13340660_1142158469174513_373614949_o

Mivel jómagam Magyar Dongó motorkerékpárokkal foglalkozom, ebből kifolyólag izgatnak a motoros kerékpárok.  Így került látótérbe a “BringaRiga”is. Régebtől kerestem ilyen szerkezetet, de hiába. Amit találtam vagy nagyon hiányos, vagy elszállt árakkal volt meghirdetve. Pár napja került látótérben ez a most már tulajdonomat képező Riga 13-as. Hirdetésben az szerepelt, hogy a Komáromi Orosz laktanyából került ki,az oroszok távozása körüli időben bedobozolva. Az elmúlt közel 25 évet így is töltötte pamut rongyba, dobozba.

pols5007074488426605_n

A tulaj elmondása szerint, szétszedés előtt próbakörökön kívül nem futott semmit. Összerakás után helyhiány miatt került eladásra. Gyors, állandó kutatás eredménye képen tudhatom most a tulajdonomba. Amennyire utána olvastam és beazonosítottam, második generációs 13-as lehet. Erre utal a külső trafós D8-as blokk az első lámpánál lévő extra fejidom! A hátsó lámpa nem eredeti és kb 5-6db csavart kellett pótolni, az eredeti hiánya miatt. Sajnos indítani még nem volt időm, az jövő hét közepe táján lesz esedékes! Viszont kompresszió van szikra is, így nagy gond reméljük nem lesz. Eredeti orosz feliratos gyertya van benne, valószínűsíthetően az is gyári, mint a gumik is amik hibátlanok és szőrösek! Ellenben van két horpadás a tankon, egyébként közel karc és rozsdamentes. Remélem hamarosan pöfögni fog és találkozhattok vele különböző helyszíneken, rendezvényeken. Köszönöm Kipe-nek, hogy megoszthatom veletek ezt a kis (számomra)gyöngyszemet!

Üdvözlettel:  Gábor!

Ui.: Közben eltelt néhány nap, lett egy kis szabadidő és 25 év pihenő és egy kis tisztítás után az eredeti gyertyával, nehezen, de életre kelt a motor.

Tagged with →  

2 Responses to Egy páratlan szépség : Riga-13

  1. Béla bá szerint:

    Üdvözletem!
    Az lene a kérdésem,hogy a Riga 13–ra kell jogositvány?

    • poteka szerint:

      Segédmotoros kerékpárnak számít (45 cm3 és több, mint 0.4 kw), ezért M kategóriás jogosítvány kell hozzá, bukósisak és kötelező felelősségbiztosítás plusz adásvételi.

      Ezzel együtt gyakran látni ezeket a megerősített bringavázra épített kínai másolatokat bicikliként használva és úgy látom, senki sem szól rájuk. A Riga 7 így talán elmenne “biciklinek”, de a Riga 13 már motorszerűbb. Szóval hivatalosan kell hozzá jogosítvány.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.