Néhány szó a gyújtásról

A másik érzékeny pont, aminek a meghibásodása igen kellemetlen tud lenni, a gyújtás. Érdemes ezt is átvizsgálni. A tekercsek sérülésmentesek legyenek, ki kell bírniuk a huzamosabb időn át a nagy hőterhelést.

És a megszakító: Aki biztosra akar menni, cserélje le a kereskedelemben kapható Terra kis traktorba való Bosch megszakítóra. Ez 1:1-ben csereszabatos a Rigáéval, rögzítőcsavarnál kell egy fél mm-t reszelni az alaplapján. A képeken látható a különbség, erősebb felépítésű, és jobb az anyagminősége.

Aki mégis marad az eredetinél, az ellenőrizze a textilbakelit betét, és az érintkező stabil szegecselését, ne lötyögjön, ne legyen kopott. Nem árt, ha hozunk magunkkal egy tartalékot, esetleg egy komplett szerelt és letesztelt alaplapot, hogy meghibásodás esetén ne kelljen sokat szöszmötölni az út szélén.

A Trabant-Wartburg bilinccsel praktikus a trafó mellé szerelni a kondenzátort, igy könnyebb cserélni, nincs kitéve akkora hőterhelésnek.

Lehet próbálkozni az elektromos megszakítóval is. Ezt simán felcsavarozzuk akárhová a motoron, és a gyújtótekercsből kijövő vezetéket kötjük rá, onnan tovább a trafóba. Ennél a megoldásnál fontos hogy a lendkerék ne üssön, illetve a gyújtótekercs és lendkerékmágnes közti hézag. Ezt a tekercs pólusváltása vezérli.

A műanyag lapot, ami a lánckereket elválasztja a gyújtástól, ne felejtsük ki, ha hiányzik pótoljuk, vagy csináljunk vaslemezből. A lánc behordja a koszt a megszakítóra, illetve ha leugrik, lebontja a gyújtást, ezért mindenképpen fontos.

A tirisztoros gyújtásúaknak nincs dolguk ha megy a motor, esetleg beszerezni egy tartalékot.

2008.01.20.

Tagged with →  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.