Sziasztok!

Küldök két képet a gépezetről ami nemrég az enyém lett, a képeken a vásárláskori állapot látható.
Azóta kicsit tisztogattam, ezt azt kicseréltem rajta.

A lényeg: A Riga moped mindig is a szívem csücske volt, ugyanis ilyen volt az első motorom. még 1992-ben kaptam az elsőt akkor 12-éves voltam. Azon a gépen tanultam meg sok dolgot, motorozni, esni kelni, de legfőképen szerelni!! Mert az mindig volt rajta bőven! De ezzel együtt szerettem nagyon! Sok kellemes órát töltöttem az első 4-esemmel, a felejthetetlen motorozások a haverokkal, menekülés a rendőrök elől sisak, jogsi nélkül a szántásokon, susnyán keresztül. Olyankor sosem hagyott cserben, mintha tudta volna hogy most nem állhat le:) De a sok hazatologatás kilométereken keresztül, különböző hibák, kiürült tank stb miatt is, együtt jártak a Rigás élettel. De mindent összevetve több volt a jó mint a rossz élmény. Több darab is volt belőlük az évek alatt 4-es 12-es. De aztán amikor elköltöztem, a szüleim száműzték a gépparkot otthonról. Sajnáltam őket, és elhatároztam lesz még nekem egyszer Rigám!! Ez az idő most jött el, keresni kezdtem, és találtam egy szép hiánytalan állapotú, átalakításmentes 16-ost. Minden része eredeti, nem szerelgettek rá semmit innen onnan, ez volt a fő szempont. Kipróbálás után rögtön létrejött az üzlet, és már száguldott is haza a kis Riga az utánfutón, soha nem látott sebességgel.

A célom az hogy eredeti gyári újszerű állapotba hozom, ebben van gyakorlatom, mert néhány motort és autót felújítottam ill restauráltam már. De előtte kicsit kiélvezem a gépet nosztalgiázgatok vele:)

Üdv: zozi

update 2011.06.01.:

1-garázsban a gép
2-pózol a kis kedvenc
3-hátulnézetből, tetszik a nagy sárvédőgumi:)
4-ugyanez kicsit távolabbról
5-szemből
6-kedvenc fotóm az s-58 as blokkról, felújítás után!
7-és a másik oldaláról
8-a k 60 as etető és a levegőszívócső, szerintem ez nem is nézhetne ki jobban:)
9-egy típusidegen alkatrész, a gyújtásleállító nyomógomb! Az új hengerfejen (s62) már nincs dekompresszorfurat, ezért tettem fel átalakítást nem ígényelt semmi, bármikor leszedhető.
10-az üléskárpit és a laticell sajnos nagyon ramaty állapotban volt, ezért újrakárpitoztam, szakmába vág ezért nem okozott gondot:)
12-és a második típusidegen dolog:az mz benzincsap! Muszály volt kicserélni kicsit drága a benzin hogy
csak úgy elcsöpögtessük! A menet nem illeszkedik mert balos a csapon, és nagyobb is (16×1)-es de sebaj
a kókányolás megold mindent, menet leköszörülése után 14×1.5-ös jobbos metszővel újravágni, némi teflonszalag és már mehet is a tankba! Soha többé nem megy benzin kárba!

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.