A 2017-es nyár egyik nagy eseménye volt a klub életében a hajdúszoboszlói túra, melynek keretében a szoboszlói kamionos találkozót és annak részeként a veterán járművek találkozóját tekintettük meg és vettünk benne részt kiállítóként is.

Mr2tPisti beszámolója:

“2017 legnagyobb túráján meglátogattuk a Hajdúszoboszlói Nemzetközi Kamionos Találkozót.

Sajnos csak hárman tudtunk nekivágni a különben nagyon kalandosra sikeredett útnak. Poteka a R22-es, Zoli a R16-os motorjával, én pedig a szokásos Mini nyergében keltem útra. Sokszor mondtam, hogy én még nem láttam elpukkant tirisztor modult, hát most láthattam. Indulás előtt kitoltam a Minit a sufniból, és nem tudtam beindítani. Nem volt szikra. Tirisztor csere, és  motor kész a túrára.

Potekával Vecsésen a benzinkútnál találkoztunk, és megindultunk Gyömrő felé, ahol Zoli várt minket. Kezdetben minden rendben volt, majd Gyömrő előtt a Minit elhagyta az ereje, majd megállt. Szikra van, benzin van, nehezen tolható…

Na ilyen még nem volt! Pár perc pihenő, és ismét száguldunk. Majd ismét megállt a Mini… Jött a felismerés, hogy ez bizony megszorul. Szerencsére nem véglegesen, ezért az 1:40-re kevert üzemanyagba raktam még egy kis olajat. Így már rendben van minden. (Ha valami bevált, ne változtass, ne kísérletezz! Ennyit az “új” olajról) Gyorsan fogynak a kilométerek. Sülysápnál jártunk amikor a Mini ismét tiltakozott. Most a szikra tűnt el, meg a világítás. Sebaj! Tirisztor csere, és minden frankó. És ez szerencsére így is maradt a túra végéig. Megálltunk itt-ott rövidebb időre tankolni, meg ebédelni. Úgy 10 kilométerre lehettünk Hortobágytól, amikor Poteka 22-ese csörgés-zörgés kíséretében megállt. Műtét! Deknit le, és kiderült, hogy a kuplung kinyomó lemez elszabadult, és megsemmisült a sztolik egyik lábával együtt. Sebaj! Gondoltuk, viszont mekkorát tévedtünk! Sajnos most pont nem volt kuplung tartalékban. Telefonáltunk Szoboszlóra, és elindult egy autó utánfutóval a 22-esért, én meg Jocival tovább indultam.  Ezzel egy időben indult egy klubtársunk Debrecenből egy babetta motoros verhovinával, aki hallott a lerohadásunkról, ezért úgy döntött elénk jön.  Hortobágyon megnéztük a II.Világháborús emlékművet, és lefotóztuk a szovjet technikákat. Innentől sima volt az út Szoboszlóig.

 

Ez a furcsa kis sárga motor a Verhovetta is résztvevője volt a túrának, korábban már bemutattuk weblapunkon: http://riga.hu/verhovetta-es-a-blogja/

A találkozón örömmel fogadtak minket. Külön standunk volt, ahol kiállítottuk a “túragépeket”. Idő közben befutott Katonka Balázs által vezetett különítmény is Hajdúböszörményről, aminek vezérgépe egy sport Karpaty 2 motor volt. Balázsék hoztak alkatrészt a Riga 22-eshez, így tudtunk mutatni az érdeklődőknek (voltak rendesen) egy “riga gyors szervizt, túra körülmények között”. A találkozó ideje alatt sátoroztunk, szereltünk, megáztunk, ittunk rendesen és csobbantunk a termál vízben.

Hazafelé ketten jöttünk Potekával, mert Zoli úgy döntött, nem szeretne ronggyá ázni. Mi szeretjük a kihívásokat, különben is, milyen túra az amin nem ázunk el? Megcéloztuk Pestet a 4-es főúton! Az út hibátlan volt, és nagyon jó átlagot futottunk. Megálltunk párszor tankolni, meg enni, de ettől eltekintve semmi extra nem történt. Természetesen nagyon megnéztek minket, mert ma már nem megszokott jelenség egy Riga a négyes úton…”

A klub stand sztárja és állócsillaga volt 🙂 a Kárpáti 2 Sport  moped, Katonka Balázs klubtársunk féltett kincse. Erről a moped ritkaságról itt olvashattok bővebben: http://riga.hu/hajduszoboszloi-elozetes-karpati-2-sport-azaz-cnopm-1993-bol/

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.