A képeken még készülőben de már készen van.
A jelenlegi állapotáról hamarosan teszek fel képeket.

Frissítés: 2007.07.18.:
Most jelenleg így néz ki a kicsike. (DSC445-458-ig)
tervben vannak rá még valamilyen visszapillantó vagy robogó vagy simson még nemtom, kilóméteróra ez egy kárpáti lesz tartóstul órástul egy kis átalakítás lesz a tartón az óra ugyanaz mint a gyári minié.
egy pár centivel megemelni a hátulját.
valamilyen leddel a blokkot megvilágítani:)
a gyári légszűrőt rákombináni.
kb ennyi, de úgyis vannak mindig újjabb ötletek. majd ha lesz újítás arról is teszek fel képeket.

A motor története:
az egész úgy kezdődött hogy ezen az oldalon a képgalériát nézegetve megtetszettek a minik de azt hozzáteszem ezelőtt még sose láttam élőben csak képről ilyet.
Kitaláltam nekem is lesz egy csak én már úgy kerestem hogy nekem nem kellett hozzá blokk. Nagynehezen került egy lepusztult szétdarabolt váz erre egy internetes hirdetésben akadtam rá (én is hirdettem sok helyen hogy keresek vázat de hiába) akié volt valami hatsebességes blokkot rakott bele széles gumikat rakott alá ezért az első villát kiszélesítette. a hátsó lengővilla tartóját levágta és az üléstartó csőnek a felső részét is.
a levágott cuccokból csak az üléstartó került vissza a villát egy 16-oséból csináltam a kormánytartó füleket kellett áthegeszteni meg levágni a villa hosszát a mini gyári méretére.
a hátsó lengővilla tartó perselyt esztergáltattam és vissza lett hegesztve a gyári helyére.
az volt a szerencsém hogy akitől vettem csak összecsipkedte a vázat így nem volt nehéz letakarítanom a sok szutykot róla. És még elég sokmindent kellet csináni hogy közel eredeti állapotába hozzam de inkább ezeket már nem részletezem sztem elég ennyi is.
amikor hazakerült a váz sokan azt mondták hogy ebből sose lesz motor de egy hónap múlva amikor már üzemelt más szemmel néztek rá, ki is próbálták.
mire sikerült a vázat olyan állapotba hozni hogy belekerülhessen a blokk szerencsémre egyik haveromnál megláttam egy starvázat amiről megüzleteltük a blokktartót aznap leflexeltem és be is lett hegesztve a minibe ezzel meg lett oldva a blokkbefogatás a lábtartó és a fék is, a hengerfejtartót egy lapovasdarabból csináltam ez erősebb a gyárinál.
a tankot pedig azért cseréltem le egy 16-oséra mert a gyári le volt festve és amúgyse tetszik az a fajta.
az apróbb munkákat nem részletezem vezetékelés festés stb.
egy saját képem van a készülésről és van olyan kép amit az előző gazdája küldött hogy hogyan néz ki. mert én ezt úgy vettem meg hogy nem is láttam csak képről és postán lett elküldve.
össze lehet hasonlítani majd hogy mennyi változáson ment át a váz mire visszahoztam eredeti állapotába.
már megbántam hogy nem csináltam képeket arról az állapotról amikor hazahoztam a postáról.
Azt még hozzáteszem hogy azóta mindenki megcsodája amikor megyek vele nem tudják hogy mi is ez mert mifelénk senki se ismeri a mini rigát azt hiszik neki hogy pony romet.

Frissítés: 2007.07.30.:
(Riga 4-es képek)
ezt a rigát két hete vettem kemény 3ezer forintér.
a képeken nyomon lehet követni hogy miket változtattam rajta.
ami nem látszik egy verhó ülés volt rajta mikor megvettem.
a blokkot is ki kellet cserélni mert tele volt a forgattyúsház régi benzinmaradékkal ami olyan mint a ragasztó és lusta voltam kitakarítani volt egy tuti tartalék blokkom amit csak be kellet raknni:)
a tankot is ezért cseréltem le mert annyi ragacs volt benne hogy kétszer olyan nehéz volt mint amit rátettem.
most megy mint állat kb 60 a vége.

Frissítés: 2007.11.01.
Boruzs László verhovinája
Ez az én “verhósztárom” ezt a nevet a haverok ragasztották rá, és rá is ragadt:))
Amit tudni kell róla ezt is én kreáltam kb két éve jóval a mini előtt.
Eredetileg egy s-57es blokk hajtotta utána raktam bele egy s58 ast közbe került egy ugyanilyen narancssárga színű kárpáti váz és arról megkapta a hátsócsomagtartót a hátsólámpatartót a lábtartót a lengővillát és az elsőlámpa hátulját így fel se lehetett ismerni a szine miatt a kicserélt cuccokat.
Közben meguntam a riga blokkot és jött az ötlet star blokk ez indította el nekem az ilyenféle motorok kreálását.
Utána már a verhó kerekek se bírták kilazultak a küllők ezért komplett simson futóművet kapott így a fék is hatásosabb lett. Az endúrós simson kipufogó is feldobta mert először gyári lenti rigáén gondolkoztam de ez jobb lett. Ezt csak határba földúton használom oda tökéletes nem akad el mert ki van emelve és a star blokk ott is megállja a helyét ahol a riga blokk nem; turbóhűtésével szinte ölhetetlen.

Frissítés: 2008.06.06.
Legújabb Riga 16osomhoz nemrég jutottam hozzá. Mikor hozzám került elég leppukant állapotban volt azóta teljesen szét lett szedve a váz és a blokk is, kapott amikor hozzám került új fotengelyszimeringet (15*35*7), berugóvisszahúzó rugót mert el volt törve, kapott egy jobb hengert amibe nagyobb a kompresszó dugattyúval és 2 db simson s51es gyurut reszeltem bele, lábtartókat is kapottt a menetes szárral mert nem volt, a lábtartó cso is le volt törve visszahegesztettük.
Sztendert is kapott mert az se volt rajta és a felnik és a lámpakarima is elég matt volt rajtuk a króm azt sikerült beszereznem elég jó állapotban. Na dióhéjban kb ennyit most ilyen ahogy a képeken van jól megy semmi baja, de még egy krómosabb kormányt elviselne akinek van esetleg feleslegbe az szóljon biztos megegyezünk.
Frissítés: 2008.08.02.
Pár hónapja jutottam hozzá ehhez a “Zöld Sárkányhoz” 6000ftér és az a poén a dologban kevesebb mint 500km volt benne azóta már fölötte van:))))).
Az a tervem amennyire tudom teljesen gyári álapotba hozni most ezek a képek már a krómok fényesitése után készültek tervben van még a csomagtartó viszaalakitása dekompreszor bekötése meg ami eszembe jut:).
Nemsokára csinálok friss képeket a 16osomról is.

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.