolom a két jelenség összefügg. 

Igazából amiben viszont ismét tanácsot kérnék ezen két kapcsolón mindkettőn van 3 állás melyik mit szolgál? 

Ha jól sejtem lesz egy lámpa és kürt viszont beinditas leallitashoz nem szükséges valamelyiket kapcsolni? 

http://www.kepmegosztas.hu/image/YQ8
http://www.kepmegosztas.hu/image/YQj

Illetve előre mutatva majd szeretném újra kábelezni a járgányt mert elég öregnek és kokánynak néz ki a jelenlegi felállás. 

Ebben kapcsolási rajzon kívül létezik más segédlet?

Továbbra is köszönöm a sok segítséget!   

A karburátorból folyhat a benzin a bejövő ágon, a kerek fedél alól, ha nincs vagy fordítva van visszarakva a szűrőként is szolgáló műanyag tömítés. De leggyakrabban az úszóházban, az úszó réz nyelve alatt lévő tűszelep nem zár rendesen, mert vagy hiányzik a végéről a kis tömítőkarika, vagy simán a benzinszint túl magas. Ez esetben az úszón lévő réznyelv óvatos hajlításával lehet rajta állítani. Kb. akkor jó, ha fejjel lefelé fordítva az úszó vízszintesen áll. Persze kell, hogy legyen tömítés az úszóház pereménél körben, mert anélkül megint, csak dőlni fog a benzin. Attól még, hogy folyik belőle, eljuthatna a kraft a gyertyához (sőt, dőlhetne a benzin a szívócsonkba), szóval lehet, hogy valami dugulás is van a háttérben, javaslok egy karbi szétszedést-tisztítást.

A két kormánykapcsoló közül a bal oldali, kürtgombos a világítás-kürt kapcsolója, középállásban kikapcsolva, kapcsoló két végállása tompított-, illetve távfény (ekkor a fényszóróház tetején a kék visszajelző hátulról kap némi fényt és kéken dereng), a nyomógomb a kürt. Indításhoz célszerű kikapcsolt fényszóróval nekikezdeni, hogy több jusson a szikraképzéshez. Tirisztoroson amúgy normális, hogy szemre gyenge a szikra.

A jobb oldali kormánykapcsoló költségtakarékosság okán szintén háromállású, csak a fedelét cserélték kürtgomb nélkülire. Gyárilag bekötve úgy van, hogy középállásban nyitva van, ekkor indítható a motor, a két végállásban pedig testre húzza a trafót, így ez szolgál leállításra, illetve a Riga-tolvajok elleni védelemre. Többet szerelt motoron célszerű kimérni, de hamar kiderül próbálgatással is, hogy hogyan van bekötve nálad.

Lehet kapni Riga-kábelköteget, de általában “univerzálisnak” mondják, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy fogalmuk sincs, mihez való. A Riga 16-é nem jó nyilván, mert az még megszakítós és jóval egyszerűbb az elektronikája, a Riga Minijé jó lenne, de abban mások a kábelhosszok. Szóval vagy saját gyártás a meglévő alapján, vagy megveszel egy kaphatót és azt egészíted ki.

A következő felhasználók mondanak köszönetet poteka , a hasznos poszt miatt:

Godspeed
2018-08-31
01:51
Felhasználó
Godspeed
Member
Tagok
Forum Posts: 12
Member Since:
2018-07-21
sp_UserOfflineSmall Offline
203sp_Permalink sp_Print

Üdv ismét, 

No sikerült összerakni a blokkot újra csapágyazni, szimeringek is kicserélve, dugattyú is kapott friss gyűrűket. 

Kapott új olajat új kuplung bowdent. 

Friss gyertyát aminél volt szikra is apró de volt. 

Aztán most már piszkosul mennék vele egyett. 

Így feltöltöttem a tankot és gondoltam berúgom és kész. 

Itt merült fel a következő probléma benzin csap nyit üzemanyag folyik sajnos a karburátorból ömlik így azt mégegyszer le kell vennem és atnezni, gyertyát kitekertem pár rúgás után de az meg por száraz gondolom a két jelenség összefügg. 

Igazából amiben viszont ismét tanácsot kérnék ezen két kapcsolón mindkettőn van 3 állás melyik mit szolgál? 

Ha jól sejtem lesz egy lámpa és kürt viszont beinditas leallitashoz nem szükséges valamelyiket kapcsolni? 

http://www.kepmegosztas.hu/image/YQ8
http://www.kepmegosztas.hu/image/YQj

Illetve előre mutatva majd szeretném újra kábelezni a járgányt mert elég öregnek és kokánynak néz ki a jelenlegi felállás. 

Ebben kapcsolási rajzon kívül létezik más segédlet?

Továbbra is köszönöm a sok segítséget! 

2018-08-11
19:58
Felhasználó
biro73
Member
Tagok
Forum Posts: 176
Member Since:
2014-05-26
sp_UserOfflineSmall Offline
202sp_Permalink sp_Print

Nem kell megijedni attól a rúgóból készült gyűrűtől. Az a régi szimmering alkatrésze. Mehet a selejtbe a szimmeringgel együtt. Az újban is lesz.

Szétszedni általában egy motort mindig könnyebb, mint összerakni. Összeszereléskor több dologra is figyelni kell, kellő szakértelem hiányában több kárt lehet okozni, mint hasznot. Egyik fontos dolog az, hogy összeszerelésnél nem használunk vasból készült kalapácsot, mert az alkatrészek, csapágyak, illetve a blokköntvények megsérülhetnek. Legkényesebb alkatrész a főtengely, mely helytelen szerelés esetén könnyen görbül, illetve a hajtókar kisfej perselyének párhuzamossága (hajtókar merőlegesség) megszűnik. Ebben az esetben az összeszerelt motor melegszik, a csapágy összetörhet,  teljesítménye akár jelentősen is csökkenhet, sőt a motor meg is szorulhat. Hűtéssel, melegítéssel kell szerelni, és be kell érni a gumikalapáccsal. Csapágyak leszerelésénél lehúzókészüléket kell használni, mert az alkatrészek végcsapjain jóvátehetetlen sérüléseket okozhatunk (pl. a szimmering futófelületénél a végcsap megsérül, és a tömítés megszűnik). Tudom, nincs minden háztartásnál csapágylehúzó, de egy műhelyben egész biztosan lesz. A jobb oldali dekli alatti szerelésnél már kevesebb a hibázási lehetőség. Fontos a kuplung szerelésénél a helyes hézagok beállítása. Itt a 10×1 menetű anyák meghúzására kell figyelni, különösen a főtengelynél, mert az a kényesebb. Ha a középblokk már össze van szerelve, mehet a henger. Fontos itt is a jó tömítettség, valamint figyelni kell a dugattyú szerelésére. A dugattyú nem szimmetrikus, a domború részébe egy nyíl van beütve, melynek a kipufogó nyílás felé kell mutatnia. Ellenkező esetben a gyűrűk el fognak törni. A csapszeget nem ütögetjük, hanem szerszámmal, vagy meleggel szereljük. 

A következő felhasználók mondanak köszönetet biro73 , a hasznos poszt miatt:

Godspeed

A Riga és én... Felejthetetlen páros.

2018-08-11
04:37
Felhasználó
Godspeed
Member
Tagok
Forum Posts: 12
Member Since:
2018-07-21
sp_UserOfflineSmall Offline
201sp_Permalink sp_Print

Sziasztok,

Köszi a korrigálást igen a szimeringekre gondoltam.

Újabb siker a blokk széthúzva. Végül megcsináltam a menetes lehúzót mert a csapágylehúzók pont nem voltak jók amik voltak.

Ez fogadott:

http://www.kepmegosztas.hu/image/JF

http://www.kepmegosztas.hu/image/JU

http://www.kepmegosztas.hu/image/JJ

http://www.kepmegosztas.hu/image/U6

Miközbe a szimeringet szedtem ki sajnos ez az alkatrész is kijött 

http://www.kepmegosztas.hu/image/Jb

http://www.kepmegosztas.hu/image/J7

Mi célt szolgál és remélem nem tettem tönkre ahogy a szimeringet pecáztam ki egy csavarhúzóval.

Nos új csapágyak, szimeringek és minden,egyéb megrendelve.

A blokk szétszerelős cikk lefedi a csapágy csere folyamatát vagy némileg eltér a delta blokk esetében?

 

Továbbra is köszönöm a segítséget!

2018-07-31
19:46
Felhasználó
poteka
Adminisztrátor
Forum Posts: 443
Member Since:
2014-05-28
sp_UserOfflineSmall Offline
200sp_Permalink sp_Print

Godspeed mondta
Nos sikerült folytatni a műveletet.

A dugattyú leszedése és a javasolt szvédfogót követően megmozdult a főtengely!

Ezt rejtette:

http://www.kepmegosztas.hu/image/uU

Inkább megálltam és szakvéleményt kérnék ezt kitudom pucolni a blokk széthúzása nélkül? – SZERINTEM BEROHADT A FŐTENGELY SONKÁKKAL EGYÜTT, HA NAGY NEHEZEN ÁT IS TUDOD FORGATNI, A SOK ROZSDA ÉS EGYÉB MOCSOK TELESZEMETELI A FORGATTYÚSHÁZAT, AMI MEG BÁRMIT TÖNKRE TUD TENNI. HA FORGÁSRA TUDOD BÍRNI A FŐTENGELYT ÉS A TÖBBI RÉSZE NEM ILYEN, AKKOR MEGÚSZHATÓ A DOLOG, DE HA NEM, AKKOR A SZÉTHÚZÁS MARAD

Aztán kiemeltem a blokkot és leszedtem minden maradék alkatrészt:

http://www.kepmegosztas.hu/image/ub

Ezeket a csapágyakat megértek már a cserére? – NEHÉZ ÍGY MEGMONDANI, DE HA SZÉT KELL HÚZNI A BLOKKOT, EGYESÉVEL MEG TUDOD ŐKET VIZSGÁLNI, SZEMRE EGYÉBKÉNT JÓK

Mik az árulkodó jelek ha azok már leszolgálták az idejüket? – HA A KOSÁR EGYENETLEN, SÉRÜLT, ILLETVE KISZERELÉS UTÁN HA HANGJA VAN MEGTEKERÉSNÉL, VAGY NEM FUT SIMÁN

http://www.kepmegosztas.hu/image/7Y

Nem tudom mennyire adja vissza a kép de egy helyen kezd a peremén leválni a szilent – HA A MOTORTARTÓ SZILENTEKRE GONDOLSZ, SZERINTEM AZOK REMEK ÁLLAPOTBAN VANNAK. HA A LÁNCKERÉKTENGELY SZIMMERINGJÉRE, AZT ÉRDEMES ÚJRA CSERÉLNI VALÓBAN

Gondolom, megéri azt a pár száz forintot hogy cseréljem – HA TUDSZ VALAHOL MOTORTARTÓ SZILENTET VENNI, VEGYÉL NEKEM IS 🙂

http://www.kepmegosztas.hu/image/76

Ezt a fogaskoszorút még visszategyem avagy ez is már cserére érett? – SZERINTEM EZ TELJESEN JÓ MÉG, DE HA MÉGSEM, KÉSŐBB IS CSERÉLHETED, RÁADÁSUL LEHET KAPNI

http://www.kepmegosztas.hu/image/uu

A korábban talált rézforgács, nem szögletes a profilja, inkább huzal jellegű. – ILYEN RÉZDRÓT NINCS GYÁRILAG A BLOKKBAN ÉS FOGALMAM SINCS, MIRE HASZNÁLTÁK, TALÁN CSAVAR ALÁ BIZTOSÍTÁSNAK, VAGY KUPLUNGOT HÉZAGOLTAK VELE?

http://www.kepmegosztas.hu/image/uJ 

Azokat a gumi alátéteket miből tudom legyártani vagy vásárolható készen? – MOTORTARTÓ SZILENT, RÉGEN LEHETETT KAPNI, DE SZERINTEM JÓK AZOK MÉG BŐVEN

http://www.kepmegosztas.hu/image/7E

és ugyan karcsúsítva de maga a paripa!

Továbbra is köszi.

Akkor minden bizonnyal a másik sávból hazafelé a rigámmal szembe jött a konvoj Velence felé. Komoly pakkal egyik másikon.  – IGEN, VASÁRNAP JÖTTEK HAZAFELÉ A SRÁCOK VELENCÉRŐL. PAKK AZ VAN MINDIG, SÁTOR-HÁLÓZSÁK-POLIFOAM MEG ILYESMI, HA OTTALVÓS A TÚRA

A következő felhasználók mondanak köszönetet poteka , a hasznos poszt miatt:

Godspeed
2018-07-31
19:34
Felhasználó
poteka
Adminisztrátor
Forum Posts: 443
Member Since:
2014-05-28
sp_UserOfflineSmall Offline
199sp_Permalink sp_Print

Godspeed mondta
Még egy kérdéssel szaporítanám az így sem rövid listám:

Tehát ha jól vettem ki az itt kiálló csavarba kéne egy 10es menetet csinálnom és belehajtanom a korábban linkelt lehúzót?

Milyen mélynek kell lennie a belefúrt menetnek?

Továbbra is köszönet!

http://www.kepmegosztas.hu/image/7O  

Először erre válaszolnék: Nem. A kiálló hatlapú csavarfej egy hosszú csavarhoz tartozik, ami a forgórészt szorítja rá a főtengely kúpjára (kúpos a főtengelyvég, a végében zsákfurattal, a kúp külsején íves retesz, hasonlóan a lendkerekes-megszakítós gyújtáshoz).

A leírás szerint egyrészt el kell készíteni a paramétereknek megfelelő csavart, illetve a menetet a csavar kiszedése után magába a forgórészbe, a furatába kell fúrni, mivel gyárilag nincs benne. A menet hossza annyi lehet, ameddig el nem érsz a főtengelyhez (a kivett csavart ameddig vissza tudod tolni tekerés nélkül). Én inkább a lehúzót javaslom elsőre, másrészt ezt a gyújtást nem kell később állítgatni, így nem sokszor fogod leszedni.

2018-07-31
18:35
Felhasználó
Godspeed
Member
Tagok
Forum Posts: 12
Member Since:
2018-07-21
sp_UserOfflineSmall Offline
198sp_Permalink sp_Print

Még egy kérdéssel szaporítanám az így sem rövid listám:

Tehát ha jól vettem ki az itt kiálló csavarba kéne egy 10es menetet csinálnom és belehajtanom a korábban linkelt lehúzót?

Milyen mélynek kell lennie a belefúrt menetnek?

Továbbra is köszönet!

http://www.kepmegosztas.hu/image/7O

2018-07-29
21:03
Felhasználó
Godspeed
Member
Tagok
Forum Posts: 12
Member Since:
2018-07-21
sp_UserOfflineSmall Offline
197sp_Permalink sp_Print

Nos sikerült folytatni a műveletet.

A dugattyú leszedése és a javasolt szvédfogót követően megmozdult a főtengely!

Ezt rejtette:

http://www.kepmegosztas.hu/image/uU

Inkább megálltam és szakvéleményt kérnék ezt kitudom pucolni a blokk széthúzása nélkül?

Aztán kiemeltem a blokkot és leszedtem minden maradék alkatrészt:

http://www.kepmegosztas.hu/image/ub

Ezeket a csapágyakat megértek már a cserére?

Mik az árulkodó jelek ha azok már leszolgálták az idejüket?

http://www.kepmegosztas.hu/image/7Y

Nem tudom mennyire adja vissza a kép de egy helyen kezd a peremén leválni a szilent

Gondolom, megéri azt a pár száz forintot hogy cseréljem

http://www.kepmegosztas.hu/image/76

Ezt a fogaskoszorút még visszategyem avagy ez is már cserére érett?

http://www.kepmegosztas.hu/image/uu

A korábban talált rézforgács, nem szögletes a profilja, inkább huzal jellegű.

http://www.kepmegosztas.hu/image/uJ

Azokat a gumi alátéteket miből tudom legyártani vagy vásárolható készen?

http://www.kepmegosztas.hu/image/7E

és ugyan karcsúsítva de maga a paripa!

Továbbra is köszi.

Akkor minden bizonnyal a másik sávból hazafelé a rigámmal szembe jött a konvoj Velence felé. Komoly pakkal egyik másikon.

2018-07-26
18:58
Felhasználó
poteka
Adminisztrátor
Forum Posts: 443
Member Since:
2014-05-28
sp_UserOfflineSmall Offline

Godspeed mondta
Olaj volt benne kb 2dl és tiszta állagú volt – akkor volt gazdája, viszont nem sokat mehetett ezzel az olajjal, ha ilyen tiszta

 

A kuplung szerintem sértetlen de a csatolt képeken minden látható. A másik gyanús pont a kuplungról meghajtott nagyfogaskerék csavarjának alátétje. Megint csak szerepel a képeken. – az az alátét egy biztosító lemez, amit 1-2 oldalról célszerű ráhajtani az anyára. nincs ott gond, mindössze aki szétszedte, az nem cserélte ki, hanem a kicsit meggyalázott lemezt rakta vissza

 

http://www.kepmegosztas.hu/image/Ip – rendben van, külsőfogas (bakelit) lamella fogai megvannak, az oldalán a nútok is tökéletesek, az “asztalka” (sztolik) tüskéi is szépek

 

http://www.kepmegosztas.hu/image/IP – ez is egészséges, szép a nittelés. van, aki szerint ide pont a nittelés az igazi, mert az jól bírja a húzó igénybevételt, viszont elvisel némi rezgést, szemben a hegesztéssel, ami már nálam is szakadt ki vagy kétszer

 

http://www.kepmegosztas.hu/image/Ig – erről írtam, ez mindössze egy meggyalázott biztosító lemez, gondot nem okoz

 

http://www.kepmegosztas.hu/image/In – ez a kuplung ránézésre teljesen rendben van és kopásmentes, ráadásul normális minőségű alkatrészekből van

 

http://www.kepmegosztas.hu/image/Ir – amennyire látszik, a nyomólap lyukai sincsenek kiszopósodva, és látom, megvan a “csúszócsapágy” is (amire a réz stift feltámaszt)

 

http://www.kepmegosztas.hu/image/I0 – igen, meg van már erősítve, ez jó pont

 

http://www.kepmegosztas.hu/image/IS – a forgácsnak más a színe, mint a stift, meg ilyen forma nem tud belőle lekanyarodni (a kuplungkinyomó tengelyének házán azonban látszik, hogy valami már darált le belőle, az alu darabkák onnan jöhettek le), de arra a rézdrótszerű valamire ötletem sincs – nem jöhetett drótkeféből? milyen a profilja a darabkának, szögletes?

 

Körmös lehúzónak ez megfelelő? – kép alapján meg nem mondja ezt senki, mivel lehet túl kicsi ahhoz, hogy átfogja a forgórészt, vagy túl nagy, hogy a körmei nem férnek be a blokk peremétől a forgórész alá. a kétkörmös ráadásul könnyen lebillen, inkább a három körömmel rendelkező lehúzót ajánlom, vagy ezt a megoldást:

http://riga.hu/tirisztoros-len…..reklehuzo/

https://www.jofogas.hu/komarom_esztergom/Straus_100mm_Csapagylehuzo_Csapagy_Lehuzo_Uj_82044548.htm

 

Továbbra is köszönet ha egyszer beröffent a masina – nincs mit, én megpróbálnám a jobb oldalon a forgórészt megfogni egy vízpumpafogóval és azzal megmozdítani a blokkot. ha úgy sem mozdul, akkor valami nagyon összeakadt odabent és csak a blokk széthúzása segíthet, akkor ezt az olvasmányt ajánlom, legalábbis a releváns részét (nem pont ehhez a blokkhoz van a leírás, de a széthúzás kb. ugyanaz):

http://riga.hu/s58-motorblokk-…..elujitasa/

 

Egy tálca sört postázok a segítségért!  – ugyan már, ezért van ez a fórum és a közösség is. ha nagyon nem boldogulsz, akkor valahogy élőben is összehozzuk a dolgot

2018-07-25
17:19
Felhasználó
Godspeed
Member
Tagok
Forum Posts: 12
Member Since:
2018-07-21
sp_UserOfflineSmall Offline
195sp_Permalink sp_Print

Olaj volt benne kb 2dl és tiszta állagú volt 

A kuplung szerintem sértetlen de a csatolt képeken minden látható. A másik gyanús pont a kuplungról meghajtott nagyfogaskerék csavarjának alátétje. Megint csak szerepel a képeken. 

http://www.kepmegosztas.hu/image/Ip
http://www.kepmegosztas.hu/image/IP
http://www.kepmegosztas.hu/image/Ig
http://www.kepmegosztas.hu/image/In
http://www.kepmegosztas.hu/image/Ir
http://www.kepmegosztas.hu/image/I0
http://www.kepmegosztas.hu/image/IS

Körmös lehúzónak ez megfelelő?

https://www.jofogas.hu/komarom_esztergom/Straus_100mm_Csapagylehuzo_Csapagy_Lehuzo_Uj_82044548.htm

 

Továbbra is köszönet ha egyszer beröffent a masina 

 

Egy tálca sört postázok a segítségért!

2018-07-24
10:05
Felhasználó
poteka
Adminisztrátor
Forum Posts: 443
Member Since:
2014-05-28
sp_UserOfflineSmall Offline
194sp_Permalink sp_Print

A rezforgacs a kuplungfedelben levo stiftbol johet, ha a nyomolapon levo felfekvo felulet serult vagy hianyzik.

Ha ott van, akkor lehet, hogy valtoolaj nelkul hajtottak a motort (vagy rossz kuplungoldali szimmeringgel sokaig es megette az olajat regen), vagy felig szetesett kuplunggal, ez utobbi esetben az excentrikus forgas le tud esztergalni ezt-azt odabent.

Szetszedes utan egyben volt a kuplung? Valtoolaj volt benne?

A blokk szethuzasahoz mindossze a gyujtas forgoreszet kell egy speci csavarral vagy kormos lehuzoval eltavolitani. Mas celszerszam nem kell, egy nagy lapocsavarhuzo es gumikalapacs.

Kepet ugy tudsz feltenni, ha feltoltod mashova es csak a linket szurod be a kepfeltoltesnel.

A következő felhasználók mondanak köszönetet poteka , a hasznos poszt miatt:

Godspeed
No permission to create posts
Fórum időzónaEurope/Budapest

Legtöbb felhasználó valaha online:39

Jelenleg online:
7 Vendég(ek)

Ennyien olvassák most az oldalt
1 Vendég(ek)

Members Birthdays
sp_BirthdayIcon
Ma None
Közelgő None

Legtöbbet hozzászólók:

maros: 178

biro73: 176

Rubens: 121

Ekecs: 120

Csepel1951: 92

Felhasználói statisztika

Vendég hozzászólók: 2

Tagok: 175

Moderátorok: 0

Adminok: 3

Fórum statisztika

Csoportok1

Fórumok:4

Témák:36

Hozzászólások:2842

Legújabb felhasználók:

menqxkxpf

Adminisztrátorok:Riga Klub - Admin Team: 19, kipe: 1096, poteka: 443