A képek készítésük alapján:
Első színes sorozat: 1999 nyár eleje havernál, a második fekete-fehér sorozat: 2000 havernál, ill. otthon erkély, harmadik (színes) 2000 XII.hó Alsópáhok. Azóta persze van lámpája (az akkor még nem volt fölszerelve) is.

1. Hogy tankolás közben se felejtsd el, min ülsz, Riga a legjobb!
2. Itt még rozsdás kontúr szegélyezi kicsiny szemét.
3. Szemből épp olyan szomorúan néz
4. mint hátulról.
5. Némileg már megbontva.
6. A rozsda és sár a gép alatt a sok évi állásnak tudható be.
7. Ismerkedés a kuplung, váltó karral.
8. Riga a hátán, villával az ég felé.
9. Viper csíkosnak is eladható sárhányó.Körülötte némi motorral.
10. Archiválás közelről.Hogy össze is tudjuk rakni a kép segítségével.
11. Dokument : a hittartó km óra.E szerint a motor működött valaha 660,6 km-en.
12. Kissé oxidálódott kormány.
13. A tekerd a Rigád mozgalom élharcosa épp lábra gyúr.
14. Hogy fog ez beférni?
15. No comment!
16. Az most már biztos, hogy ide nem fér.Marad a tető.
17. Csendélet a VI. emeleten.
18. Suvic ezerrel.
19. És még itt sem elég tiszta.
20. Ez már a restauráció.
21. Fokozatosan, körütekintéssel.
22. Száradás.
23. Száradás után.Gurulni már lehet vele.
24. Zsííír!
25. Összerakva.Az idő ugyan cudar volt, de csináltam.
26. És megérte. Lőn füst. Az első! És életre kelt hosszú álmából a vörös szörnyeteg!
27. És újra!
28. Büszkén, ahogy kell!
29. Még nem tökéletes, de akkor is!
30. Born to be wild!

Magamról : 83-ban születtem, most egyetemre járok és nagyon szeretem az amcsi verdákat ill. a Ladát. A Rigázás, mint sokunknál szerintem, nem volt előre betervezve, csak úgy jött. Megesett rajta a szívem, gondoltam, ha összerakom, lesz egy jó motorom.Ebből a gondolatból lassan meg is született a valóság : a jó motor.Ha lenne kellő lehetőségem, restaurálnék még.Nem csak Rigát, de készítenék még. Pénz kérdése csak, hogy 64-es Mustang, vagy Riga. Szeretek dolgozni ilyen gépeken.Egyedüli hátránya, hogy legalább egy hét, mire kijön a körömágyból a korrektül, de nem szándékosan belehelyezett olajos mocsok. Mikor a Ladát tuningolom, olyan, mint az 50-es években, mikor az illegális gyorsulási versenyekre mókolták a srácok a vasat lásd Grease, vagy American Graffiti! Rigával annyiban vág egybe, hogy mind a kettő idős szerkezet, de jó érezni a nyers vas és olaj illatát, miközben ott van a vágy, ha kimegy az utcára akkor vetítsen és megnézzék.Vagy azért, mert legyorsulom a másikat, vagy mert jól néz ki, igényes, egyszer s mind szép. A Rigám : 1999 nyár elején havernál töltöttem el pár napot.Az utolsó előtti napon került szóba, hogy van egy motor a sufni mögött, ami még a Vaterjáé volt hajdan.Még aznap este megkerestük elemlámpával.Másnap reggel pedig kihúztuk a betonra.Innentől vannak a fényképek is.Szétszedtük.Majd én hazamentem, a motor pedig a padlásra.Egy év múlva, 2000 nyarának elején rákérdeztem, hogy mi a helyzet a motorral.A srác azt mondta, hogy semmi és nem is lesz.Megvettem tőle, sikerült elszállítani haza.Jöhetett a járkálás, ingázás, mire kezdett összeállni a motor.Festeni már a telken festettem Alsópáhokon (Keszthelytől 5km-re).Ott is lett először beindítva és ott került sor az első rövidebb út megtételére.Ez 2000 júliusában volt.Aztán jött közel 2 év mikor nem akart menni.Előtte is csak stilizáltan, de most már az is csoda volt, ha beindult.Le föl vándorolt a blokkja ill. a komplett motor Pestre, majd vissza.Közben autódidakta módon képeztem magam motorszerelésből.Pontosabban Riga renoválásból.2003-ra megint működik a motor.Ereje van, de lehet, hogy ráférne egy alaposabb rekonstrukciós munka, csak az a gond, hogy falun hamar gányos lesz, lejön a szilikon a gumiról, fölcsapodik a kő, rázkódik a földúton, poros lesz stb. .Vitrinbe nem tehetem.Pedig meg kell tennem, kap új pedálokat, törésmentes lámpaüveget, mert a mostanin van egy repedés. Az ilyen dolog meg már hozza magával a többit.

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.