A 2010-es Oldtimer Expóról sem hiányozhattunk, ahol a korábbi 2 év standjától merőben eltérőt találtunk ki és alkottunk meg.

A koncepció az 1986-os Budapesti Nemzetközi Vásár lett (BNv), ahol a Sarkana Zvaigzne-i gyár standját tekintheti meg a nagyérdemű.

Volt itt időrendben lévő Riga-sor, új modellként Riga 22 és Mini, technikai részleteket bemutató blokk- és komplett motormetszet, valamint egy válogatás gyári reklámanyagokból. A stand szerda estére készen állt, hajnaltól estig komplett stáb dolgozott a siker érdekében. Köszönjük jómagam és a klub nevében Németh Gyuri, Mr2t, Rubens, Kipe segítségét, valamint köszönet Újvári Istvánnak és Pozsonyi Csabának a csodálatos installációkért! Csabának külön köszönet, hogy időt és fáradságot nem kímélve vidékről helybe hozta nekünk a blokkmetszeteket!

Breaking news!

A birtokunkba került a zárásképp megrendezett motorhangverseny minket érintő része! A megtekintéshez kattints a Poteka – Expo galériára!

Beszámoló a 2010-es OT Expóról, avagy nemcsak vadnak, de hülyének is születni kell!

április 14. szerda – ördög és pakol

Reggel öt. A fene egye meg, ha bélyeget gyűjtenék, nem kéne ilyen mocsok korán kelni. Csak becsapnám a mappát a táskámba, és megjelennék a kiállításon, stand helyett vaskos kötetekbe rendezett kincseimmel. Fel a hegyre a vonóhorgos autóért, el a futókölcsönzőbe, ahol ugyan nyolckor nyitnak, de van negyedóra, míg a tulaj enni ad a telepet őrző kutyáknak (remélem, nem engem), és még nem indult el az óvodába a gyerekeivel, azalatt elhozhatom a futót. Vissza a motorért, szerencsére szakad az eső, ami külön jót tesz a frissen polírozott fényezésnek és a szidolozott krómoknak. Valahogy felpókozom, irány Kipe főhadiszállása, onnan indul a konvoj.

Ugrunk egyet az időben, összegyűlt a jónép, legózunk a két futóra mindent, meg az apraját az autókba is. Az eső akkor hagyja abba, mikor az utolsó motor is felkerült a futókra. Büszke konvojunk kb délben érkezik az OT Expó színhelyére, a Tatai úti Vasúttörténeti parkba. Idén egész veterános formánk van, nem lomisnak nézünk ki, aki véletlenül talált néhány szánalmas motort valahol.

Öten vagyunk, és megpróbálunk hat, vagy többfelé szakadni. El kell menni a motormetszetért, el kell vinni Mr2t-t, mert dolga akadt, regisztrálni kell, és hiányzik egy kábel a multimédiához. Mindennek eredményeképp jódarabig egyedül nézek szembe a hegynyi dekorációval, és az össze-vissza lerakott motorokkal. A körfűtőház üres, senki sem pakol szerdán, eszerint jól döntöttünk.

Csak megjön mindenki, és a stand is összeáll. Hálásak vagyunk, hogy a két blokkmetszet „házhoz jön”, Pozsonyi Csabáék elhozzák. A Mini lóg, áll a fal, feszít a Riga-sor, működik a plazma, és csillog a metszet. Késő este van, mire mindent elrendezünk.

április 15. csütörtök – őskáosz, de nélkülünk

Csak beugrok megvenni az előrendelt jegyeket, de a motoromat is alig tudom letenni az érkezési oldalon, ahol tegnap két futós autóval simán megálltunk pakolni. Mindenki most rámol befelé, a rutinos rigások mindenkit megelőztek. Szemben a Pannónia MGTSZ építkezik, balra a Volvo klub, jobbra a Vespa fanatics.

Jegyek megvannak, megírtam a DVD-t, holnap sajtónap, induljon a banzáj!

április 16. péntek – Rigával munkába

A 22-es valahogy nem támogatja az elképzelésemet, 31. rúgásra indul be úgy, hogy a napokban többször megjárattam (egyébként innentől egész hétvégén megbízhatóan szolgált). Onnantól viszont szalad, a pesti rakparton kígyózok a sorok között. Más motoros hangos kipufogóra költ, a Rigán ez alapból meg is van. Ha meg valaki mellett nem férek el, pár pillanat alatt beborítom kékes füsttel, amitől azonnal arrébb játssza magát. Iván igazi tömegoszlató eszköz, közlekedni viszont elég nehézkes a városban: két dolgot nem tud, hirtelen gyorsulni és lassulni, úgyhogy okoz meleg pillanatokat a két dobfékbe vetett túlzott hitem, és a kb másfél lóerőnyi teljesítmény, de beérek dolgozni.

Kipéék ezalatt a két, királykék szaki-köpenyt felhúzva adják elő az 1986-os BNV hangulatát. Délután én is csatlakozom, a Totalcar és a Totalbike 10. születésnapja uralja a terepet, Csikós ezúttal offline és 3D-ben mondja el, hogy vette a Pontont.

Látogatók vannak bőven, de tudjuk, hogy ez holnapra duplázódik, vasárnapra meg négyszereződni fog – port fogunk köpni, mire minden volt Riga-tulajdonos látogatóval (szóval majd az összes látogatóval) megbeszéljük, melyik volt neki. Sebaj, legfeljebb rámegyünk a laza fröccsre.

április 16. szombat – füstöl a város

A délelőtt eseménytelenül telik, csak Rubens fiának Deltáján cserélünk légszűrőt. Onnan konvojban átmegyük a Közlekedési Múzeum elé. Útközben a szembejövők oldalán egy ismeretlen Mini Rigát látunk pilótával a hátán. A látvány annyira meglepő, hogy nincs időnk reagálni – szerencsére megfordul, és csatlakozik hozzánk. Mint kiderül, maros fedőnéven fórumozó új tagunk, Kubik Gábor az. Befut még RigaPeti, Rókapimpó, Németh Gyuri is, így már 8 köszörűvel keltjük a feltűnést.

Az indulást követően készülnek a videók a felvonulásról, ahol 8 velőtrázóan üvöltő és füstölő motor rémíti az Állatkerti sétány népét. Hatalmas élmény, hatalmas füst, majd hirtelen a Hősök terénél RigaPeti 12-ese lehörög, majd némi szerelés után megjavul, bár akkor meg Kadó Deltája kezd el sztrájkolni. A Hősök tere körüli tiszteletkört kihagyjuk, mivel a hídnál rendőrök igazoltatnak, és a 8 motoron összesen van 2 biztosítás. Maros azért körbemegy, addigra minden jármű menetkész, irány az Andrássy út!

Nagyjából mindenki minket néz végig az Andrássyn, a Roosevelt-téren és a Parlamentnél is. Lekanyarodunk a pesti rakpartra, ahol pont a Parlament előtt hörög le Kadó Deltája. Ez nem lehet probléma, ráadásul mikor állt meg bárki közülünk nézelődni a Duna-parton? Gyertyacsere után röffen a műszer, innen már gond nélkül futunk be az Oldtimer Sokadalom Dagály utcai állomására. Végignézzük és fotózzuk a többi vasat, majd indulunk is tovább az Expóra.

Még háromszor állunk meg szerelgetni, mindannyiszor Kadó Deltája makrancoskodik, de a hangulat jó, remek érzés együtt motorozni ennyien. Befutunk a célba, a felvonulók megszemlélik az Expó felhozatalát, innentől már csak a hajtányverseny van hátra, na meg a hazajutás Rigával a sötétben. Nálam semmi gond, de Rubensék éjjel fél egyre érnek haza, mivel a makacs Delta végleg feladta valahol a Hungárián.

április 17. vasárnap – motorhangverseny és kalandjárat

Ahogy azt előre tudtuk, ma vannak a legtöbben, de örömmel vigyorgunk a motorok és a stand környékén. Az új pólószéria az utolsó szálig elfogy, sikerünk van már megint. Este a pakolás közben a Totalcar csatársora hevenyészett zsűrivé alakul spontán módon, füzetlapokra firkantott számokkal pontozzák az odáig tolt, majd a kijáratnál beindított vasakat. Szerencsére megszereztük a videókat is, így megmaradt az utókornak, ahogy a Riga 3-as egyből röffen, Kipe Riga 7-ese kettőre, de utóbbiról azt sem tudják megállapítani, hogy micsoda.

Fantasztikus élmény ott ülni a motoron, és húzni a gázt a taps és ováció közepette. Már ezért megérte az összes szívást a technikával.

Berámolunk, elindul a konvoj Kipe felé. Elmélázva tekerem a kormányt a megbuggyantott autóban ülve a Hungáriáról az Üllői útra kanyarodva. Azért a veterán vasak mégsem olyan hálátlanok, lám, mikor kellett, pöccre indultak, mentek, vonultak, és lám, Mr2t 120-as Skodája is milyen szépen teszi a dolgát. Na ekkor érzem először, hogy az előttem lévő teherautó konstans dízelfüstjét valami durvább bírálja felül – a kettővel előttem küzdő Mr2t Skodájából jön a halál illata. Hirtelen 20 km/h a maximum. Szerencsére van nálam kiváló, három helyen szakadt vontatókötél, nagy nehezen eljutunk Kipéhez. A diagnózis szerint javíthatatlan helyben a vas, a pakolás után késő este még hazarángatom Gyálra a csehszlovák füstgépet. Hát idén majdnem sikerült egész emberi időben végezni, de most meg a technika húzta keresztbe a számítást.

Nem baj, azért a pillanatért, azért az ovációért, azért a 30 másodpercért megérte az egész, a hétvége meg ezúttal is remekül sikerült. És még az asszony is méltányolta a szándékot, hogy majdnem sikerült éjfél előtt hazaveretni. Jövőre megcélozzuk az este 10-et, de valami üzembiztos szállítóeszközt választunk. Mondjuk Rigát?!?

Poteka

Jelenleg nem kevesebb, mint egytucat képgalériát tekinthettek meg a kiállításról és a találkozóról, íme:

551

Bíró Laci képei

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Kubik Gábor képei

IMG_0048

Németh Gyuri képei

DSC06256

Poteka képei és videói

IMG_0004

Rubens képriportja

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.