Update: 2009.09.12.:

Sziasztok, itt van pár kép a Minim felújításának befejezéséről és néhány az új 4-esem restaurálásának kezdetéről.

A váltó megjavítása után a váznak estem neki. Letisztítottam és egy jó 2 hónapra rá a gyári színre fújattam autófestővel, sajnos kiderült hogy elrontották a színt így mégsem gyári lett (a képek nem adják vissza az igazi szépségét a motornak és a színt sem).

Mikor hazahoztuk rögtön nekiálltam és elkezdtem összerakni, az alkatrészeket ahol kellett megzsíroztam és igazán halk lett nem olyan csörgős mint régen. Az összeszerelés 1/2 napig tartott. Aztán jöttek a finom beállítások, gyújtóhézag, előgyújtás,… s a többi.

Amikor látták hogy csak kínlódok a karbival és nem indul két Hondás-s segítségemre sietett és meg is csodálták a gépet. Tanultam tőlük de az ő tudásuk is kevés volt, hogy életre keltsék a gépet. Bár kaptam kölcsön 1 Dell’orto karbit amivel első rúgásra indult, de sajnos túl sok benzint engedett be és nem lehetett állítani rajta, így csak megfojtotta a motort a sok benzin. De a fórumosoknak köszönhetően sok információhoz jutottam így sikerült megoldani a karbi problémát, és eljutottam Bélapátfalvára is vele. A 4-esemet 10000 forintért vettem (akkor még egyben volt) és a Gyöngyösre el is hozták a gépet. Rengeteg munka óra után sikerült szétszedni atomjaira és átnézni a blokkon már csak a gyújtás hibádzik főként de ha beindul majd megmutatja a többit is.
Sajnos az jól látszik hogy ez egy balesetezett motor ugyanis ferde az alváz amit természetesen megfogok oldani… további képeket majd még küldök és részletes beszámolót írok a felújításról.

Update 2010.01.02.:

A motorról már láthattatok képeket. Azóta Ujvári Istvántól kaptam egy vázat amit nagyon köszönök! A motort 1969-es évjárathűre igyekszem felhozni ami igen csak nagy feladat mert ez a Riga 4-esek első szériája (nálunk legalábbis biztosan)!
A motorblokk úgy ahogy készen van, finom belállítást majd akkor végzek ha már a váz elkészült. A váz felújításáról ezeket a képeket készítettem itt a festék lepucolás folyamatába voltam mivel azóta sikeresen befejeztem. Most jön majd a csiszolás, felület kezelés és festés!

Természetesen a további munka folyamatát tapasztalatokkal és képekkel illusztrálom!

Üdv:Bazsi update 2010.06.10.:

Végre a 4-esem abba a fázisba ért hogy elkerült a festőhöz aki kellő tapasztalattal és külön oda figyeléssel végzi munkáját, hogy minden eredeti legyen, amennyire csak lehet. Közben a blokk is készülget, képek arról is hamarosan!

update 2010.09.09.:

Itt van pár kép a 4-esem újjászületésről…

Komment: A nyár végére csak elkészült a festése és nemsokára gyári fényében ragyoghat a gép! Eddig egy kisebb vagyonba van de remélem megéri a befektetést!
Az összeszerelés valószínűleg őszi szünetbe fog befejeződni ugyanis az időm elfogyott és a legkisebb gondom is fontosabb mint a 4-esem! Amint elkészül újabb képeket küldök majd.

Üdv:Bazsi

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.